וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריח 200 טונות קוקאין: "אסקובר של אקוודור" הוסגר לארה"ב

26.2.2018 / 15:19

קולומביה דחתה את בקשת החנינה שהגיש וושינגטון אדיסון פרדו, המבוקש על ידי הרשויות האמריקניות בשל רשת ענק להברחת סמים שעמד בראשה. בארה"ב השוו את פעילותו לזו של ראש הקרטל הקולומביאני לפי שלושה עשורים

כוחות ממשטרת קולומביה מלווים את ראש קרטל הסמים האקוודורי וושינגטון אדיסון פרדו, אפריל 2017. AP
מעצרו של פרדו באפריל/AP

ראש קרטל סמים, המכונה "פבלו אסקובר של אקוודור" הוסגר לארצות הברית על ידי קולומביה - כך הודיעה לשכת התביעה בבוגוטה. וושינגטון אדיסון פרדו ניסה לשווא למנוע את הסגרתו, בטענה שחברותו במחתרת המרקסיסטית של קולומביה (FARC) מעניקה לו מעמד לקבל סוג של חנינה במסגרת הסכם השלום עם הממשלה.

לשכת התביעה מסרה כי פרדו לווה על ידי כוח של 50 לוחמים משורות הכוחות המיוחדים וסוכנים משורת סוכנויות של המשטרה בזמן שהוסגר לרשויות האמריקניות. גורמים אמריקניים מאשימים את פרדו, שמכונה ג'ראלד, בהעברת יותר מ-200 טונות של קוקאין אל תוך ארצות הברית.

המשטרה טוענת כי הוא ניהל את רשת ההברחה המתוחכמת ביותר לאורך חופי האוקיינוס השקט של דרום אמריקה, והשוו אותה לפעילות קרטל הסמים של אסקובר לפני שלושה עשורים. זאת מאחר שפרדו ניסה לשלוט בכל רשת אספקת הקוקאין, מייצורו ועד הפצתו בארצות הברית. ארגונו הצליח לשלוח עשר סירות בשבוע, כל אחד מהן נשא כטון קוקאין. הוא החל את דרכו כאיש סירות וצמח לעמוד בראש צבא של מבריחים שהתפרס על פני חמש מדינות.

פרדו נעצר באפריל בקולומביה ובית משפט בפלורידה הגיש נגדו כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully