וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיבוי רוסיה: מועצת הביטחון הצביעה בעד הפסקת אש בת חודש בסוריה

24.2.2018 / 21:30

אחרי שנדחתה ביממה בשל הסתייגות של מוסקבה, ההצעה זכתה לתמיכת כל חברות המועצה בשל המתקפה הנרחבת בפרברי דמשק, שבה נהרגו יותר מ-500 איש בשבוע האחרון. ואולם, זמן קצר לאחר מכן דווח על המשך התקיפות האוויריות באזור

רויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם הצביעה הערב (שבת) פה אחד בעד הצעת החלטה להפסקת אש בת חודש בסוריה בצל הלחימה העזה בפרברי דמשק. ההצבעה הייתה אמורה להתקיים כבר אתמול, אך נדחתה ביממה בשל הסתייגויות של רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד ומחזיקה בזכות וטו.

ההפוגה בלחימה נועדה לאפשר העברת משלוחי סיוע רפואיים לתושבים באזורים מוכי הקרבות. ההצעה, שנוסחה על ידי כווית ושבדיה, זכתה לתמיכת שני ארגוני המורדים המרכזיים הפועלים במזרח רוטה שבפרברי דמשק, ג'יש אל-אסלאם ופליק א-רחמן.

עם זאת, זמן קצר לאחר ההצבעה במועצת הביטחון, דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם על תקיפות אוויריות במזרח רוטה. מאז תחילת המתקפה הנרחבת באזור ביום ראשון האחרון, נהרגו, לפי הארגון, יותר מ-500 בני אדם, בהם 120 ילדים. בתקיפות מעורב גם חיל האוויר הרוסי, ובמהלכן נפגעו בתי חולים רבים.

לקריאה נוספת בנושא
גם אחרי שבע שנות זוועה, המלחמה בסוריה מצליחה לשבור שיאי אכזריות
הלוויין הישראלי חשף: פוטין פרס בסוריה את חמקני העתיד

ילדים ששרדו את תקיפות משטר אסד במזרח רוטה שבסוריה, 24 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
ילדים שניצלו מתקיפות משטר אסד במזרח רוטה/רויטרס, רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה לאחר ההצבעה במועצת הביטחון כי וושינגטון רוצה לראות יישום מידי של הפסקת האש. היא תקפה את רוסיה על כך שעיכבה את ההצבעה ואמרה כי היא מטילה ספק בכך שממשלת סוריה אכן תנצור את האש.

גם שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנזיה, לא נשמע אופטימי לגבי הצלחת הפסקת האש, אחת מיני רבות שהוכרזו במהלך שבע שנות מלחמת האזרחים. כולן קרסו זמן קצר לאחר תחילתן. לדברי השגריר הרוסי, לא אפשרי להגיע להפוגה מידית בלחימה ללא "הסכמים ממשיים" בין הצדדים בשטח.

אחד הסעיפים הבעייתיים בנוסח שהתקבל, מאפשר את המשך הפעילות הצבאית נגד גורמים המקושרים לטרור. ממשלת סוריה ורוסיה, לצד בעלת בריתן איראן, רואות בכל האופוזיציה "טרוריסטים" והגדרה זו הייתה הגורם המרכזי שהוביל לקריסת הפסקות האש הקודמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה בצאתו ממועצת הביטחון לאחר דחיית ההצבעה על הפסקת אש בסוריה, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
לא אופטימי. שגריר רוסיה באו"ם ואסילי נבנזיה, בתום הדיון שלשום/רויטרס, רויטרס
ההריסות במזרח רוטה שבפרברי דמשק לאחר הפצצות המשטר הסורי, 23 בפברואר 2018. רויטרס
הריסות ברוטה לאחר הפצצות משטר אסד/רויטרס
ילדים ששרדו את תקיפות משטר אסד במזרח רוטה שבסוריה, 24 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
ילדים שחולצו מההריסות ברוטה, אתמול/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully