וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת טורקיה: בכיר הכורדים בסוריה נעצר בצ'כיה

25.2.2018 / 13:14

כלי תקשורת טורקיים דיווחו כי סאלח מוסלם מוחמד נעצר בפראג, על בסיס צו מעצר של האינטרפול. אנקרה הכניסה אותה לרשימת המבוקשים ביותר בשל קשריו למיליציות הכורדיות בטורקיה ובסוריה. בית המשפט יכריע אם להסגירו

עריכה: תום זואילי

סאלח מוסלם מוחמד, אחד מבכירי הכורדים בסוריה, נעצר על ידי השלטונות הצ'כיים בפראג - כך דיווחו היום (ראשון) כלי תקשורת בטורקיה. מוחמד היה ממייסדי המפלגה הדמוקרטית של סוריה (PYD), המוגדרת על ידי אנקרה ארגון טרור. הוא נעצר אתמול בהתאם לצו של האינטרפול, שהוצא לבקשת אנקרה. הקואליציה השלטת בצפון סוריה גינתה את הצעד "הלא חוקי".

בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות נראה מוסלם בלובי של מלון "מריוט" בפראג. משטרת צ'כיה טרם הגיבה לדיווחים, אך לפי אנאדולו, טורקיה הגישה בקשת הסגרה ובית משפט בצ'כיה יחליט אם להסגירו או לשחררו. אם יוסגר למשפט, הוא יהיה אחד המנהיגים הכורדים הבכירים ביותר שנלכדו על ידי טורקיה בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת בנושא
למרות איומי טורקיה: כוחות משטר אסד נכנסים למחוז הכורדי
טורקיה מציעה: הצבת כוח משותף עם ארה"ב במוקד המחלוקת בסוריה

סאלח מוסלם מוחמד, לשעבר מנהיג ה-PYD הכורדית בסוריה, בבית מלון בפראג, פברואר 2018. Rudaw, צילום מסך
המשיך להיות בעל השפעה על הנעשה בסוריה. מוסלם בלובי במלון בפראג/צילום מסך, Rudaw

מוסלם הוכנס לרשימת המבוקשים ביותר של טורקיה בתחילת החודש, בשל קשריו לכאורה למחתרת הכורדית בטורקיה (PKK) ולמיליציה הכורדית בסוריה (YPG), שנגדן מנהלת אנקרה מלחמה ממושכת. הוא מואשם לצד בכירים כורדים אחרים באחריות לפיגוע שאירע באנקרה בפברואר 2016, ושבו נהרגו 29 איש. הוא עומד בפני 30 מאסי עולם אם יורשע. הוא הכחיש מעורבות למתקפה, אך על ראשו הועמד פרס בסך ארבעה מיליון לירות (כ-860 אלף אירו).

ה-PYD היא הגוף הפוליטי המרכזי בצפון סוריה, וה-YPG נחשבת לזרוע הצבאית שלה. מוסלם נותר אחד המנהיגים הבולטים ביותר על אף שפרש מתפקידו כאחד ממנהיגי המפלגה בשנה שעברה. הוא נותר חבר בוועדה הדיפלומטית של הקואליציה השלטת במחוז האוטונומי הכורדי בצפון סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully