וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסרונים: השופט גרוניס יעמוד בראש בית הדין בקובלנה נגד השופטת

7.3.2018 / 17:14

נשיאת העליון חיות הודיעה לשרה שקד על הקמת בית דין משמעתי לשופטים שידון בקובלנה שהוגשה נגד השופטת רונית פוזננקי-כץ. עוד בהרכב בית הדין: שופט עליון וסגנית נשיא בית משפט מחוזי. הדיון בהליך יתקיים בדלתיים סגורות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה היום (רביעי) לשרת המשפטים איילת שקד על הקמת בית דין משמעתי לשופטים שידון בקובלנה שהגישה השרה נגד השופטת רונית פוזננסקי-כץ. אב בית הדין המשמעית יהיה נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) אשר גרוניס. שופט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת אסתר הלמן יהיו חברים בהרכב בית הדין. הדיון בהליך המשמעתי של השופטת פוזננסקי-כץ יתקיים בדלתיים סגורות, וסוגיית השעייתה תיבחן בימים הקרובים על ידי הנשיאה חיות.

ביום שני אמר פרקליט המדינה שי ניצן כי פרשת המסרונים, שבמסגרתה פורסמה התכתבותם של השופטת פוזננסקי-כץ ושל החוקר מטעם הרשות לניירות ערך ערן שחם-שביט, היא מקרה חריג. במהלך דיון בפרשה בוועדת החוקה בכנסת אמר ניצן: "אני לא מכיר מקרה דומה. בדקתי גם עם פרקליטי מחוז אם הם מכירים תופעות כאלה, ותשובתם הייתה שלילית לחלוטין".

פרידה מהשופט אשר גרוניס,  פברואר 2015. ראובן קסטרו
השופט גרוניס/ראובן קסטרו

בעקבות הביקורת הציבורית על התנהלותם של השופטת והחוקר אמר ניצן כי "היו קריאות לפתוח בחקירה פלילית, אך מהקביעה של נציב התלונות על השופטים עולה כי לא נמצאו ממצאים פליליים. גם אנחנו, אחרי שקיבלנו את הממצאים, קבענו שאין חשד לפלילים ואנחנו לא נפתח בחקירה פלילית כדי לרצות מישהו".

ראש חטיבת החקירות במשטרה, תת-ניצב ערן קמין, אמר גם הוא בדיון כי אינו מכיר התנהלות דומה. "זה תיק חריג, ומרבית התיקים מתנהלים באולם בית המשפט ללא כחל ושרק". על תנאי מעצר של חשודים אמר כי "התכלית היא לא להושיב עצור עם פשפשים, אלא למנוע את המסוכנות שלו או לשבש את החקירה. אנחנו מחויבים לחקר האמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
הנשיאה חיות תבחן את השעייתה. פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully