וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים תועדו: "קיבלו פליק טוב. נעביר את הגיוס, ידברו רק על השופטת"

27.2.2018 / 16:00

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS מישיבה סגורה של יהדות התורה, נשמע סגן שר החינוך פרוש מסביר את החשיבות להעביר את חוק הגיוס בהקדם: "השבוע זה השבוע שהכי פחות ידברו על זה, יש 4000 ו-5000". גפני: "להודיע שאנחנו לא עומדים בתקציב"

הקלטה: באדיבות ארי קלמן, רשת 'קו עיתונות דתית', עריכה: יאיר דניאל

ברקע המתיחות בקואליציה בעקבות דרישת ש"ס ויהדות התורה להצביע מחר (רביעי) על חוק יסוד לימוד תורה כפתרון לחוק הגיוס שנפסל בבג"ץ, לידי וואלה! NEWS הגיע תיעוד מתוך שיחה שקיימו השבוע חברי הכנסת במפלגת יהדות התורה ובה הם מדברים על הצורך באישור החוק, משום שהעיסוק התקשורתי מתמקד בחקירות ראש הממשלה ופרשת המסרונים; מאשימים את השר יריב לוין בכך שהוא מתסיס את הקואליציה נגד החוק ומצהירים כי אסור יהיה לתמוך בתקציב.

המפגש של חברי הכנסת התקיים קודם מפגש שקיימו בכנסת עם נציגים יהודים אורתודוכסים מארה"ב, והמצלמה שנותרה פתוחה תיעדה את השיחה ביניהם, שהגיעה לפרסום באדיבות העיתונאי יעקב גרודקה מ"בחדרי חרדים".

בפגישה השתתפו ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ מנחם אליעזר מוזס וגורמים נוספים מהמפלגה. "יריב (השר יריב לוין) עושה תעמולה נגד", אמר ח"כ מקלב ששיתף בהמשך בפרטי השיחה שקיים עם השר לוין, מי שנתפס לאחרונה במפלגות החרדיות כמי שבולם את החקיקה שהם מנסים לקדם. "יריב לוין שולח לי הודעה: 'מה זה? השתגעתם? אתם מפוררים את הליכוד'. אמרתי לו: 'עם כאלה חברים לא צריך שונאים'".

עוד בוואלה! NEWS
פורים עצוב בגן של אביתר שנחטף ונרצח: "מה נספר לחברים שלו?"
מין תמורת מזון: סוכנויות הסיוע בסוריה מנצלות נשים
בריטניה מאיימת: נשקול לתקוף בסוריה אם יוכח שימוש בנשק כימי

חוק הגיוס- חיצונית. ארי קלמן, רשת קו עיתונות דתית, מערכת וואלה! NEWS
חוק הגיוס- חיצונית/מערכת וואלה! NEWS, ארי קלמן, רשת קו עיתונות דתית

עד כה נמנעו בש"ס וביהדות התורה להצהיר פומבית כי לא יתמכו בתקציב לשנת 2019 שיאושר בסוף המושב הנוכחי בעוד כשבועיים אם לא יאושר חוק הגיוס, אולם, בשיחה הזו מצהיר כך יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. הוא אומר לחבריו כי "צריך להודיע שאנחנו לא עומדים בתקציב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"והשופטת, והתביעה. קיבלו פליק טוב, אה?"

בהמשך השיחה מסביר סגן שר החינוך מאיר פרוש למה הם מעוניינים בקידום החקיקה השבוע, ורומז כי צריך לסיים את ההליך בימים הקרובים. "אם להעביר, אתה חייב להעביר הכול בפעם אחת", אמר פרוש ורמז לכך שהעיסוק התקשורתי בימים אלה הוא בחקירות נתניהו ובשל כך לא השיח לא יעסוק בחוק הגיוס. "אתה לא יכול להעביר עכשיו ולעשות אתנחתא שידברו על זה. השבוע זה השבוע שהכי פחות ידברו על הדברים האלה, יש את ה-4000, 5000", אמר פרוש.

דבריו זכו לחיזוק של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שהוסיף כי התקשורת עוסקת גם בפרשת המסרונים של השופטת פוזננסקי כץ: "אתה צודק. והשופטת, ועם התביעה. קיבלו פליק טוב, אה?".

ח"כ משה גפני, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
איום ראשון לא לתמוך בתקציב 2019. גפני/ראובן קסטרו

הח"כים החרדים העלו חשש בשיחה כי אם החוק לא יעלה להצבעה במושב הנוכחי - הוא לא יקודם לעולם. סגן השר פרוש פנה לח"כ גפני: "זה גם ברור שאם זה לא בא עכשיו, זה לא יבוא גם בקיץ. אם לא מעבירים את זה עכשיו, זה לא בא". ח"כ יעקב אשר פנה אליו בתהייה האם כוונתו "בקריאה ראשונה או בכלל?", ופרוש וח"כ מקלב השיבו: "בכלל".

ש"ס ויהדות התורה דורשות לקיים מחר הצבעה על החוק יסוד לימוד תורה בקריאה טרומית אך בישראל ביתנו ובכולנו מתנגדים לכך. מטרת החוק הינה להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". הוא גובש בתגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ. בחוק יסוד לימוד התורה המעודכן שהגישו המפלגות החרדיות הוסר סעיף 3 להצעת החוק לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

הסעיף הוסר מחשש שהוא יעורר התנגדות חריפה בקואליציה. שני הסעיפים שנותרו קובעים כי "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה ולעניין זכויותיהם וחובותיהם יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה לתקופה ארוכה כמי שמשרתים שירות משמעות את מדינת ישראל והעם היהודי". מעבר לכך יגישו הסיעות החרדיות חוק נוסף שבו סעיפים טכניים רבים שנועדו לתקן את פסילת בג"ץ בחוק הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully