וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים ליום שאחרי: "בפתח מינו מחליף למקרה שאבו מאזן ייעדר"

על פי התקשורת הפלסטינית, מועצת הארגון מינתה את סגנו של יו"ר הרשות מחמוד אל-עלול, לתפקיד ממלא מקומו לשלושה חודשים. זאת, לאור הדיווחים לאחרונה על הידרדרות במצבו של אבו מאזן, החולה בסרטן בקיבתו. הרשות טרם אישרה את הדיווחים

צילום: רויטרס

(בווידאו: אבו מאזן במועצת הביטחון של האו"ם, לפני כשבועיים)

המועצה המהפכנית של תנועת פתח דנה בנושא מחליף ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, למקרה שייעדר מתפקידו מסיבה כלשהי - כך דווח היום (שבת) בעיתון " דוניא אל-ווטן". על פי הדיווח, סגנו של אבו מאזן מחמוד אל-עלול ימלא את מקומו של אבו מאזן במקרה הצורך. אל-עלול יישאר בתפקידו כממלא מקום לתקופה של שלושה חודשים.

בשבוע שעבר דווח כי אבו מאזן לקה במחלת הסרטן. הדיווחים ברשות הגיעו אחרי ששוחרר מבית חולים בבולטימור שבארצות הברית, שם עבר בדיקות רפואיות שגרתיות. מלשכתו של יו"ר הרשות נמסר אז כי הוא שוחרר "בבריאות טובה", אך על פי הדיווחים הוא לקה בסרטן בקיבתו וכעת יהיה עליו להיאבק במחלה.

עוד בוואלה! NEWS:
זמרת ממצרים רקדה ריקודי בטן בקליפ - ונשלחה לשנתיים מאסר
מגיש טלוויזיה בטורקיה: היינו יכולים להפציץ בוגדים באיסטנבול
חוזר לזירת "החטיפה": חרירי בביקור ראשון בסעודיה מאז שהתפטר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, 1 במרץ 2018. רויטרס
אבו מאזן ברמאללה, השבוע/רויטרס

אחד הדיווחים הללו הופץ בפייסבוק על ידי פאדי א-סלאמין, פעיל חברתי הפלסטיני, שבעבר פרסם מסמכים המעידים על שחיתות בצמרת הרשות. הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את המידע, שלדבריו הגיע ממקורות מהימנים.

א-סלאמין אף פנה בעמוד הפייסבוק שלו ישירות לאבו מאזן. בסרטון וידאו שצירף, טען כי כל העם פלסטיני יודע על מצבו, ודרש ממנו לספר על מצבו הבריאותי וכן לגבי תכניותיו לגבי העם הפלסטיני לתקופה שתבוא לאחר "שיירד מהבמה המדינית".

הפעיל נימק את דרישתו מאבו מאזן בכך שהאחרון מסרב להכיר במצבו ואף אינו פועל בזירה המדינית. "אתה מבצע הונאה לעצמך ולעם הפלסטיני", טען. "זכותו של העם הפלסטיני לדעת מה יהיה עתידו. אם אתה עוזב את הזירה המדינית הפלסטינית אתה תשאיר חלל מדיני מסוכן. אנשים החלו בקניית כלי נשק והגדה המערבית תהפוך לזירת קרב שבה יילחמו הפלגים הפלסטיניים על השליטה ברשות".

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
נדרש לספר על מצבו לעם הפלסטיני. אבו מאזן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully