וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הסגל בבית הלבן שלל את סיווגו של קושנר - האמון על תכנית השלום

27.2.2018 / 23:02

חתנו ויועצו של הנשיא, המעורב בניסיונות לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, איבד את הגישה למידע המסווג "סודי ביותר", בהתאם להחלטתו של ג'ון קלי. המשמעות: הוא לא יוכל לקרוא את תדריך המודיעין היומי של הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: ג'ראד קושנר על העברת השגרירות לירושלים, דצמבר)

ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, איבד את הגישה למידע המסווג "סודי ביותר". זאת, בהתאם להחלטתו של ראש הסגל ג'ון קלי, שלפיה יועצים אשר עובדים במשך יותר משמונה חודשים עם סיווג ביטחוני זמני לא יוכלו להמשיך ולקבל גישה למידע המסווג ביותר.

משמעות הדבר היא שקושנר, המעורב גם בניסיונות לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, לא יוכל לקרוא מדי בוקר את תדריך המודיעין שמקבל הנשיא. יחד עם קושנר נמצאים כמה עשרות יועצים במצב דומה.

החלטתו של קלי מגיעה על רקע ביקורת חריפה שספג ראש הסגל, לאחר שהתברר כי יועץ בכיר בבית הלבן, רוב פורטר, הכה שתיים מבנות זוגו, ולכן התעכב מתן סיווג ביטחוני קבוע עבורו. למרות זאת, ולמרות שה-FBI הודיע לבית הלבן על החשדות נגדו, הוא עבד עם אישור זמני והמשיך להיחשף למידע מסווג.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחיל במרוץ לכהונה שנייה: טראמפ מינה מנהל קמפיין בחירות חדש
טראמפ ביקר התנהלות הרשויות בטבח בפלורידה: הייתי מונע אותו בעצמי
הבריח 200 טונות קוקאין: "אסקובר של אקוודור" הוסגר לארה"ב

ג'ארד קושנר בפורום סבן 3 בדצמבר 2017. רויטרס
קושנר/רויטרס

לאחר שפורסמו החשדות נגד פורטר, קלי מצא את עצמו במרכז סערה ציבורית והחליט לערוך רפורמה בכל הנוגע לסיווגים הביטחוניים, כך שמי שעובד תקופה ארוכה של יותר משמונה חודשים ללא סיווג קבוע, לא יוכל יותר ליהנות מן הסיווג הגבוה ביותר. אחד האנשים שנזקקים לאישור מסוג זה לצורך עבודתם הוא קושנר, שבין היתר ממלא עבור הנשיא דונלד טראמפ תפקידי תיווך במזרח התיכון, כולל בסכסוך הישראלי פלסטיני, וכן נמצא בקשר מטעם הנשיא עם מקסיקו ועם סין.

בשבוע שעבר דווח כי קושנר ובת זוגו, איוונקה טראמפ, הביעו ביקורת באזני הנשיא לגבי קלי, וכי טראמפ שאל את מקורביו אם עליו לפטר את ראש הסגל בשל התנהלותו בנוגע ליועץ רוב פורטר. גורם בבית הלבן אמר לעיתון כי בני הזוג חשים שניסו להגן על קלי אבל קיבלו יחס לא הוגן בתמורה.

ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי. רויטרס
ספג ביקורת חריפה. קלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully