וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות האיכרים לנתניהו: "שים סוף לטרור החקלאי"

15.4.2018 / 4:09

החקלאים פתחו בקמפיין רשת שקורא לראש הממשלה להתייחס לפשיעה כלפי מקורות פרנסתם כפי שהיה מתייחס להשלכת בקבוק תבערה למרכז קניות בטבריה. "הממשלה מפקירה אותנו לטרור. מישהו שם למעלה צריך להתעורר"

צילום: החברה לפיתוח הגליל

אחרי שלוש הצתות רק בחודש האחרון, החליטו בהתאחדות האיכרים להעלות כרזה בפייסבוק שקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לשים סוף ל"טרור החקלאי", כפי שהיה נוהג לו בקבוק תבערה היה נשלח למקום אחר בארץ. בכרזה, שרצה גם בקבוצות הוואטסאפ של החקלאים וכן של פעילי ליכוד, נכתב: "בקבוק תבערה נזרק למרכז קניות בטבריה בטבריה - איך תגיב?" ואחר כך: "ולבית אריזה במושב אמנון?", לצד קריאה שלא להפקיר את החקלאים.

בימים הקרובים יעלו כרזות נוספות המופנות כלפי נתניהו וכן שרי הממשלה האחרים, על מנת להסב את תשומת הלב גם של אלה שהסוגיה אינה נוגעת למשרדם. "הממשלה מפקירה אותנו לטרור", נמסר מהתאחדות האיכרים. "אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מג"ב ומחזקים את האמון עם החקלאים, אבל מישהו שם למעלה צריך להתעורר. נדרשות פעולות דרמטיות שגם יספקו לחקלאים ביטחון וגם לא יפקירו אותנו לאחר מעשה ללא ביטוח".

עוד בוואלה! NEWS:
בית אריזה במושב אמנון שבגליל עלה באש; נבדק חשד להצתה
נזק בעשרות אלפי שקלים: צינורות השקייה הוצתו בשדות קיבוץ מזרע
"הטרור החקלאי לא עוצר": הצתת ענק בצפון גרמה לנזק של מיליונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בית אריזה במושב אמנון ברמת כורזים שמצפון לכנרת עלה באש, ונזק נגרם לארגזי פרי שאוחסנו במקום וכן למכולה סמוכה שבה נמצאו מכלי דלק. שוטרים ממשטרת מחוז צפון הגיעו למקום ופתחו באיסוף ממצאים ובחקירת נסיבות הדליקה, בחשד שמדובר בהצתה. בית האריזה שייך למשפחה ותיקה במושב, שנמצא בתחומי המועצה האזורית מבואות חרמון, המגדלת מטעי מנגו.

לפני שבוע הוצתו 36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקייה בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. צינורות ההשקייה נועדו להיפרש על פני 300 דונם של שדות חמנייה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ - ועליהם היו אמורות להיות מולבשות טפטפות. זאת, לקראת עונת ההנבטה של החמניות. הנזק הכספי שנגרם בעקבות ההצתה נאמד ביותר מ-200 אלף שקל.

בנוסף לכך, לפני כשלושה שבועות הוצתו שתי מקצרות ("קומביינים") בסמוך לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן. הנזק בעקבות התקרית נאמד בכשני מיליון שקל ובעקבותיה יצאו חקלאים למסע מחאה בכבישי הארץ, כשהם מסיעים את הכלים השרופים על גבי משאיות הובלה. בין היתר עצרו החקלאים המוחים והציגו את הכלים שנפגעו בכיכר רבין בתל אביב, במשכן הכנסת וליד בתיהם של השרים משה כחלון בחיפה, גלעד ארדן בסביון ואורי אריאל בכפר אדומים.

עוד באותו נושא

שיירת המחאה של חקלאי הגליל: "להילחם בטרור החקלאי"

לכתבה המלאה
בית אריזה שנשרף במושב אמנון ברמת כורזים מצפון לכנרת, 14 באפריל 2018. מערכת וואלה!
השריפה בבית האריזה במושב אמנון/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תופי הצינורות שהוצתו במזרע/מערכת וואלה!, צילום מסך
הכלים שהוצתו הלילה ליד אשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן הם קומביין ומקצרה, 29 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
בין הכלים שהוצתו ליד אשדות יעקב/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully