וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש נוסח פוטין ואסד: הלחימה בפרברי דמשק נמשכת

25.2.2018 / 18:06

תקיפות אוויריות וירי ארטילרי הומטרו על מזרח רוטה, על אף החלטת מועצת הביטחון, שבה תמכה גם רוסיה. איראן מבהירה: נכבד את הפסקת האש, אך התקיפות באזור דמשק הנשלט על ידי "טרוריסטים" יימשכו. מקרון ומרקל לוחצים על פוטין להפסיק את הלחימה

רויטרס

קרבות עזים מתנהלים היום (ראשון) בין צבא סוריה ובעלי בריתו לבין המורדים בפרברי דמשק - כך דיווחו הארגון הסורי לזכויות אדם ופעילי אופוזיציה. זאת על אף הפסקת האש שעליה הסכימה אמש מועצת הביטחון של האו"ם בצל מאות ההרוגים באזור בירת סוריה בשבוע שעבר.

לפי הדיווחים של תומכי המשטר ושל מתנגדיו, כוחותיו של בשאר אסד תוקפים מהאוויר ומהקרקע את האזור הנצור, כחלק מניסיון להתקדם לשטח המורדים. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מרבית הלחימה מתרכזת בדומא, הפרבר המרכזי באזור, וכי שני הצדדים ספגו אבידות. הארגון שמקום מושבו בבריטניה, דיווח כי לפחות תשעה בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו, אך הוסיף כי היקף הלחימה היה מצומצם בהשוואה לימים הקודמים.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
בגיבוי רוסיה: מועצת הביטחון הצביעה בעד הפסקת אש בת חודש בסוריה
גם אחרי שבע שנות זוועה, המלחמה בסוריה מצליחה לשבור שיאי אכזריות

אדם מפנה ילד פצוע ממבנים שהותקפו בשטח שבשליטת המורדים בפרברי דמשק, סוריה, 21 בפברואר 2018.. רויטרס
פינוי פצועים ממזרח רוטה/רויטרס

ההחלטה שעליה הסכימו אתמול כל 15 חברות מועצת הביטחון, כולל רוסיה, מחריגה פעילות צבאית נגד גורמי טרור, מונח מעורפל שהכשיל את הפסקות האש הקודמות. ממשלת סוריה, רוסיה ואיראן, הלוחמות יחד באופוזיציה, מגדירות את כל ארגוני המורדים "טרוריסטים".

דברים ברוח זו אמר הבוקר מפקד הכוחות המזוינים של איראן, מוחמד בגארי. הוא הדגיש כי טהראן ודמשק "יכבדו" את הפסקת האש של האו"ם - אך המתקפות במזרח רוטה שבפרברי דמשק יימשכו מאחר שהם נשלטים על ידי "טרוריסטים". לדברי הבכיר האיראני, "חלקים מפרברי דמשק, שמוחזקים על ידי הטרוריסטים, לא נכללים בהפסקת האש והטיהור יימשך".

לפי האו"ם, קרוב ל-400 אלף איש חיים במזרח רוטה, שטח הכולל שורת ערי לוויין ושטחים חקלאיים הנתונים למצור של המשטר מאז 2013. זהו מעוז המורדים הגדול האחרון באזור דמשק. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, יותר מ-500 איש נהרגו במזרח רוטה בשבוע האחרון, במה שהיה לאחד השבועות הקטלניים ביותר במדינה מאז תחילת המלחמה לפני שבע שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מורדים הנתמכים על ידי צבא טורקיה באזור עפרין, צפון סוריה, 15 בפברואר 2018. רויטרס
טורקיה ממשיכה במבצע. מורדים באזור עפרין/רויטרס

ההחלטה במועצת הביטחון התעכבה ביממה בשל הסתייגות של רוסיה, שספגה על כך ביקורת מצדה של ארצות הברית. היו שוחחו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואלו דחקו בו להפעיל לחץ על ממשלת סוריה כדי שזו תקיים את הפסקת האש. לפי הממשלה בברלין, השניים הבהירו לפוטין כי ההפוגה בלחימה היא הבסיס להתקדמות פוליטית במסגרת התהליך שמוביל האו"ם.

טורקיה, שיחד עם רוסיה ואיראן מובילה שיחות מקבילות לאלו של האו"ם, אמרה כי על אף שהיא תומכת בהפסקת האש, המבצע שהיא מנהלת בצפון סוריה נגד הכורדים לא ייפסק.

(עדכון ראשון: 10:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully