וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון לנתניהו: אם התקציב לא יעבור החודש נלך לבחירות

שר האוצר שוחח עם נתניהו בנושא חוק הגיוס שהסיעות החרדיות מבקשות לקדם, ולדברי מקורבים הבהיר לו כי הוא לא יהסס לפרק את הקואליציה אם התקציב לא יעבור במועד. בחשבון הטוויטר שלו הבהיר כחלון: "על תקציב 2019 אלחם עד הסוף"

הקלטה: באדיבות ארי קלמן, רשת 'קו עיתונות דתית', עריכה: יאיר דניאל

ברקע המשבר עם החרדים על חוק הגיוס, שר האוצר משה כחלון איים אתמול (חמישי) לפרק את הממשלה במידה שתקציב 2019 לא יעבור במועד המתוכנן. לדברי מקורבים לכחלון, בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא הבהיר כי אם עד סוף החודש התקציב לא יעבור - הוא לא יהסס ללכת לבחירות. מוקדם יותר היום כחלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ילחם "עד הסוף" על תקציב 2019, שלדבריו נועד "למען צמיחת המשק, כלכלה חזקה, המשך הירידה במחירי הדיור" ועוד.

המתיחות בקואליציה גברה בעת האחרונה בשל חוק יסוד לימוד תורה שהסיעות החרדיות מבקשות לקדם בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני ארבעה חודשים. החוק קובע כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

עוד בוואלה! NEWS:
"משנכנס אדר מתגייסים בשמחה": התחפושת של ליברמן לחג פורים
ליצמן מאיים: "לא אצביע על התקציב כל עוד חוק הגיוס לא יאושר"
החרדים תועדו: "קיבלו פליק טוב. נעביר את הגיוס, ידברו רק על השופטת"

מתך חשבון הטוויטר של כחלון:

ביבי נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה 24 בדצמבר 2017. רויטרס
מוכן ללכת עד הסוף. כחלון עם נתניהו/רויטרס

עם זאת, מחשש להתנגדות חריפה בקואליציה, הוסר בנוסח החוק המעודכן סעיף שקבע כי "יראו במי שקיבל על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

גורמים שהשתתפו בפגישה שכינס נתניהו ברקע המתיחות בקואליציה הודיעו כי הליכוד מתנגד להצעת החוק, ובכך מצטרף לכולנו של כחלון וכן לישראל ביתנו. החרדים ממשיכים להתעקש על קידומו של החוק בטענה שהוא "הפתרון היחיד". במפלגות החרדיות קיים חשש שמרגע אישור התקציב בסוף המושב הנוכחי בעוד שבועיים וחצי, הקואליציה לא תקדם את חוק הגיוס ולכן סגן השר יעקב ליצמן איים לא להצביע בעד התקציב אם חוק הגיוס לא יאושר.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
איים לא להצביע בעד התקציב אם חוק הגיוס לא יאושר. ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

השותפים הקואליציוניים חזרו בימים האחרונים על כך שהם לא מעוניינים בבחירות. אתמול אמר שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) כי "יש לנו ממשלה לאומית טובה וישנה חשיבות רבה ביציבותה. לכן, אני קורא לשני הצדדים לגלות אחריות ולהימנע ממשחקי אגו מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully