וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בכנס ה-NRA: "הזכות לשאת נשק לא תיפגע כל עוד אני נשיא"

5.5.2018 / 5:21

נשיא ארה"ב התקבל בתשואות בכנס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי בדאלאס והזהיר כי "הזכויות החוקתיות נמצאות תחת מתקפה". זאת ברקע המחאה הציבורית בעקבות הטבח בתיכון בפלורידה ובחירות אמצע הכהונה שיתקיימו השנה. "מוכרחים לגרום לרפובליקנים להיבחר", הוסיף

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידיאו: מחאת תלמידים מחוץ לבית הלבן להגדלת הפיקוח על מכירת נשק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתתף אמש (שישי) בכנס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) בדאלאס שבטקסס, ובו הבטיח שלא להדק את הפיקוח על מכירת נשק. זאת, בניגוד לחלק מהאמירות הסותרות שהשמיע אחרי הירי בבית הספר התיכון "מרג'ורי סטונמן דאגלס" שבפארקלנד, פלורידה, במהלכו נרצחו 17 תלמידים ואנשי סגל לפני כשלושה חודשים.

אירוע הטבח היה נקודת מפנה בשיח הציבורי ארוך-השנים המתקיים בארצות הברית סביב סוגיית הפיקוח על הנשק, והוביל להתעוררותה של מחאה בהובלתם של בני הנוער שניצלו מהטבח. כמה ימים אחרי האירוע טראמפ אמר על ה-NRA: "אנחנו חייבים להילחם בהם מדי פעם". בין היתר הוא העלה את הרעיון להעלות את הגיל המותר לרכישת נשק.

עוד בוואלה! NEWS:
"הולכים לעשות שינוי": מאות אלפים הפגינו בארה"ב למען הגבלת כלי הנשק
"לא בטוחים בבתי הספר": מחאת תלמידים בארה"ב בשל הטבח בפלורידה
אקדח במערכה הראשונה: התנגדות טראמפ ללובי הנשק היא תחילת המהפך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס איגוד הרובאים הלאומי בדאלאס ב-5 במאי 2018. רויטרס
התקבל בתשואות. טראמפ בכנס/רויטרס

נשיא ארצות הברית לא התייחס לאמירות אלה בנאומו אמש. עם זאת, הוא חזר על קריאתו לחמש מורים ולהגביר את האבטחה בבתי הספר כמענה לחשש מפני מקרי טבח נוספים בעתיד. הצעות אלה נתמכות על ידי הלובי העוצמתי, המתנגד לכל יוזמה להגדלת הפיקוח על מכירת רובים, בטענה שמדובר בהפרת הזכות להחזיק בנשק המוגנת בידי התיקון השני לחוקה האמריקנית.

טראמפ ניצל את הכנס על מנת לחזור על הרטוריקה שבה השתמש בקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016, במטרה למשוך מצביעים המתנגדים לפיקוח, והזהיר מפני שאיפותיהם של הדמוקרטים לקחת מאנשים את הרובים שלהם. בין היתר, חלק מההצעות שנמצאות על הפרק הן שינוי בדיקות רקע לפני רכישת נשק ואיסור על סוגים מסוימים של רובים המיועדים לשימוש צבאי.

"זכויותיכם המעוגנות בתיקון השני לחוקה נמצאות תחת מתקפה", אמר טראמפ בפני הקהל המריע. "אבל הן לעולם לא יספגו מתקפה כזאת כל עוד אני הנשיא שלכם".

הוא אף התייחס לבחירות אמצע הכהונה לקונגרס שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב. "אנחנו מוכרחים לגרום לרפובליקנים להיבחר. הדבר היחיד שעומד בין העם האמריקני לבין חיסול התיקון השני - הוא יותר שמרנים בקונגרס", הוסיף טראמפ.

עוד באותו נושא

"מתנגדים לכל איסור על נשק": הפנים החדשות של איגוד הרובאים בארה"ב

לכתבה המלאה
דוברת איגוד הרובאים הלאומי דנה לאש בכנס ה-NRA בדאלאס ב-5 במאי 2018. רויטרס
נגד פיקוח מכל סוג על מכירת נשק. דוברת ה-NRA, דנה לאש/רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בכנס איגוד הרובאים הלאומי בדאלאס ב-5 במאי 2018. רויטרס
"צריכים יותר שמרנים בקונגרס". טראמפ בכנס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully