וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הורה: הפוגה הומניטרית בקרבות בפרברי דמשק

26.2.2018 / 16:04

שר ההגנה של רוסיה אמר כי הלחימה במזרח רוטה תיעצר בכל יום, מ-9:00 ועד 14:00, במטרה לאפשר לאזרחים להימלט מאזור הקרבות. על אף הפסקת האש, הקרבות בין המשטר למורדים נמשכים והאופוזיציה טוענת אף לשימוש בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על הפוגה הומניטרית יומית בפרברי דמשק - כך אמר היום (שני) שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו. ההפוגה במזרח רוטה תתקיים בין השעה 9:00 לשעה 14:00 לפי שעון מקומי. עוד אמר שויגו כי ייפתח מסדרון הומניטרי שיאפשר לאזרחים להתפנות. לדבריו, המיקום המדויק של המסדרון יפורסם בשעות הקרובות.

מוקדם יותר היום דן פוטין במצב בפרברי דמשק עם המועצה לביטחון לאומי. לפי דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, הוא הביע דאגה מ"צעדים פרובוקטיביים" של המורדים. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי הטענות ולפיהן המשטר עשה שימוש בנשק כימי נועדו לפגוע בהפסקת האש, אחרי שהרשויות במזרח רוטה מסרו כי כמה בני אדם סובלים מתסמינים של חשיפה לגז כלור, וכי ילד אחד מת כתוצאה מכך.

לקריאה נוספת בנושא
גם אחרי שבע שנות זוועה, המלחמה בסוריה מצליחה לשבור שיאי אכזריות
הפסקת אש נוסח פוטין ואסד: הלחימה בפרברי דמשק נמשכת

אדם שנפגע במתקפה של המשטר הסורי באזור דמשק מטופל בבית חולים, 26 בפברואר 2018. רויטרס
אדם שנפגע בתקיפות של המשטר/רויטרס

ביום שבת הצביעה מועצת הביטחון של האו"ם בעד הפסקת אש בת 30 יום ברחבי סוריה, אך הקרבות מאז לא פסקו. רוסיה, שהצביעה בעד הפסקת האש, סוריה ואיראן אמרו כי הן יצייתו להפסקת האש - אולם ימשיכו לפעול נגד "הטרוריסטים" במזרח רוטה. המשטר ובעלי בריתו מגדירים את כל המורדים כארגוני טרור.

לפי הארגון הסורי לזכוית אדם, משפחה בת תשע נפשות נהרגה בתקיפה של כוחות הממשל במזרח רוטה, מעוזם האחרון של המורדים באזור דמשק. הארגון, שעוקב אחרי המלחמה מבריטניה דרך רשת של פעילים בשטח, אמר כי בשבוע שעבר נהרגו לפחות 556 בתקיפות המאסיביות באזור. היה זה אחד השבועות הקטלניים ביותר מאז פרצה המלחמה לפני כשבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully