וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת נתניהו בתיק בזק: שיחותיי עם אלוביץ' היו על רקע אידאולוגי

בחדשות עשר דווח כי ראש הממשלה לא הכחיש כי שוחח עם בעלי החברה על סיקורו באתר וואלה! NEWS: "אמרתי לו שהאתר שלו זה לא 'הארץ'". רעייתו שרה אמרה לחוקרים כי הופתעה מעצם חקירתה באזהרה: "קשה לי עם האבדן של קאיה"

צילום: רוני כנפו ואבי אשכנזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען בפני חוקרי להב 433 והרשות לניירות ערך כי שיחותיו עם בעל השליטה בזק שאול אלוביץ' התקיימו "על רקע אידאולוגי" וכי לא שוחח עמו על הקלות לחברת התקשורת שבבעלותו - כך דווח אמש (שישי) בחדשות ערוץ עשר. על פי הדיווח נתניהו לא הכחיש כי שוחח עם אלוביץ' כמה פעמים בעבר על אודות סיקורו באתר וואלה! NEWS אך ציין כי לא דיבר עמו על מתן הקלות בתמורה לאופן סיקור מסוים. "אמרתי לו שהאתר שלו זה לא עיתון הארץ", צוטט נתניהו בדיווח.

על פי הדיווח החוקרים עימתו את נתניהו עם הקלטות שביצע מנכ"ל האתר אילן ישועה עם אלוביץ' ואת רעייתו שרה עם תכתובות מסרונים בין ישועה לבין רעייתו של אלוביץ', איריס. על פי הדיווח באחד המסרונים כתבה אלוביץ' לישועה "תעזור להם, אנחנו תלויים בהם", כשהיא מתייחסת בדבריה לבני הזוג נתניהו. עוד דווח כי החוקרים השמיעו לשרה נתניהו הקלטה שבה מסבירה לכאורה אלוביץ' לישועה את הסיבה לבקשתה לסיקור אוהד. "חשוב שתעזרו לנו, כי בני הזוג נתניהו עוזרים לנו ויעזרו לנו".

פרשת בזק | סיקור מיוחד באתר וואלה! NEWS
סוהר ושמו נתניהו: הסיבה המרכזית שהותירה את חפץ ואלוביץ' במעצר
בית המשפט דחה את הערעור: אלוביץ' וחפץ יישארו במעצר

ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
עומתו עם הראיות בתיק. בני הזוג נתניהו במהלך ביקורים בדאבוס, בינואר/עמוס בן גרשום לע"מ

בדיווח צוין כי שרה נתניהו נשאלה על המסרונים בינה לבין איריס אלוביץ' על אודות סיקורם באתר והשיבה כי ראש הממשלה לא היה מודע לכך. היא הוסיפה כי ביקשה מאלוביץ' עזרה "כחברה שלי, על רקע אידאולוגי" וכי "מעולם" לא עסקה בשיחות ביניהן בהטבות לבזק. נתניהו הופתעה מעצם חקירתה באזהרה, כך דווח, ואמרה לחוקרים כי חשבה שהיא הגיעה למשרדי יחידת להב 433 על מנת למסור עדות בלבד. נתניהו אף התייחסה לאבדן כלבת המשפחה קאיה בתחילת השבוע ואמרה כי הדבר מקשה עליה.

בני הזוג נתניהו נחקרו בנפרד במשך כחמש שעות. ראש הממשלה נחקר במעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים ואילו רעייתו במשרדי להב 433 בלוד. חקירתה ארכה כשעה יותר מזו שלו. החוקרים ערכו במקביל חקירה של חמישה חשודים בפרשה: בני הזוג נתניהו, יועץ התקשורת ניר חפץ שבעבר היה דוברם, שאול אלוביץ' ורעייתו. במקביל בחדר חקירה נפרד ישב עד המדינה בפרשה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, ועומת עם גרסאות הנחקרים. בדרך זו יכלו החוקרים לדמות עימות פנים אל פנים בין המעורבים בפרשה.

עוד באותו נושא

חדרים נפרדים ועימות גרסאות עם פילבר: כך התנהלה חקירת נתניהו

לכתבה המלאה
שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
עימות גרסאות. חפץ ואלוביץ'/ראובן קסטרו

עיקרו של תיק 4000 הוא חשד למתן הקלות רגולטריות לחברת בזק, בתקופה שבה החזיק נתניהו בתיק התקשורת, בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS לטובתו ולטובת רעייתו. שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שמינה נתניהו עם כניסתו לתפקיד, חתם על הסכם עד מדינה במסגרת הפרשה לפני כשבועיים.

חקירתו של נתניהו במסגרת הפרשה אתמול הייתה השמינית במספר בפרשות שבהן נקשר שמו. בחודש שעבר פרסמה המשטרה את המלצותיה בתיקים 1000 ו-2000 בעניינו של ראש הממשלה. אתמול אחר הצהריים פרסם נתניהו סרטון בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו שבו התייחס לחקירה. נתניהו פתח את דבריו באזכור ביקורו הקרוב בארצות הברית ובהמשך אמר כי הוא "בטוח יותר מתמיד שלא יהיה כלום".

(עדכון ראשון: 21:00)

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק

תיק 4000 החשודים במרכזיים. עיבוד תמונה
תיק 4000 החשודים במרכזיים/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully