וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בפשיעה החקלאית: הנאשם ברצח דוד בר קפרא הורשע בהריגה בלבד

16.4.2018 / 9:23

עלאא דאר עאסי, פלסטיני בן 23 מבית ליקיא הורשע בהריגת החקלאי דוד בר-קפרא במושב פדיה, לפני כ-3 שנים, למרות שהואשם ברצח . בן דודו של עאסי, מוג'הד, נאשם גם הוא בכתב אישום נפרד והכרעה בעניינו תינתן במועד אחר. הפרקליטות: עלו קשיים ראייתיים להוכחת חלק מהעבירות

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (שני) את עלאא דאר עאסי, פלסטיני בן 23 מבית ליקיא, בהריגת החלקאי דוד בר-קפרא במושב פדיה שבשפלה לפני כשלוש שנים, זאת למרות שבכתב האישום המקורי יוחסו לו סעיפי רצח ושוד. בן דודו של עאסי, מוג'הד, נאשם גם הוא במקרה שהתרחש בכרם של בר-קפרא בכתב אישום נפרד, וההכרעה בעניינו תיתנן במועד אחר.

משפחתו של בר-קפרא דרשה לקבוע כי מדובר ברצח על רקע לאומני, אולם בכתב האישום שהגישה הפרקליטות נקבע כי המניע למעשה היה פלילי. על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט, אחד מהרוצחים, מוג'האד, שיקר לבן דודו וטען כי בר-קפרא חייב לו כסף על עבודתו בכרם, וכי הוא עושה את דרכו לשטח ישראל ללא היתר כדי לקבל את המגיע לו. לדברי המשפחה, מוג'האד אכן הגיע לכרם בכוונה לעבוד, אך כשנודע לדוד כי אין לו היתר עבודה, הוא הודיע לו כי לא יעסיק אותו. בלילה שלפני הרצח הגיעו השניים לשטח הכרם והעבירו בו את הלילה.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר ממאה משתתפים, 1,100 דולר לאדם: מצעד הבזבוז של קק"ל בפולין
כמה מנהרות נותרו ומה יעשה חמאס: השאלות אחרי חשיפת המנהרה ברצועה
פרשת המסרונים: השופטת פוזננסקי-כץ הודתה והורשעה בדין משמעתי

חשודים ברציחת דוד בר קפרא בשדות מושב פדיה, בימ"ש השלום ראשון לציון, 16 ביולי 2015. מגד גוזני
הנאשמים ברצח בר-קפרא בבית המשפט לפני כשלוש שנים/מגד גוזני

בשעות הבוקר הבחינו השניים בבר-קפרא מבצע עסקה למכירת ענבים בכרם, ומוג'האד פנה אליו כדי לדרוש ממנו את הכסף על העבודה שביצע, לכאורה, במקום. הוא הכיר את הדרך שבה מנהל בר-קפרא את עסקיו והניח כי הוא קיבל לידיו כסף בתמורה לענבים שמכר קודם לכן. המנוח שאל לזהותם של השניים, וצעק לעברם "גנבים". בשלב זה חסם מוג'האד את פיו של בר-קפרא באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו הנאשמים מקל שהיה על הרצפה, והחלו להכותו בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו והוא קרס על הארץ. גם לאחר קריסתו הוסיפו השניים להכות את בר-קפרא, עד לשבירת המקל, ומוג'האד אף שפך על המנוח חומר הדברה שמצא במקום.

לאחר שאיבד את הכרתו חיפשו הרוצחים בכיסיו כסף, אך מצאו רק צרור מפתחות. הם הניחו מזרן על בר-קפרא הפצוע ונמלטו מהמקום. לאור פציעותיו הקשות, הוא הובהל לבית החולים אסף הרופא שבצריפין וכעבור שעות בודדות נקבע מותו.

עוד באותו נושא

רצח האב שהוביל לקריסת הכרם המשפחתי: משפחת בר-קפרא דורשת תשובות

לכתבה המלאה
דוד בר קפרא. יותם רונן
דוד בר-קפרא/יותם רונן

בני הדודים הפלסטינים היו מוכרים למערכת הביטחון בעקבות מעורבותם בפעולות טרור עממי. העבירה שיוחסה להם היא עבירת רצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת. שב"כ חקר תחילה את הפרשה בחשד לרצח על רקע לאומני, אולם לאחר חקירה מאומצת, למורת רוחה של המשפחה, השניים הואשמו ברצח על רקע פלילי. גזר דינם של השניים טרם ניתן.

בני המשפחה ביקשו במהלך הדיונים להוכיח כי ישנה טעות בהמלצת השב"כ לפרקליטות במדינה לסווג את המניע לפעולה כפלילי, במתווה של "שוד שהסתבך". הם אף הפגינו במקביל לדיונים מולבית ראש הממשלה בירושלים. "לאורך כל הדרך חששנו, והבענו את החשש הזה בפומבי, שזה מה שהולך להיות", אמר בנו של דוד, אליה בר-קפרא. "מרגע שהאירוע הוגדר כאירוע פלילי, ולא לאומני כפי שהיה צריך להיות, חששנו שבית המשפט יקל בעונשו של המחבל או שאותו רוצח ייהנה מהסדר טיעון מקל. אני קורא לפרקליטות להודיע כבר היום שהיא לא מוכנה לשום הסדר טיעון על העונש ושהיא דורשת את העונש המקסימלי הקבוע בחוק".

אליה בר-קפרא הוסיף: "באשר לרוצח השני שדינו טרם הוכרע, אני מבקש לומר לבית המשפט שיתחשב בכל הנסיבות, וירשיע אותו ברצח - כפי שצריך להיות - וישלח אותו למאסר עולם. כל מי שקורא את הנסיבות יכול לגלות שהמשטרה קבעה שמדובר בשוד שהסתבך, זו טענה מגוחכת, חסרת שחר. אלה שני מחבלים שצריכים להישלח לכלא לשנים ארוכות. הם באו במטרה אחת - ראו יהודי ורצחו יהודי, וכאן זה נגמר".

אליה בר, בעל משק במושב פדיה, 31 בינואר 2018. יותם רונן
"חששנו שזה מה שיקרה". אליה בר-קפרא/יותם רונן

למרות הדברים, בפרקליטות הסבירו היום כי עלו קשיים ראייתיים להוכיח את מעורבותו של עאסי בחלק מהעבירות שיוחסו לו. "כתב האישום התבסס, בין היתר, על עדות השותף וכן על עדותם של שני עדי ראייה שהיו נוכחים בחלק מן האירוע", נטען. "במהלך ניהול ההליך עלו קשיים ראייתיים להוכחת מעורבותו של הנאשם בביצוע חלק מן העבירות, אולם הפרקליטות סברה כי קיימות די ראיות להרשעת הנאשם בעבירת הרצח. ביהמ"ש קבע היום אחרת ואנו נלמד את הכרעתו לעומקה".

הפגנה בדרישה להכיר ברצח דוד בר קפרא כפיגוע לאומני, משרד רה"מ, 19 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ההפגנה מחוץ לבית ראש הממשלה במהלך משפטו של עאסי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully