וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מין תמורת מזון: סוכנויות הסיוע בסוריה מנצלות נשים

דוח חדש מראה כי התופעה מתחוללת בדרומה של המדינה, שם נאלצים הגופים הבינלאומיים להסתמך על גורמים מקומיים המנצלים את חולשתן של הנזקקות. "נשים או ילדות התחתנו כדי לקבל ארוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשים בסוריה נוצלו מינית על ידי עובדי סיוע שפעלו מטעם האו"ם וארגוני צדקה בינלאומיים - כך עולה מתחקיר שפרסמה היום (שלישי) רשת BBC. עובדי הסיוע היו סוחרים במזון ובפינוי תמורת טובות הנאה מיניות.

התופעה נחשפה כבר לפני שלוש שנים, אך דוח חדש מראה כי היא נמשכת בדרומה של המדינה. עובדי סיוע סיפרו ל-BBC כי ניצול הנשים הוא כה נרחב, עד שחלק מהן מסרבות להגיע למרכזי סיוע מחשש שיניחו כי הן הציעו את גופן תמורת הסיוע שהן מביאות בחזרה לביתן.

אחד מהם אמר כי חלק מסוכנויות הסיוע מעלימות עין מאחר שהשימוש בצד שלישי ובגורמים מקומיים הוא הדרך היחידה להעביר סיוע לאזורים מוכי הקרבות בסוריה, שאליהם אין גישה לעובדי סיוע בינלאומיים.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין הורה: הפוגה הומניטרית בקרבות בפרברי דמשק
הפסקת אש נוסח פוטין ואסד: הלחימה בפרברי דמשק נמשכת

פליטות סוריות במרכז פליטים באזור ניקוסיה, קפריסין, 2017. AP
פליטות סוריות במרכז פליטים באזור ניקוסיה/AP

הדוח של קרן האוכלוסייה של האו"ם (UNFPA), שכותרתו "קולות מסוריה 2018", קובע כי "נשים או ילדות התחתנו עם גורמים רשמים לפרק זמן קצר עבור 'שירותי מין' תמורת קבלת ארוחות; עובדי מרכזי החלוקה ביקשו מספרי טלפון של נשים ושל ילדות; נשים או ילדות הוסעו לבתיהן 'בתמורה למשהו בחזרה' וחלוקת מוצרים ניתנה 'תמורת ביקורי בית' או 'העברת לילה עמן'".

עוד נכתב בדוח: "נשים וילדות 'ללא הגנה גברית', כמו אלמנות וגרושות ועקורות, נחשבות לפגיעות במיוחד לניצול מיני".

סוכנויות האו"ם והסיוע אמרו בתגובה לדוח כי יש להן "אפס סובלנות" לניצול מיני וכי הן לא מודעות לשום מקרה של תקיפה מיני על ידי הארגונים השותפים שלהם באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully