וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה על פרשת המסרונים: "מקרה חריג אך לא פלילי"

5.3.2018 / 11:10

בדיון בפרשה בוועדת החוקה של הכנסת אמר שי ניצן כי מבדיקה שערך לא גילה תקריות דומות בקרב שופטים, וכי חריגות יכולות לקרות בכל מערכת. "קבענו שאין חשד לפלילים ולא נפתח בחקירה פלילית כדי לרצות מישהו"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

פרקליט המדינה שי ניצן אמר היום (שני) כי פרשת המסרונים, שבמסגרתה פורסמה התכתבותם של שופטת וחוקר לגבי ימי מעצר של חשודים בתיק 4000, היא מקרה חריג. במהלך דיון בפרשה בוועדת החוקה בכנסת אמר ניצן: "אני לא מכיר מקרה דומה. בדקתי גם עם פרקליטי מחוז אם הם מכירים תופעות כאלה, ותשובתם הייתה שלילית לחלוטין".

בעקבות הביקורת הציבורית על התנהלותם של השופטת, רונית פוזננסקי-כץ, והחוקר ערן שם-שביט, אמר ניצן כי "היו קריאות לפתוח בחקירה פלילית, אך מהקביעה של נציב התלונות על השופטים עולה כי לא נמצאו ממצאים פליליים. גם אנחנו, אחרי שקיבלנו את הממצאים, קבענו שאין חשד לפלילים ואנחנו לא נפתח בחקירה פלילית כדי לרצות מישהו".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
פרשת המסרונים: עו"ד שחם-שביט יועמד לדין משמעתי בכפוף לשימוע
72% מהציבור: שופטים לוקחים בחשבון את הסיקור העיתונאי בקבלת החלטותיהם
שקד וחיות החליטו: השופטת רונית פוזננסקי כץ תעמוד לדין משמעתי

פרקליט המדינה שי שניצן ,השבעת שרת המשפטים איילת שקד מאי 2015. נועם מושקוביץ
פרקליט המדינה שי שניצן ,השבעת שרת המשפטים איילת שקד מאי 2015/נועם מושקוביץ

"חריגות יכולות לקרות בכל מערכת", הוסיף ניצן. "צריך להיזהר לפני שאומרים שיש כאן נורמה. היועץ המשפטי לממשלה ואני הוצאנו הודעה באותו הערב ואמרנו שאנחנו רואים את העניין בחומרה". לדברי ניצן, "נציב התלונות על השופטים מצא שיש מקום להסיק לקחים מערכתיים. נשיאת בית המשפט העליון הקימה ועדה ואני בטוחה שהיא תמלא את תפקידה".

ראש חטיבת החקירות במשטרה, תת-ניצב ערן קמין, אמר גם הוא בדיון כי אינו מכיר התנהלות דומה. "זה תיק חריג, ומרבית התיקים מתנהלים באולם בית המשפט ללא כחל ושרק". על תנאי מעצר של חשודים אמר כי "התכלית היא לא להושיב עצור עם פשפשים, אלא למנוע את המסוכנות שלו או לשבש את החקירה. אנחנו מחויבים לחקר האמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ההתכתבויות בין השופטת כץ לעו"ד עם קרדיט של המהדורה מהפרסום של דורון הרמן, 25 בבפרואר 2018. דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10, מערכת וואלה! NEWS
צילום ההתכתבות בין השופטת והחוקר/מערכת וואלה! NEWS, דורון הרמן, מהדורת ערוץ 10

יושבת ראש הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, התייחס בדיון להתנהלות החוקר, ואמרה כי "אני רוצה להדגיש את התמיכה לכל החוקרים ברשות. אני גאה בהם. עורך הדין שחם-שביט הוא עובד מעולה שפועל על בסיס ערכים אלה". עם זאת, הוסיפה כי "אנחנו רואים את האירוע בחומרה. מידע כשנודע לנו, נקטנו בצעדים המתבקשים. העובד מצוי בהליך משמעתי ובנוגע לחקירה - זו חקירה שמתנהלת וגם אליה לא אוכל להתייחס".

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, הוסיף כי "מעצר אדם הוא הפגיעה הכי קשה בחירותו, והנה, כשמתברר שיש שיתוף פעולה בין תובע ושופט, ויש תיאום ביניהם - סוף העולם. מי מגן על חירותו של האישה? זו הפגיעה הכי חמורה בנושא הזה. מה שראינו באחרונה זה מקרה פרטי, אבל קשה להאמין שזה המקרה ביחיד בכלל, ורק שם התלבשה העדה. זה משהו נורא". סלומינסקי תהה "האם כל המערכת עובדת כך, או שמדובר במקרה בודד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully