וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק בעשרות אלפי שקלים: צינורות השקייה הוצתו בשדות קיבוץ מזרע

8.4.2018 / 10:55

36 תופים המשמשים לפריסת צינורות וטפטפות נמצאו שרופים בשדות חמניות של הקיבוץ שבעמק יזרעאל. הצינורות היו מיועדים להיפרש על פני 300 דונם לקראת עונת ההנבטה של החמניות. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "להכריז מלחמת חורמה בטרור החקלאי"

צילום: החברה לפיתוח הגליל

36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקייה הוצתו הלילה (ראשון) בידי אלמונים בשדות קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. צינורות ההשקייה נועדו להיפרש בימים הקרובים על פני 300 דונם של שדות חמניה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ - ועליהם היו אמורות להיות מולבשות טפטפות. זאת, לקראת עונת ההנבטה של החמניות. הנזק הכספי שנגרם בעקבות ההצתה נאמד ביותר מ-200 אלף שקל. טרם הוגשה תלונה במשטרה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר הגיב בזעם על מה שכינה "פגיעה נוספת בחקלאים", בעקבות ההצתה. "שבוע חדש, טרור ישן, ואף אחד לא עושה דבר כדי להגן על חקלאי ישראל", אמר מאיר בשיחה עם וואלה! NEWS. "שוב נופלים החקלאים ורכושם קורבן לטרור חקלאי, הגובה נזק ישיר ועקיף במיליוני שקלים".

לדבריו, "הבעיה היא שכמו לפני שבוע בעמק הירדן ובמקרים דומים בעבר, עובדי האדמה אינם זוכים להגנת הגופים האמונים על שמירת החוק והסדר מטעם המדינה. קצנו בהודעות של כוונות לעשות או התפארות במקרים בודדים שבהם מובאים האשמים לדין". מאיר קרא לשר לבטחון פנים גלעד ארדן ולמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך "להכריז מלחמת חורמה בטרור החקלאי ומבצעיו. הקצו לכך משאבים וכוחות מיד, עשו את תפקידכם והפסיקו את הפגיעה באנשי העמל המעבדים והשומרים על קרקעות המדינה".

פשיעה חקלאית | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:

"הטרור החקלאי לא עוצר": הצתת ענק בצפון גרמה לנזק של מיליונים
החקלאים לא מאמינים לירידה בפשיעה החקלאית: "אין אמון במג"ב"
חודש בכלא על כל עז: 57 חודשי מאסר לתושב נצרת שגנב מדיר בצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תופי הצינורות המוצתים, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר כינה את ההצתה "מקרה חמור ביותר" וקרא למשטרה "לעשות הכול על מנת לתפוס את הפושעים ולמצות עימם את הדין". הוא הוסיף כי מדובר ב"פגיעה קשה מאוד בחקלאים, שעמדו לפרוש את הטפטפות להשקיית החמניות שבפריחתן מייפות את העמק".

ח"כ איתן ברושי (מחנה ציוני), תושב עמק יזרעאל, הוסיף כי "הפשיעה החקלאית, שהפכה לטרור, ממשיכה להכות בנו. הממשלה לא מתמודדת עם התופעה והבוקר קיבלנו עוד הוכחה לכך". לדבריו, "ראש הממשלה צריך לזמן מידית קבינט בנושא. יש נטישת אדמות בגלל הפשיעה החקלאית. חייבים לטפל בכך בדחיפות".

יו"ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן הוסיף כי "הטרור החקלאי הוא מנת חלקם של כל חקלאי המדינה". לדבריו, חקלאי הגליל עברו "פסח קשה" וספגו נזק של שני מיליון שקלים, כתוצאה מהצתת כלים חקלאיים של חברת ג"ג בחודש שעבר. "ממשלת ישראל חייבת לסייע לחקלאים ולשים סוף לטרור החקלאי, המתקיים בתוך גבולות המדינה, המצב הקיים לא יכול להימשך".

לפני כשבועיים הוצתו שתי מקצרות ("קומביינים") בסמוך לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן. הנזק בעקבות התקרית נאמד בכשני מיליון שקל ובעקבותיה יצאו חקלאים למסע מחאה בכבישי הארץ, כשהם מסיעים את הכלים השרופים על גבי משאיות הובלה. בין היתר עצרו החקלאים המוחים והציגו את הכלים שנפגעו בכיכר רבין בתל אביב, במשכן הכנסת וליד בתיהם של השרים משה כחלון בחיפה, גלעד ארדן בסביון ואורי אריאל בכפר אדומים.

(עדכון ראשון: 7:58)

עוד באותו נושא

שיירת המחאה של חקלאי הגליל: "להילחם בטרור החקלאי"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שדות קיבוץ מזרע, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התופים לפני ההצתה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully