וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסרונים: עו"ד שחם-שביט יועמד לדין משמעתי בכפוף לשימוע

28.2.2018 / 19:00

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הודיע כי בכוונתו להגיש תובענה נגד חוקר הרשות לניירות ערך, זאת בכפוף לשימוע שיערך לו. הודעת האגף מצטרפת להחלטתן של השרה שקד ונשיאת העליון חיות, להעמיד לדין משמעתי את השופטת פוזננסקי-כץ בגין מעורבותה בפרשה

עריכת וידאו:ניר חן

אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הודיע הערב (רביעי) כי חוקר הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, יועמד לדין משמעתי בכפוף לשימוע. ההחלטה להגיש תובענה נגד שחם-שביט, המסלול המקביל להגשת כתב אישום בבית הדין של נציבות שירות המדינה, התקבלה בתום חקירה שערך אגף החקירות בנציבות, בעקבות מעורבותו בפרשת המסרונים.

מוקדם יותר היום הודיעו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד כי החליטו להעמיד לדין משמעתי את השופטת רונית פוזננסקי-כץ בעקבות חשיפת המסרונים בינה לבין לשחם-שביט בהמשך להמלצתו של נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין.

לקריאה נוספת:
שקד וחיות החליטו: השופטת רונית פוזננסקי כץ תעמוד לדין משמעתי
"כשלים מערכתיים": המלצה להעמיד לדין משמעתי את השופטת בפרשת המסרונים
מקורבי השופטת: "אין סיבה שתתפטר - לא זיהמה את ההליך השיפוטי"

עו"ד ערן שחם-שביט, בפברואר 2018. ראובן קסטרו
יועמד לדין משמעתי בכפוף לשימוע. עו"ד שחם-שביט/ראובן קסטרו

בהתאם להחלטתן, תגיש השרה שקד בימים הקרובים קובלנה משמעתית נגד השופטת פוזננסקי-כץ ולאחריה תפעל הנשיאה חיות למנות הרכב בית דין משמעתי שידון בעניינה. על פי ההודעה, לאחר הגשת הקובלנה תיבחן השעייתה של השופטת פוזננסקי-כץ "עד למיצוי ההליך המשמעתי בעניינה". בהודעה צוין כי "הכשלים המערכתיים" שציין הנציב ריבלין בהחלטתו שפורסמה אתמול ייבחנו על ידי הנשיאה חיות וזו "תגבש בהקדם נוהל מתאים שיענה עליהם ויפורסם לציבור".

עו"ד עודד סבוראי, בא כוחו של עו"ד שחם-שביט, מסר: "יש להעריך את העבודה המאומצת והיסודית שביצעה הנציבות על מנת לסיים את ההליך במהירות. אנו מאמינים ומקווים שעו"ד שחם-שביט ישוב במהרה לעבודתו ברשות לניירות ערך, עבודה שבה הוא רואה שליחות".

עוד באותו נושא

"אתה ממשיך לגלות לי": ההתכתבות המלאה בין השופטת לחוקר

לכתבה המלאה
השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
עלולה להיות מושעית עד לקבלת ההחלטה בעניינה. השופטת פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

בהחלטתו שפורסמה אתמול קבע הנציב ריבלין כי אין בסיס להעמדתה של השופטת פוזננסקי-כץ לדין פלילי וכי יש לנקוט נגדה צעדים משמעתיים בלבד - אך ציין כי במקרה התגלו "כשלים מערכתיים" וכי ההתכתבות בינה לבין חוקר הרשות לניירות ערך הייתה התנהלות "פגומה מיסודה". בהחלטתו, שפורסמה תחת הכותרת "על יוהרה, סכלות ומסרוני וואטסאפ - מסקנות אישיות ומערכתיות", הוסיף כי השופטת "עשתה מעשה שפגע באמון הציבור במערכת המשפט, והתנהגה בצורה שאינה הולמת שופט", אך הדגיש כי "לא הייתה הטיית משפט או קנוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully