וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת נתניהו לתיק בזק וסופת ענק בארה"ב | כותרות השבת

רה"מ טען כי שיחותיו עם אלוביץ' התקיימו "על רקע אידיאולוגי", ובמזרח ארה"ב לפחות חמישה נהרגו בסופה. כחלון איים כי אם התקציב לא יעבור החודש "נלך לבחירות" ובבית הלבן נמשך הכאוס סביב יחסי קושנר-טראמפ. החדשות שעשו את סוף השבוע

גרסת נתניהו בתיק בזק: שיחותיי עם אלוביץ' היו על רקע אידאולוגי

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בפני חוקרי להב 433 והרשות לניירות ערך כי שיחותיו עם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' התקיימו "על רקע אידאולוגי" וכי לא שוחח עמו על הקלות לחברת התקשורת שבבעלותו - כך דווח אמש בחדשות ערוץ עשר. על פי הדיווח נתניהו לא הכחיש כי שוחח עם אלוביץ' כמה פעמים בעבר על אודות סיקורו באתר וואלה! NEWS אך ציין כי לא דיבר עמו על מתן הקלות בתמורה לאופן סיקור מסוים. "אמרתי לו שהאתר שלו זה לא עיתון הארץ", צוטט נתניהו בדיווח.

על פי הדיווח החוקרים עימתו את נתניהו עם הקלטות שביצע מנכ"ל האתר אילן ישועה עם אלוביץ' ואת רעייתו שרה עם תכתובות מסרונים בין ישועה לבין רעייתו של אלוביץ', איריס. על פי הדיווח באחד המסרונים כתבה אלוביץ' לישועה "תעזור להם, אנחנו תלויים בהם", כשהיא מתייחסת בדבריה לבני הזוג נתניהו. עוד דווח כי החוקרים השמיעו לשרה נתניהו הקלטה שבה היא מסבירה לכאורה אלוביץ' לישועה את הסיבה לבקשתה לסיקור אוהד. "חשוב שתעזרו לנו, כי בני הזוג נתניהו עוזרים לנו ויעזרו לנו".

מתכוננים ליום שאחרי: "בפתח מינו מחליף למקרה שאבו מאזן ייעדר"

המועצה המהפכנית של תנועת פתח דנה בנושא מחליף ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, למקרה שייעדר מתפקידו מסיבה כלשהי - כך דווח היום בעיתון " דוניא אל-ווטן". על פי הדיווח, סגנו של אבו מאזן מחמוד אל-עלול ימלא את מקומו של אבו מאזן במקרה הצורך. אל-עלול יישאר בתפקידו כממלא מקום לתקופה של שלושה חודשים.

בשבוע שעבר דווח כי אבו מאזן לקה במחלת הסרטן. הדיווחים ברשות הגיעו אחרי ששוחרר מבית חולים בבולטימור שבארצות הברית, שם עבר בדיקות רפואיות שגרתיות. מלשכתו של יו"ר הרשות נמסר אז כי הוא שוחרר "בבריאות טובה", אך על פי הדיווחים הוא לקה בסרטן בקיבתו וכעת יהיה עליו להיאבק במחלה.

הכאוס נמשך: "טראמפ שוקל להדיח את בתו וחתנו מהבית הלבן"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מראש הסגל של הבית הלבן ג'ון קלי לסייע לו בהדחתם של בתו, איוונקה טראמפ, וחתנו, ג'ארד קושנר מתפקידם בבית הלבן - כך דווח היום בעיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, שבו צוטטו שני גורמים המעורים בנושא, טראמפ חש תסכול גובר והולך מתפקודו של קושנר ומהפרסומים על אודותיו. השבוע פורסם כי קושנר, שמשמש יועצו של טראמפ בנושאי המזרח התיכון, איבד את סיווגו הביטחוני.

אנשי צוות בבית הלבן סיפרו לעיתון כי טראמפ מתלונן רבות על הזוג, ואומר כי "מעולם לא היו צריכים להגיע לפה". בניגוד לשיחותיו עם קלי, מול בתו וחתנו שידר טראמפ עסקים כרגיל. על פי הדיווח אמר הנשיא לקושנר כי הוא ורעייתו יישארו בתפקידיהם. בבית הלבן סירבו להגיב לדיווחים.

"הולך ומחמיר": הרוגים בסופה במזרח ארה"ב; אלפי טיסות בוטלו

לפחות חמישה בני אדם נהרגו בסופה "ריילי", שמכה ביממה האחרונה בחופה המזרחי של ארצות הברית - כך נמסר היום מהרשויות. יותר מ-3,300 טיסות בוטלו, וכ-2.4 מיליון בתים ועסקים נותרו מנותקים מרשת החשמל. הסופה צפויה להימשך עוד שעות ארוכות.

את חלקה הארי של הסופה ספגה מדינת מסצ'וסטס, ובעיקר העיר בוסטון, שהוצפה כליל. 50 בני אדם נזקקו לחילוץ מביתם בשל השיטפונות. 22 מיליון בני אדם מתגוררים באזורים המיועדים להצפה, והרשויות נערכות בהתאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

גרסת נתניהו בתיק בזק: שיחותיי עם אלוביץ' היו על רקע אידאולוגי

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בפני חוקרי להב 433 והרשות לניירות ערך כי שיחותיו עם בעל השליטה בזק שאול אלוביץ' התקיימו "על רקע אידאולוגי" וכי לא שוחח עמו על הקלות לחברת התקשורת שבבעלותו - כך דווח אמש בחדשות ערוץ עשר. על פי הדיווח נתניהו לא הכחיש כי שוחח עם אלוביץ' כמה פעמים בעבר על אודות סיקורו באתר וואלה! NEWS אך ציין כי לא דיבר עמו על מתן הקלות בתמורה לאופן סיקור מסוים. "אמרתי לו שהאתר שלו זה לא עיתון הארץ", צוטט נתניהו בדיווח.

על פי הדיווח החוקרים עימתו את נתניהו עם הקלטות שביצע מנכ"ל האתר אילן ישועה עם אלוביץ' ואת רעייתו שרה עם תכתובות מסרונים בין ישועה לבין רעייתו של אלוביץ', איריס. על פי הדיווח באחד המסרונים כתבה אלוביץ' לישועה "תעזור להם, אנחנו תלויים בהם", כשהיא מתייחסת בדבריה לבני הזוג נתניהו. עוד דווח כי החוקרים השמיעו לשרה נתניהו הקלטה שבה מסבירה לכאורה אלוביץ' לישועה את הסיבה לבקשתה לסיקור אוהד. "חשוב שתעזרו לנו, כי בני הזוג נתניהו עוזרים לנו ויעזרו לנו".

שוטר מג"ב תועד משליך רימון הלם אל זוג עם תינוק בכפר בורין

שוטר מג"ב תועד אתמול משליך רימון הלם אל עבר זוג פלסטינים שנשאו עמם תינוק בכפר בורין הסמוך לשכם. לדברי כמה תושבים בכפר, שוטרים שהגיעו למקום בעקבות התקהלות בסביבות השעה 15:00 בצהריים זרקו רימוני גז והלם, ואחד הרימונים חדר לבית משפחה.

בתיעוד שפרסם ארגון "יש דין" נראה זוג עם תינוק נמלט מהבית ושוטר שמשליך לעברם רימון הלם. בסרטון נראים השניים רצים במורד שביל כשהתינוק על ידיהם ורימון ההלם שמתפוצץ בסמוך לרגליהם גורם להם להאיץ את קצב מנוסתם.

"התובע המיוחד בוחן את קשרי העסקים של קושנר עם מדינות זרות"

התובע המיוחד רוברט מולר החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית בשנת 2016 בוחן אם לקשריו העסקיים של חתנו של הנשיא ויועצו למזרח התיכון ג'ארד קושנר הייתה השפעה על מדיניות החוץ של הממשל. בדיווח ברשת NBC נמסר מפי גורמים המקורבים לחקירתו של מולר כי מגעים שערך קושנר בתקופת חילופי הממשל לפני כשנה עם גורמים בטורקיה, בקטאר, ברוסיה, בסין ובאיחוד האמירויות נבחנים בידי אנשיו של התובע המיוחד. זאת, על אף שקושנר משך את השקעותיו בחברת הנדל"ן המשפחתית לקראת כניסתו לתפקיד בבית הלבן.

ברקע הדיווח ב-NBC התפרסם באתר "The Intercept" כי חברת הנדל"ן של משפחת קושנר בחנה הצעה להשקעה מצד ממשלת קטאר שבועות ספורים לפני שהטילו מדינות המפרץ ומצרים מצור עליה, ביוני האחרון. על פי הדיווח, אביו של קושנר צ'רלס נפגש עם שר האוצר הקטארי עלי שריף אל-עמאדי בניו יורק בחודש אפריל כדי לבחון השקעה במיזם שתכננה החברה בנכס שבבעלותה בשדרה החמישית במנהטן - שבגינו נכנסה החברה לחוב של 1.4 מיליארד דולר.

כחלון לנתניהו: אם התקציב לא יעבור החודש נלך לבחירות

ברקע המשבר עם החרדים על חוק הגיוס, שר האוצר משה כחלון איים לפרק את הממשלה במידה שתקציב 2019 לא יעבור במועד המתוכנן. לדברי מקורבים לכחלון, בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הבהיר כי אם עד סוף החודש התקציב לא יעבור - הוא לא יהסס ללכת לבחירות. מוקדם יותר היום כחלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ילחם "עד הסוף" על תקציב 2019, שלדבריו נועד "למען צמיחת המשק, כלכלה חזקה, המשך הירידה במחירי הדיור" ועוד.

המתיחות בקואליציה גברה בעת האחרונה בשל חוק יסוד לימוד תורה שהסיעות החרדיות מבקשות לקדם בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני ארבעה חודשים. החוק קובע כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

פיגוע כפול בבורקינה פאסו: ירי בשגרירות צרפת ופיצוץ במטה הצבא בבירה

יותר מ-28 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו אתמול בפיגוע משולב בוואגדוגו, בירת בורקינה פאסו שבמערב אפריקה. עדי ראייה סיפרו כי חמישה חמושים יצאו ממכונית ופתחו באש לעבר העוברים והשבים, לפני שהתקדמו לעבר מבנה שגרירות צרפת שבעיר. במקביל, פיצוץ אירע ליד מפקדת הכוחות המזוינים של המדינה, הנמצאת גם בסמוך למרכז לתרבות צרפת, במרחק של קילומטר משם.

כוחות הביטחון המקומיים דיווחו על מניין הרוגים של כ-15 בני אדם, כשהכוונה היא ככל הנראה לשתי התקריות, אך סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) דיווחה מפי כמה מקורות על 28 הרוגים רק באחת המתקפות, זו שאירעה במבנה המפקדה. בנוסף, מפקד הכוחות הרפואיים, קולונל אמאדו קפנדו, הודיע כי 75 בני אדם נפצעו. מקורות בממשלת צרפת מסרו כי לא נפגעו אזרחים צרפתיים וכי האירוע נמצא "תחת שליטה". במקביל, התובע הכללי בפריז פתח בחקירה רשמית של האירוע.

קונגו: יותר מ-33 נהרגו בעימותים אלימים בין שבטים יריבים

יותר מ-33 בני אדם נהרגו בעימותים אלימים שפרצו אתמול בין שבטים יריבים בצפון-מזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בכך הם מצטרפים ל-22 בני אדם, בהם 15 אזרחים, שנהרגו בסבב אלימות נוסף שפרץ בתחילת השבוע, וליותר ממאה הרוגים שנרשמו מאז אמצע חודש דצמבר האחרון בסך הכול.

דובר כוחות הצבא המקומיים ג'ולס נגונגו מסר לסוכנות "רויטרס" כי כוחות המדינה הפרידו בין הצדדים. לדבריו, "מדובר במקרה של פעולת תגמול בין השבטים. לפי המידע שלנו, היו כמה מקרים של עריפות ראשים". כתב של ה-BBC דיווח כי כפרים באזור ננטשו ונשרפו. כמה ארגונים מעריכים כי כמות ההרוגים היא אף גבוהה מהמספר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully