וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהר ושמו נתניהו: הסיבה המרכזית שהותירה את חפץ ואלוביץ' במעצר

27.2.2018 / 19:25

"בואו עכשיו, פיניתי הכול, אני לרשותכם" - לו היה נתניהו אומר מילים אלה לחוקרים, היה עוזר לשני חבריו להשתחרר ממעצר לסוף השבוע. אלא שמי שטוען שביכולתו לתפקד כראש ממשלה וכחשוד ב-3 תיקים, אילץ את חוקריו להמתין ליום החול האחרון בשבוע, והותיר את חבריו להישאר שבת

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

הסוהר של שאול אלוביץ' ושל ניר חפץ, אינו שייך לשב"ס ואף אינו איש משטרה או אשת פרקליטות. הוא מתגורר בירושלים, נוסע לסופי שבוע בקיסריה ובשבוע הבא יבלה באמריקה. סניגורי אלוביץ' וחפץ, עורכי הדין ז'ק חן וירון קוסטליץ, נאבקו ככל יכולתם בסירובה של התביעה לשחרר את לקוחותיהם ממעצרם, שהוארך עד לאחר שבת. נימוקיהם וערעוריהם לא הועילו להם, מפני שהכתובת לתלונות אינה השופטת רונית "המסרונית" פוזננסקי-כץ, אלא דמות המוכרת להם היטב, כי חן ייצג אותה עד לשבוע שעבר וקוסטליץ היה שותפו של ותיק פרקליטיה, יעקב וינרוט.

המפתח לתאי המעצר של אלוביץ' וחפץ נמצא בכיסו של בנימין נתניהו. רק ישלוף אותו משם - והם בחוץ. חופשיים, לפחות עד להודעה - או הודאה - חדשה. יוצאים שבת. כה קל, כה פשוט.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
נתניהו מוכרח להישאר בעמימות מרבית, לקראת תשאולו, ולכן אלוביץ' וחפץ מוכרחים להישאר במעצר/ראובן קסטרו

כשהתביעה מדברת על "פעולות חקירה" החייבות להתבצע בעוד אלוביץ' וחפץ במעצר, כוונתה שקופה: חקירת נתניהו. גביית גרסתו לפני שעוף השמיים יוליך את הקול ויצייץ לו מה אמרו אלוביץ' (על בזק-וואלה) וחפץ (גם על הצעת הנכונות לסגירת תיק מעונות נתניהו תמורת מינוי ליועץ המשפטי לממשלה). נציגת הפרקליטות העלתה את פרשת בזק לגבהים חדשים, כשדיברה על טובות הנאה מנתניהו בסך כמיליארד שקל.

התביעה הולכת על כל הקופה - קופת המדינה. אלה אינן מלים שניתן לקפל לאחור כתפארת המליצה. אם אין מאחוריהן הוכחות מוצקות, הפרקליטות תובך קשות. יהיה קרב מר, בלי ויתורים והנחות. נתניהו מוכרח להישאר בעמימות מרבית, לקראת תשאולו, ולכן אלוביץ' וחפץ מוכרחים להישאר במעצר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שאול אלוביץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
איך לא נכמרו רחמי נתניהו על אלוביץ? בן ה-70 ועל חפץ עקוץ הפשפשים?/ראובן קסטרו

נתניהו הוא, או היה, חבר של אלוביץ'. הוא גם היה מעסיקו של חפץ, שדברר אותו ולא פחות מכך את רעייתו. מה לא ניסה לרכך? את פדיון הבקבוקים שלקחה; את התואר הכוזב "פסיכולוגית קלינית" שהופיע איכשהו, בטעות מצערת וממקור עלום, בדף שלה באתר משרדו של בעלה; את הארוחות שהוזמנו לקיבתו העדינה של בנם יאיר, כשרותק בהיותו חייל לבסיס פיקוד המרכז. אינספור משברונים, כולל הסתכנות בהפסד בתביעת הדיבה שהגיש נגדו מני נפתלי.

איך לא נכמרו רחמי נתניהו על אלוביץ' בן ה-70 ועל חפץ עקוץ הפשפשים? היכן החברות, הנאמנות, ההדדיות, ההזדהות עם הסבל? שתיים עד שש מלים שלו לצוות החקירה, "בואו עכשיו, פיניתי הכל, אני לרשותכם" - והעצורים בדרכם הביתה.

ניר חפץ בדיון הארכת מעצרו, בית משפט השלום ת"א, 22 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ/ראובן קסטרו

אבל לא איש כנתניהו יתחשב בזולת. מכל ימי החול השבוע, בחר במקרה באחרון, לחקירתו. הוא עסוק מאד. אבו מאזן שלו חשוב מאבו כביר שלהם. אמנם זה סותר את טענתו שביכולתו לתפקד בו-זמנית כראש ממשלה, שר החוץ ושר הבריאות וגם כחשוד בשלושה תיקים וכעד ברביעי. לא נורא; יימצא תירוץ חדש.

אילו התייצב לחקירתו בתחילת השבוע, לא היה צורך בהארכת המעצר שחוללה את תכתובת פוזננסקי-כץ-שחם-שביט (נשמע כמו משרד עורכי-הדין המשותף שיפתחו), שעוררה לרגע צהלת שוטים מצד כנופיית אנטי שלטון החוק. חלף חצי שבוע מבוזבז ומפושפש, אך עדיין לא מאוחר מדי. היתה אי-הבנה קלה: אולי נתניהו לחש "שלישי" ובגלל צפירות האבטחה, או הניידות, שמעו במשטרה "שישי". אז שיהיה ברביעי, ובלבד שהחברים יקדימו להתאושש מהמעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully