וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסרונים: השופטת פוזננסקי-כץ הודתה והורשעה בדין משמעתי

15.4.2018 / 21:38

השופטת הודתה בדיון בפני בית הדין המשמעתי בראשות השופט בדימוס גרוניס, על התכתבויות לא ראויות בינה לבין נציג התביעה בתיק 4000. היא הורשעה בהתנהגות באופן שאינו הולם שופט בישראל ובהפרה של כללי האתיקה. גזר הדין יינתן במועד אחר

עריכת וידאו:ניר חן

השופטת רונית פוזננסקי-כץ הורשעה היום (ראשון) בבית הדין המשמעתי לשופטים ב"פרשת המסרונים", שבה נחשפה ההתכתבות בינה לבין חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם-שביט בפרשת בזק. פוזננסקי -כץ הורשעה על פי הודאתה בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים. הדיון נערך בפני הרכב בית הדין המשמעתי בראשות הנשיא בדימוס השופט אשר גרוניס, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופטת אסתר הלמן.

על פי העובדות בהן הודתה השופטת, היא ונציג התביעה בהליך שהתנהל בפניה, ניהלו התכתבויות שונות לגבי ההליך, התכתבויות שלא ראוי היה לקיימן בין נציג התביעה לבין השופטת שדנה בהליך. ההרשעה באה בעקבות הסדר שהביא לתיקונים מסוימים בקובלנה המקורית שהוגשה לבית הדין על ידי שרת המשפטים איילת שקד. בענין גזר הדין, השמיעו הצדדים את טיעוניהם בפני הרכב בית הדין והוא יינתן במועד מאוחר יותר.

עוד בנושא:
פרשת המסרונים: השופט גרוניס יעמוד בראש בית הדין בקובלנה נגד השופטת
פרקליט המדינה על פרשת המסרונים: "מקרה חריג אך לא פלילי"
שקד וחיות החליטו: השופטת רונית פוזננסקי כץ תעמוד לדין משמעתי

השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

החוקר שחם-שביט כתב לשופטת פוזננסקי-כץ בדיון להארכת מעצר החשודים בתיק 4000: "תיראי מופתעת". השופטת, פוזננסקי-כץ, השיבה לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". "(לגבי) סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים", כתב החוקר לגבי הארכת מעצרן של סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק לשעבר, ואיריס אלוביץ', אשתו של בעל השליטה בחברה.

פרקליט המדינה שי ניצן אמר בחודש שעבר כי פרשת המסרונים היא מקרה חריג. במהלך דיון בפרשה בוועדת החוקה בכנסת אמר ניצן: "אני לא מכיר מקרה דומה. בדקתי גם עם פרקליטי מחוז אם הם מכירים תופעות כאלה, ותשובתם הייתה שלילית לחלוטין".

בעקבות הביקורת הציבורית על התנהלותם של השופטת, רונית פוזננסקי-כץ, והחוקר ערן שם-שביט, אמר ניצן כי "היו קריאות לפתוח בחקירה פלילית, אך מהקביעה של נציב התלונות על השופטים עולה כי לא נמצאו ממצאים פליליים. גם אנחנו, אחרי שקיבלנו את הממצאים, קבענו שאין חשד לפלילים ואנחנו לא נפתח בחקירה פלילית כדי לרצות מישהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
ההתכתבות בין פוזננסקי-כץ ושחם-שביט/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully