וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס נמשך: "טראמפ שוקל להדיח את בתו וחתנו מהבית הלבן"

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", הנשיא אמריקני חש תסכול גובר והולך מתפקודם של איוונקה טראמפ וג'ראד וקושנר. לדברי אנשי צוות שצוטטו בעיתון, טראמפ נוהג להתלונן רבות על הזוג ואומר כי "מעולם לא היו צריכים להגיע לפה"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש מראש הסגל של הבית הלבן ג'ון קלי לסייע לו בהדחתם של בתו, איוונקה טראמפ, וחתנו, ג'ארד קושנר מתפקידם בבית הלבן - כך דווח אתמול (שבת) בעיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, שבו צוטטו שני גורמים המעורים בנושא, טראמפ חש תסכול גובר והולך מתפקודו של קושנר ומהפרסומים על אודותיו. השבוע פורסם כי קושנר, שמשמש יועצו של טראמפ בנושאי המזרח התיכון, איבד את סיווגו הביטחוני.

אנשי צוות בבית הלבן סיפרו לעיתון כי טראמפ מתלונן רבות על הזוג, ואומר כי "מעולם לא היו צריכים להגיע לפה". בניגוד לשיחותיו עם קלי, מול בתו וחתנו שידר טראמפ עסקים כרגיל. על פי הדיווח אמר הנשיא לקושנר כי הוא ורעייתו יישארו בתפקידיהם. בבית הלבן סירבו להגיב לדיווחים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הולך ומחמיר": הרוגים בסופה במזרח ארה"ב; אלפי טיסות בוטלו
"התובע המיוחד בוחן את קשרי העסקים של קושנר עם מדינות זרות"
אקדח במערכה הראשונה: התנגדות טראמפ ללובי הנשק היא תחילת המהפך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם בתו איוונקה טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר עם בחירתו לנשיאות. 9 בנובמבר 2016. GettyImages
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם בתו איוונקה טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר עם בחירתו לנשיאות. 9 בנובמבר 2016/GettyImages

שלשום דווח ברשת NBC כי התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארצות הברית בשנת 2016, בוחן אם לקשריו העסקיים של קושנר הייתה השפעה על מדיניות החוץ של הממשל. בדיווח נמסר מפי גורמים המקורבים לחקירתו של מולר כי מגעים שערך קושנר בתקופת חילופי הממשל לפני כשנה עם גורמים בטורקיה, בקטאר, ברוסיה, בסין ובאיחוד האמירויות נבחנים בידי אנשיו של התובע המיוחד. זאת, על אף שקושנר משך את השקעותיו בחברת הנדל"ן המשפחתית לקראת כניסתו לתפקיד בבית הלבן.

ברקע הדיווח ב-NBC התפרסם באתר "The Intercept" כי חברת הנדל"ן של משפחת קושנר בחנה הצעה להשקעה מצד ממשלת קטאר שבועות ספורים לפני שהטילו מדינות המפרץ ומצרים מצור עליה, ביוני האחרון. על פי הדיווח, אביו של קושנר צ'רלס נפגש עם שר האוצר הקטארי עלי שריף אל-עמאדי בניו יורק בחודש אפריל כדי לבחון השקעה במיזם שתכננה החברה בנכס שבבעלותה בשדרה החמישית במנהטן - שבגינו נכנסה החברה לחוב של 1.4 מיליארד דולר.

החלטתו של קלי לשלול מקושנר את סיווגו הביטחוני הגיעה על רקע ביקורת חריפה שספג ראש הסגל, לאחר שהתברר כי יועץ בכיר בבית הלבן, רוב פורטר, הכה שתיים מבנות זוגו, ולכן התעכב מתן סיווג ביטחוני קבוע עבורו. למרות זאת, ולמרות שה-FBI הודיע לבית הלבן על החשדות נגדו, הוא עבד עם אישור זמני והמשיך להיחשף למידע מסווג.

(עדכון ראשון: 11:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully