וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיש טלוויזיה בטורקיה: היינו יכולים להפציץ בוגדים באיסטנבול

מנחה תכנית בוקר ברשת פרו-ממשלתית במדינה יצא נגד הטענות להרג אזרחים במבצע הצבאי של טורקיה בסוריה, ואמר כי אם אנקרה הייתה מתכוונת להרוג אזרחים - הייתה מתחילה בבוגדים בפרלמנט ובשכונות חילוניות באיסטנבול. מפלגת השלטון: "דבריו הם חבלה באחדות"

עריכה: תום זואילי

מנחה טלוויזיה בטורקיה עורר סערה אתמול(רביעי) כשאמר כי אם כוונת המדינה הייתה לפגוע באזרחים במבצע הצבאי שלה בסוריה, היא הייתה מפציצה כבר ממזמן אזורים חילוניים באיסטנבול. דבריו של המנחה, אהמט קסר, העובד ברשת הפרו-ממשלתית "אקיט טי-וי", גונו בידי הממשלה והאופוזיציה, וחוקרים במשטרת איסטנבול הודיעו כי נפתחה חקירה בנושא.

קסר, מנחה תכנית הבוקר "היום מתחיל", אמר את הדברים ודחה את הביקורת לפיה אזרחים נהרגו במבצעה של טורקיה נגד המיליציה הכורדית בסוריה (YPG). לדבריו, "אם היינו מתכוונים להרוג אזרחים, היינו מתחילים עם הרובעים קיהנגיר, ניסנטסי ואטילר, שם יש הרבה בוגדים. ויש כמובן גם את הפרלמנט הטורקי". שלושת הרובעים שציין קסר הם שכונות יוקרה באיסטנבול שבהן אורח חיים אירופי, בתי קפה וברים רבים. רוב תושביהן של שלוש השכונות הם חילונים המתנגדים שאינם נמנים עם תומכי מפלגת השלטון בראשות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

עוד בנושא
ארדואן לילדה במדים: "תזכי בכבוד אם תמותי בקרב"
לבקשת טורקיה: בכיר הכורדים בסוריה נעצר בצ'כיה
למרות איומי טורקיה: כוחות משטר אסד נכנסים למחוז הכורדי

טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול עם סוריה, 22 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
דבריו של מנחה כונו "פרובוקציה גלויה". טנקים של צבא טורקיה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, -

כאמור, משטרת איסטנבול פתחה בחקירה פלילית נגד תכנית הבוקר בחשד לעבירות הסתה ועוינות. דובר מפלגת השלטון "הצדק והפיתוח" (AGP), מאהיר אונאל, גינה את דבריו של קסר ותיאר כותם "חבלה ופרובוקציה גלויה". "מי אתה? אנחנו לא נסכים ולא נאשר זאת. זו חבלה טיפשית באחדותה של טורקיה", אמר. רשת הטלוויזיה שבה עובד קסר פרסמה הצהרה שבה אמרה כי היא אינה עומדת מאחורי דבריו של המנחה וכי הוא עזב את משרתו כדי לא לפגוע בערוץ.

דברי ביקורת רבים נשמעו בטורקיה נגד המבצע נגד הכורדים בצפון סוריה, ורבות ממתנגדותיה של אנקרה כינו אותה "טרוריסטית" עקב הטענות להרג אזרחים במהלך הפעילות הצבאית באזור. הרשויות בטורקיה הבהירו בתקופה האחרונה כי ביקורת נגד כוונותיה של אנקרה במבצע הצבאי אינה לגיטימית, ועד כה נעצרו 845 בני אדם לאחר שהפגינו ו"הפיצו תעמולה" נגד המבצע. עד כה נהרגו 33 חיילים טורקים בסוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully