וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת המחאה של חקלאי הגליל: "להילחם בטרור החקלאי"

30.3.2018 / 14:53

במחאה על התמשכות מקרי פשיעה חקלאית יצאה הבוקר שיירת משאיות מהגליל ועליה טרקטור וקומביין שהוצתו למסע בכבישי הארץ. השיירה חלפה בבתיהם של השרים כחלון, ארדן ואריאל, עברה בכיכר רבין בתל אביב, ועל פני משכן הכנסת בירושלים

צילום: החברה לפיתוח הגליל

חקלאים מהגליל העליון יצאו היום (שישי) למפגן מחאה בעקבות מה שהגדירו כאוזלת ידלה של ממשלת ישראל במלחמה נגד הפשיעה החקלאית. למפגן הצטרפו גם אנשי חברת ג"ג שאתמול הוצתו קומביין ומקצרה שבבעלותה בשווי מליוני שקלים, וכן אנשי החברה לפיתוח הגליל. במסגרת המחאה קראו המפגינים לממשלה לפעול לנוכח "אירועי הטרור החקלאי והלאומי הפוקדים את החקלאים ברחבי הארץ מדי יום".

במסגרת מפגן המחאה, הועמסו שני הכלים החקלאים שהוצתו על גבי משאיות של קואופרטיב הגליל העליון, ואלו נסעו בשיירה שעצרה בכמה תחנות, בהן ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, כיכר רבין בתל אביב, ביתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן בסביון וכן משכן הכנסת בירושלים.

בהמשך הגיעה השיירה אל היישוב כפר אדומים, ואל ביתו של שר החקלאות אורי אריאל. למשאיות הוצמדו שלטים שעליהם נכתב: "שרי האוצר והחקלאות די לטרור החקלאי". החקלאים הסבירו את טענותיהם בכך ש"הטרור הלאומי אינו רק איום מבחוץ, הוא מתרחש גם בתוך המדינה", וכי הם דורשים עשייה ממשית למיגור התופעה וקבלת לסיוע מצד משרדי הממשלה להתמודדות עם הנזקים.

פשיעה חקלאית | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
החקלאים לא מאמינים לירידה בפשיעה החקלאית: "אין אמון במג"ב"
חודש בכלא על כל עז: 57 חודשי מאסר לתושב נצרת שגנב מדיר בצפון
"נזק של אלפי שקלים": נעצרו שני חשודים בגניבת 400 ק"ג תפוזים

המחאה נגד הפשיעה החקלאית - המשאיות נושאות שלטי מחאה: ?שרי האוצר והחקלאות די לטרור החקלאי?.. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
הפגנה נגד הפשיעה החקלאית, היום/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל
כלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית הועמסו על גבי משאיות והובלו בשיירת מחאה לכיכר רבין בתל אביב, 30 במרץ 2018. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
המשאיות ועליהן הכלים שהוצתו בכיכר רבין בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל

"אנו מסרבים לקבל בכניעה את הטרור החקלאי שגורם לנזקים של עשרות מיליוני שקלים לחקלאים בכל רחבי הארץ", אמר אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל. "ההצתה בלילה שבין רביעי לחמישי הינה השלישית במספר שפוקדת את ג"ג במהלך שלוש השנים האחרונות. אנו דורשים מממשלת ישראל לפעול למיגור התופעה, לסייע לחקלאים להתמודד איתה ולשים סוף לטרור החקלאי".

גיורא זלץ ראש המועצה האזורית הגליל העליון הודה בסיום המסע "לאלפי הישראלים שתמכו בנו" ואמר כי "קריאתנו לממשלת ישראל היא לעצור את הטרור החקלאי שקיים בצפון ובדרום". לדבריו, החקלאים "מצפים לאמירה ברורה של הממשלה, מגובה בתקציב משמעותי, שיהווה פיצוי לחקלאים על הנזק שנגרם, וכדי שיוכלו לחזור מיד לעבודה - זהו המסר הנכון לכנופיות הפשע שפועלות בלא חשש והפרעה".

שיירת המחאה של חקלאי הגליל כנגד אירועי הטרור החקלאי וחוסר הסיוע של ממשלת ישראל למצוקת החקלאים הגיעה בשעה זו לכנסת ישראל. הבוקר יצאה השיירה מהגליל, דרך ביתו של שר האוצר משה כחלון, כיכר רבין בתל אביב, ביתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן וכעת במשכן הכנסת בירושלים, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
אחת המשאיות חולפת על פני משכן הכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, --
המשאיות במחאת הפשיעה החקלאית הנושאות את הכלים שהוצתו. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
המשאיות עם הכלים השרופים/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל

יו"ר התנועה הקיבוצית ניר מאיר הביע הזדהות עם החקלאים וקרא אף הוא לממשלה לפעול בנושא. "התנועה קיבוצית מתקוממת לנוכח אוזלת היד של ממשלת ישראל במאבקה בטרור החקלאי", אמר. לא ניכנע לפרוטקשן, נאבק עד שננצח את התופעה - כרגיל".

הצתת הכלים החקלאיים אמש התרחשה סמוך לקיבוץ אשדות יעקב שבעמק הירדן. חוקרי המשטרה הגיעו למקום, אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע יחד עם חוקר שריפות של מערך הכבאות וההצלה. החשד המרכזי שנבדק הוא הצתה. הנזק הכלכלי משריפת הכלים נאמד בכשלושה מיליון שקלים. בחברת ג"ג צוין אתמול כי הם נתונים לאיומי סחיטה מגורמי טרור חקלאיים במשך זמן ממושך. "הטרור החקלאי ממשיך במלוא הכוח - אז שלא יספרו לכם שזה אחרת. שוב נזק של מיליוני שקלים, ולא רואים את הסוף", אמרו.

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הביע תמיכה במאבק החקלאים ואמר כי "הפשיעה חקלאית הופכת לטרור לאומני". ברושי אף קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לזמן קבינט מיוחד בראשותו כדי לדון בסכנה לביטחונה ועתידה של המדינה".

לדבריו, "מדובר באיום אסטרטגי שמביא לנטישת החקלאות, נטישת אדמות ואף מכירת אדמות לגורמים זרים. הממשלה מחסלת את החקלאות עם ייבוא פרוע, קשיים עם עובדים זרים ולא שומרת על החקלאים אפילו מול אלו הפוגעים בה בזדון.
הממשלה הופכת את החקלאות לא רק למקצוע לא כדאי, אלא למקצוע ממש מסוכן.אם המדינה לא תקבל החלטות דרמטיות - לא יהיה מנוס ממרד של חקלאים".

(עדכון ראשון: 9:26)

שיירת מחאה - הכלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית, הועמסו על גבי משאיות של קואופרטיב הגליל העליון. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
המשאיות ליד ביתו של שר האוצר בחיפה/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל
כלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית הועמסו על גבי משאיות והובלו בשיירת מחאה לכיכר רבין בתל אביב, 30 במרץ 2018. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
משאית ועליה אחד הרכבים שהוצתו ליד כיכר רבין, היום/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל
לאחר שעברה בחיפה ובכיכר רבין בתל אביב הגיעה שיירת המחאה של חקלאי הגליל- כנגד אוזלת ידה של הממשלה וחוסר הסיוע בהתמודדות נגד הטרור  החקלאי  - אל מחוץ לביתו של השר לבטחון פנים גלעד ארדן בסביון, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
אחת המשאיות בסמוך לביתו של השר ארדן, היום/מערכת וואלה! NEWS, --
לאחר שעברה בחיפה ובכיכר רבין בתל אביב הגיעה שיירת המחאה של חקלאי הגליל- כנגד אוזלת ידה של הממשלה וחוסר הסיוע בהתמודדות נגד הטרור  החקלאי  - אל מחוץ לביתו של השר לבטחון פנים גלעד ארדן בסביון, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
המשאיות בסביון, היום/מערכת וואלה! NEWS, --
כלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית הועמסו על גבי משאיות והובלו בשיירת מחאה לביתו של שר החקלאות אורי אריאל בכפר אדומים, 30 במרץ 2018. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
המשאיות בקרבת ביתו של השר אריאל בכפר אדומים/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל
כלים החקלאיים שהוצתו בפשיעה חקלאית הועמסו על גבי משאיות והובלו בשיירת מחאה לביתו של שר החקלאות אורי אריאל בכפר אדומים, 30 במרץ 2018. החברה לפיתוח הגליל, מערכת וואלה!
כפר אדומים, היום/מערכת וואלה!, החברה לפיתוח הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully