וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: יותר מ-33 נהרגו בעימותים אלימים בין שבטים יריבים

האלימות שפרצה בין שבטים במחוז איטורי שבצפון הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו העלתה את מספר ההרוגים בחודשים האחרונים ליותר ממאה. בשנה החולפת נעקרו מבתיהם כ-200 אלף איש במחוז

עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: תיעוד של כוחות צבא פותחים באש לעבר עשרות אזרחים במחוז קסאי בקונגו, בחודש שעבר)

יותר מ-33 בני אדם נהרגו בעימותים אלימים שפרצו היום (שישי) בין שבטים יריבים בצפון-מזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בכך הם מצטרפים ל-22 בני אדם, בהם 15 אזרחים, שנהרגו בסבב אלימות נוסף שפרץ בתחילת השבוע, וליותר מ-100 הרוגים שנרשמו מאז אמצע חודש דצמבר האחרון בסך הכול.

דובר כוחות הצבא המקומיים ג'ולס נגונגו מסר לסוכנות "רויטרס" כי כוחות המדינה הפרידו בין הצדדים. לדבריו, "מדובר במקרה של פעולת תגמול בין השבטים. לפי המידע שלנו, היו כמה מקרים של עריפות ראשים". כתב של ה-BBC דיווח כי כפרים באזור ננטשו ונשרפו. כמה ארגונים מעריכים כי כמות ההרוגים היא אף גבוהה מהמספר הרשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: שוטר מג"ב משליך רימון הלם אל זוג עם תינוק בכפר בורין
כחלון לנתניהו: אם התקציב לא יעבור החודש נלך לבחירות
פיגוע כפול בבורקינה פאסו: ירי בשגרירות צרפת ופיצוץ במטה הצבא בבירה

פליטים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, רואנדה, פברואר 2018. רויטרס
כ-200 אלף פליטים רק ממחוז איטורי. פליטים מקונגו ברואנדה/רויטרס

האלימות פרצה בין חברי שבט רועי הבקר המה לבין חברי שבט החקלאים לנדו במחוז איטורי, שהיריבות ביניהם היא אחד הגורמים למשבר פליטים ששורר במדינה בשנתיים האחרונות. ארגוני הסיוע הבינלאומיים מעריכים כי שבעה מיליון איש נעקרו מבתיהם בקונגו השנה, מתוכם, כך על פי ההערכות, כ-200 אלף במחוז איטורי בלבד. המשבר במדינה אף החריף מאז ביטול הבחירות לנשיאות ב-2016 וסירובו של הנשיא ג'וזף קבילה לוותר על כיסאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully