וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את הערעור: אלוביץ' וחפץ יישארו במעצר

27.2.2018 / 15:48

עורכי דינם של יועץ התקשורת ושל בעל השליטה בבזק הגישו ערעור על הארכת מעצרם, ברקע חשיפת ההתכתבות בין השופטת לחוקר. אחרי דחיית הערעור, הודיעו כי הם מתכוונים לערער גם עליה. נציגת הפרקליטות בדיון: "רתמו אתר מוביל לסיקור אוהד"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את הערעור על הארכת מעצרם של ניר חפץ ושאול אלוביץ', במסגרת פרשת בזק, והם יישארו במעצר. אתמול האריך שופט בית משפט השלום בתל אביב עלאא מסראווה את מעצרם של השניים בשבעה ימים. מעצרו של היועץ האסטרטגי אלי קמיר, שנעצר שלשום בפרשה, הוארך בשלושה ימים.

פרקליטיהם של חפץ ואלוביץ', עורכי הדין ירון קוסטליץ וז'ק חן, הודיעו כי הם מתכוונים לבקש רשות לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

עורכי הדין ביקשו לשחרר את שני החשודים ממעצר בטענה כי ההליך המשפטי נגדם זוהם לאחר חשיפת פרשת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין חוקר הרשות לניירות ערך ערן שחם-שביט.

נציגת הפרקליטות, עו"ד יהודית תירוש טענה בדיון כי למרות המסרונים שנחשפו, "אין כאן כפירה באף אחד מהיסודות שמקימים את עילת המעצר. לצורך פעולות החקירה נדרשת תקופת מעצר של עוד שבעה ימים, וחבריי לא ערערו על זה. השאלה היחידה היא האם בית המשפט שגה במשקל שהוא נתן בהתנהגות החמורה שנגלתה לעינינו ביום ראשון בערב.

עוד בנושא:
מקורבי השופטת: "אין סיבה שתתפטר - לא זיהמה את ההליך השיפוטי"
"חסר תקדים": החשודים בפרשת בזק ביקשו להשתחרר בעקבות המסרונים

שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
אלוביץ' וחפץ, הבוקר בבית המשפט/ראובן קסטרו

"ההתנהלות שנגלתה לעינינו היא חמורה ובעיניי, ובעיני המדינה, גם לאחר שנחשפו בתקשורת עוד מסרונים", הוסיפה. "אנחנו לא מורגלים בהתנהלות כזו ולא מצדדים בה. מכאן ועד לומר שמדובר במעצר בלתי חוקי, או שמדובר בעבירת שיבוש מהלכי חקירה, היא אמירה מרחיקת לכת מאחר והדבר עדיין מצוי בבירור". לדבריה, "יש חשש אמיתי שאם החשודים ילכו הביתה, פעולות חקירה שיש צורך לעשותן - יסוכלו".

תירוש הוסיפה כי "מדברים על פרשה מאוד חמורה של מתן ולקיחת שוחד, במתן סיקור אוהד, וזו מילה מחמיאה, כי מדובר ברתימת אתר מוביל לצורך סיקור מיטיב. תמורת הטבות רגולטוריות מטעם משרד התקשורת, שר התקשורת, מנכ"ל משרד התקשורת, ששוויין עבור יורוקם בין 680 מיליון שקל במזומן, ועד כמיליארד שקל כולל תמורות מותנות במיזוג בין בזק ליס".

עוד באותו נושא

מעצרם של אלוביץ' וחפץ הוארך בשבוע; "התיק אינו סובל שחרור"

לכתבה המלאה
ניר חפץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ניר חפץ בבית המשפט, הבוקר/ראובן קסטרו

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום לפרשת השופטת פוזננסקי ואמרה: "אני ונשיאת העליון אסתר חיות אמורות לקבל מנציב התלונות על השופטים את המלצתו. אנחנו נקרא את הדוח, נלמד אותו, נפרסם אותו לציבור ונחליט מה לעשות".

"מאז התקרית דיברתי עם שופטים בדימוס ופרקליטים", אמרה שקד בוועידה הלאומית ה-10 לאנרגיה בתל אביב. "כל השופטים אמרו לי שמתכתבים על מנת לתאם. תיאומים בוודאי עושים, אבל לדבר לגופם של ימי מעצר זה דבר שלא עושים".

עו"ד ירון קוסטליץ, סנגורו של חפץ, מחה בדיון על חשיפת המסרונים. "אנו סבורים שכל שנייה שהעוררים נמצאים במעצר שלא כדין - עדיף לא תיעשה", אמר. "אי אפשר להפריז בחומרת האירוע שאירע ביום ראשון האחרון. לא היה כדבר הזה במדינת ישראל. די לי בהודעה של היועמ"ש ופרקליט המדינה - 'האירוע מנוגד לעקרונות יסוד שלפיהם אמורים לפעול נציגי התביעה הכללית'".

קוסטליץ הוסיף כי "לא יכול להיות חולק שכאשר תובע או חוקר מתכתב בערוץ נסתר עם שופטת, וכותב לה 'אנחנו נבקש שלושה ימים, אבל בהחלט, ממש בהחלט, את יכולה לתת יומיים', הצדק נפגע פגיעה אנושה". לטענתו, "ההליך פגום מיסודו... על פגמים קלים הרבה יותר, כגון אדם שנמצא במעצר עשר שעות מעבר לתוקף של צו המעצר, בתי המשפט לא אחת משחררים חשודים".

תיק 4000 החשודים במרכזיים. עיבוד תמונה
תיק 4000 החשודים במרכזיים/עיבוד תמונה

עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אלוביץ', אמר בדיון כי "האינטרס הציבורי דורש את שחרור העצורים, והוא גובר על האינטרס במיצוי ההליך". לדבריו, "ההתכתבות עצמה מגלה שקורה משהו שהוא נפרד מההליך ומעקרונות היסוד של השיטה, שאנחנו לא שותפים לו ולא יודעים על קיומו. מרגע שזה נחשף, כל העיניים נשואות לבית המשפט כדי לראות מה התגובה".

"התגובה לא יכולה להיות 'בסדר, בסדר, אפשר להירגע, יש חשד סביר ועילת מעצר'. ברגע שנפגעה תחושת הצדק וההגינות, התגובה חייבת להיות בבטלות ההליך, ולכן המעצר לא חוקי", אמר חן.

"אלוביץ' עצור זה עשרה ימים. הוא אדם בן 70. הוא לא חש בטוב. בית המשפט מציין את זה, אך לא נתן משקל לזה שבאופן אמיתי תנאי המעצר מנוצלים באופן כזה שנועד לשבור את רוחו ולגרום לו להודות במשהו שהוא לא אמר", הוסיף. "אי אפשר לפתור אירוע כזה בצקצוק, באמירה שזה אירוע חמור, ולהמשיך הלאה כאילו לא היה כלום. צריכות להיות לאירוע הזה השלכות - במקרה הקונקרטי כאן".

הארכת מעצר לאלי קמיר, השלום ת"א, 25 בפברואר 2018. ניב אהרונסון
אלי קמיר בבית המשפט, שלשום/ניב אהרונסון

פרשת בזק, המכונה תיק 4000, עוסקת בחשד למתן הטבות רגולטריות לחברה בתקופה שבה כיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו כשר התקשורת, בתמורה לסיקור אוהד לו ולרעייתו באתר וואלה! NEWS, השייך לקבוצה. מנכ"ל משרד התקשורת בתקופה האמורה שלמה פילבר חתם על הסכם עד מדינה בפרשה.

אתמול הודיעה הפרקליטות כי שאול אלוביץ', בעלי בזק שהודיע שלשום על התפטרותו מדירקטוריון החברה, מעורב על פי החשד בשוחד בהיקף של יותר ממיליארד שקל. נתניהו עצמו ייחקר בפרשה ביום שישי הקרוב במעונו.

רעייתו של אלוביץ', איריס, שוחררה אתמול למעצר בית למשך עשרה ימים בתנאים מגבילים. השופט מסראווה ציין כי קיים חשד סביר שביצעה את המעשים המיוחסים לה וקבע כי היא תורחק ממשרדי בזק ל-45 יום. בנוסף לכך ייאסר עליה ליצור קשר עם המעורבים בפרשה למשך 45 יום ולצאת מן הארץ למשך 180 יום.

נתניהו: "כל ההחלטות התקבלו בצורה עניינית"

בנם של השניים, אור, שוחרר אתמול לביתו. פרקליטו עו"ד דרור מתתיהו, אמר לאחר השחרור כי "לאורך כל תקופת מעצרו של מרשנו, דחינו את טענות רשויות החקירה בעניינו וטענו נחרצות, כי אין כל עילת מעצר וכי הראיות אינן מבססות חשד סביר נגדו בפרשה". מנכ"ל בזק סטלה הנדלר שוחררה למעצר בית למשך שבוע והורחקה ממשרדי החברה למשך 30 יום. גם סמנכ"ל התפעול של החברה עמיקם שורר שוחרר אתמול ממעצר.


מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "אין שחר" לטענות נגדו בפרשת בזק. על פי ההודעה שנמסרה אמש "כל החלטותיו" של נתניהו, "התקבלו בצורה עניינית והן מבוססות על גורמי המקצוע, וועדות מקצועיות והייעוץ המשפטי".

ראש הממשלה בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, מלון ענבל, ירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו. "אין שחר לטענות"/מערכת וואלה! NEWS, -

עוד נמסר כי "כפי שמשרד המשפטים עצמו דיווח למבקר המדינה: 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'. האמת לא מפריעה למסע ההכפשה נגד ראש הממשלה".

"מיום ליום מנפחים את המספרים: בהתחלה עשרות מיליונים, אחר כך מאות מיליונים, היום מיליארד ומחר טריליון. אבל סופה של האמת לנצח והאוויר החם יצא גם מהבלון הזה - כי לא היה כלום", הוסיף נתניהו.

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק


(עדכון ראשון: 08:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully