וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר תקדים": החשודים בפרשת בזק ביקשו להשתחרר בעקבות המסרונים

בעקבות הפרסום של חדשות עשר שלפיו התקיים תיאום בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לבין החוקר בפרשת בזק, דרשו אלוביץ' ובנו להשתחרר ממעצר באופן מידי. הדיון בבקשתם יתקיים מחר בבוקר. במערכת הפוליטית הגיבו בזעזוע: "להשעות את השופטת, ביזיון שלטון החוק"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: תום זואילי

ההתכתבות בין החוקר לשופטת - כל הפרטים

-עורכי דינם של שאול אלוביץ' ובנו דרשו לשחררם ממעצר וטענו: "האירוע מחייב הסקת מסקנות קשות"
-יו"ר הרשות לניירות ערך: "המקרה ייבדק ביסודיות והרשות תעדכן"
-ח"כ סמוטריץ': "לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים"
-השר לוין: "מדובר בעבירה פלילית מהחמורות שישנן"
-ח"כ לפיד: "ביזיון וזלזול בציבור ובמערכת שלטון החוק"
-ח"כ סויד: "חציית גבולות חמורה מאוד"

עורכי דינם של שאול ואור אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק ובנו, המכהן בדירקטוריון החברה, דרשו אמש (ראשון) לשחררם ממעצר באופן מידי. זאת, בעקבות הפרסום בחדשות עשר שלפיו השופטת בהארכות המעצר בתיק 4000, רונית פוזננסקי-כץ, תיאמה מעצרים בפרשה עם החוקר מטעם הרשות לניירות ערך, ערן שחם-שביט. הדיון בבקשה צפוי להתקיים היום ב-8:30 בפני השופט עלאא מסרוואה.

"קשה לתאר את עוצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לו כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים הזו", אמר עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ'. "כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר, ובהמשך נשקול את צעדינו הנוספים".

עו"ד דרור מתתיהו, סנגורו של אור אלוביץ', מסר כי "חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמקי ביותר והסקת מסקנות קשות".

השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
ביקשה להשתחרר מניהול התיקים בפרשת בזק. פוזננסקי-כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

השופטת רונית פוזננסקי-כץ הודיעה לנשיא בית משפט השלום בתל אביב אביחי דורון כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים בפרשת בזק, והנשיא הורה כי הדיונים בכל התיקים יישמעו בפני השופט עלאא מסארווה.

במקביל הודיעו שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כי שוחחו ביניהן על הפרסום. השתיים מסרו כי החליטו לפנות יחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה. לדבריהן, הן יפעלו בהתאם לתוצאות הבירור.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הורו על פתיחת חקירה משמעתית בעניין התנהגותו של החוקר. ממשרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים בחומרה רבה את האירוע. הוא מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית".

יו"ר הרשות לניירות ערך ענת גואטה מסרה בתגובה כי "על פניו נראה כי מדובר באירוע חריג ולא תקין". לדברי גואטה, "חוקרי הרשות לניירות ערך פועלים יומם וליל בהגנה על ציבור המשקיעים ובשמירה על טוהר המידות, במקרה וזה ובאינספור מקרים אחרים, והם זוכים לגיבוי מלא. המקרה ייבדק ביסודיות והרשות תעדכן בשקיפות".

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"מצפה להשעות מיד את השופטת". ליברמן/ראובן קסטרו

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי "הצעדים המיידיים שעל המערכת לנקוט הם בראש ובראשונה להשעות באופן מיידי גם את השופטת וגם את החוקר. לשחרר באופן מיידי את כל המעורבים. אי אפשר לקחת סיכון ולו קל שבקלים שחירותם של אנשים נשללה מהם שלא בהליך תקין. לאחר מכן יהיה צריך לברר את העניין הזה עד תום וכנראה להדיח את המעורבים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הגיב לסערה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", כתב.

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד) אמר: "אני מניח שאם היו מוצאים את ההתכתבות הזו בטלפונים של אלוביץ' וחפץ, הם היו עצורים עד תום ההליכים. אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובי הקיר?".

מפגש פתוח עם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם, כנסת, ירושלים, 5 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אלוביץ' וחפץ היו במקומה עצורים עד תום ההליכים". אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שר התיירות יריב לוין (הליכוד) אמר כי "מזעזע לראות את ניסיונות הטיוח של ראשי מערכת המשפט נוכח הפרסום חסר התקדים בחומרתו הנטען כלפי השופטת פוזננסקי-כץ, והכול במטרה למנוע חקירה פלילית בעניינה. אם אכן יתברר שאזרחים נשלחו למעצר בהליך מזוהם, שבו ההחלטה נתקבלה עוד טרם קיום דיון, הרי שמדובר בעבירה פלילית מהחמורות שישנן ונושא כזה חייב להיחקר מיידית".

גם באופוזיציה הגיבו לדברים. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד הוסיף כי מדובר ב"ביזיון וזלזול בציבור ובמערכת שלטון החוק".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), אמר: "אמון הציבור במערכת המשפט
הישראלית הוא קודש הקודשים. הזכות להליך הוגן של כל חשוד היא הבסיס. גם החוקר וגם השופטת צריכים לסיים תפקידם עוד הערב!".

פרומו וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואבי גבאי. מערכת וואלה!
"ראוי שנזכור שראש הממשלה הוא החשוד". גבאי/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר כי "שופטת שמתאמת מעצרים עם התובע - מקומה לא בבית המשפט. טוב עשתה נשיאת בית המשפט העליון כשטיפלה בכך בחומרה. ועם זאת ראוי שנזכור גם הערב: ראש הממשלה הוא החשוד בעבירות שוחד חמורות במספר תיקים". בנוסף יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני אמרה כי ההתכתבות שנחשפה "מזעזעת" ו"התלונה לנציב התלונות על השופטים נכונה ועזיבתה את התפקיד קריטית לאמון הציבור במערכת המשפט".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני), אמרה כי "מדובר בחציית גבולות חמורה מאוד. תיאום עמדות בין פרקליט ושופטת מהווה פגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ופגיעה בקודש הקודשים של שלטון החוק - הזכות להליך הוגן וצודק".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי היא "מזועזעת"
מהחשיפה. "ככל שהדברים נכונים, יש להשעות לאלתר הן את השופטת והן את החוקר ולנקוט נגדם בצעדי בירור ומשמעת", אמרו בתנועה. "התנועה מייחסת חשיבות עצומה לאכיפת חוק באופן צודק והוגן. התנהלות זו פוגעת פגיעה קשה ביותר במערכת אכיפת החוק והברשות השופטת ופוגעת במאבק בשחיתות".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully