וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה חיטה הוצת בעמק יזרעאל: "אין כבר כוח להילחם בעבריינים"

23.4.2018 / 12:03

בעל השדה הזעיק במהירות את כוחות הכיבוי, שהצליחו להשיג שליטה בלהבות ולמנוע נזק גדול יותר. "הגענו למצב שחקלאים צריכים להפוך לכלבי דוברמן כדי לשמור על רכושם ושדותיהם", אמר. ח"כ השכל: "כך מאפשרים לכנופיות פשע להפוך את מדינת ישראל למערב פרוע"

הצתת השדה אמש, בעמק יזרעאל 23 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
האש כובתה במהירות. השדה שהוצת בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, -

אלמונים הציתו אמש (ראשון) שדה חיטה בעמק יזרעאל סמוך לצומת נהלל. נזק רב נגרם, אולם בשל הגשם שירד אתמול בבוקר, והודות לפעולה מהירה של בעל השדה וכוחות הכיבוי - האש כובתה במהירות וההתקלחות נעצרה.

השדה ממוקם סמוך ליד היישוב גריפאת. פלטיאל (פלטי) בארי, חקלאי מקיבוץ כפר החורש שהשדה בבעלותו, סיפר כי סמוך לשעה 21:30 קיבל את הדיווח אודות השריפה. "מיהרתי למקום וביחד עם צוותי כיבוי, כיבינו את האש", סיפר לוואלה! NEWS. במקום כ-20 מוקדי בעירה ובשלב זה אין ספק כי מדובר בהצתה שנגרמה בזדון. לפני שבועיים הוצת לא רחוק משם, בשדות קיבוץ מזרע, מצבור גדול של צינורות טפטוף שהיו צריכים להיפרש בשדות חמניות.

פשיעה חקלאית | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS
המאבק בפשיעה החקלאית: הנאשם ברצח דוד בר קפרא הורשע בהריגה בלבד
התאחדות האיכרים לנתניהו: "שים סוף לטרור החקלאי"
בית אריזה במושב אמנון שבגליל עלה באש; נבדק חשד להצתה

הצתת השדה אמש, בעמק יזרעאל 23 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
"לחקלאים אין כבר כוח להתמודד". השדה שהוצת בעמק יזרעאל/מערכת וואלה! NEWS, -

לדברי בארי, המשמש גם כסייר שדות בעמק יזרעאל, "ברור שלמישהו הייתה כוונה ומוטיבציה לגרום נזק. זו כבר תופעה באזור; מדובר בהצתת שדות, חבילות חציר, פיזור חבילות חציר, או גניבה של חבילות חציר. אני לא אתייאש ואמשיך לעבד את שדותי, אבל ברור שאסור שתמשך התופעה הזאת במדינה שלנו. הגענו לכך שחקלאים צריכים להפוך לכלבי דוברמן כדי לשמור על רכושם ושדותיהם".

הוא הוסיף כי "ההתמודדות וההתחככות זה דבר יום-יומי. עלי לא יכולים לאיים ולא יפחידו אותי, אבל ברור שיש חקלאים שפוחדים ושכבר אין להם כוח להיאבק בעבריינים".

עוד בוואלה!

סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת

לכתבה המלאה

הציוץ של ח"כ השכל:

בארי טען כי החקיקה והענישה אינם עונים כיום על הצורך להילחם בפשיעה החקלאית. "זה גם משפיע על עבודת המשטרה", הוסיף. "אני מקווה שמציתי השדה יתפסו, אבל גם אם יתפסו, איזה עונש צפוי להם? מי שמצית שדה, צריך לשלם פי עשרה מהנזק שלו גרם. אולי כך הפושעים יירתעו".

בעקבות המקרה, ח"כ שרן השכל (ליכוד), חברת ועדת חוץ וביטחון, כתבה בטוויטר: "כך מאפשרים לכנופיות פשע להפוך את מדינת ישראל למערב פרוע! בעוד ששר המשטרה טומן ראשו בחול, זה קורה מידי ערב, הצתות, גניבות, איומים, דרישת פרוטקשנים". היא אף צירפה קריאה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן: "מה עוד צריך לקרות כדי שתתערב?! אנו המחוקקים יכולים להחמיר את הענישה אבל כל עוד אין אכיפה, זה לא יעזור!". היא ציינה כי לפני יותר משבוע כבר העבירה מכתב בנושא לשר ארדן וטרם קיבלה התייחסות כלשהי ממשרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully