וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיינו הפכו הפקר": תשע נשים נרצחו על ידי קרובים או בני זוג בחצי שנה

14.6.2017 / 7:21

ארבע נשים נרצחו בשבוע האחרון, ובשני מקרים נבדק חשד להתאבדות משותפת. בעוד התכנית למאבק באלימות נגד נשים רחוקה מאישור הכנסת, רשימת הקורבנות הולכת וגדלה. ח"כ תומא סולימאן: "מצב אקוטי שנמצא בתחתית סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות"

צילום: מד"א

תשע נשים נרצחו בחצי השנה האחרונה, כאשר בן זוגן או קרוב משפחה אחר נחשדו במעשה. זאת, לעומת 18 נשים שנרצחו על ידי קרוביהן בשנה שעברה. בחודש נובמבר האחרון הונחה על שולחן הכנסת "תכנית חומש למאבק באלימות נגד נשים", אולם זו טרם הובאה לאישור ועדת השרים ולא הוקצה לה תקציב. התכנית אושרה על ידי שר הרווחה חיים כץ והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וכוללת העלאת תקציב למקלטים לנשים, תוספת מרכזי טיפול לגברים אלימים, מערך תמיכה בנשים נפגעות אלימות ושינויי חקיקה. עלות התכנית נאמדת בכ-350 מיליון שקלים.

ח"כ עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון חברתי, אמרה כי "אין לי מילים, זהו מצב אקוטי. לא ייתכן שחיי נשים יהיו הפקר, לאף אחד לא מזיז כנראה במשטרה או במערכת הרווחה שכל יום יש עוד מקרה רצח ועוד מקרה רצח". לדבריה, "הנושא הזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. בשבוע הבא אכנס ועדת חירום בנושא ואדרוש תכנית ברורה לטיפול בבעיה".

בובה לוי, מארגון הקול הנשי, טענה כי בוועדה שהתקיימה בכנסת ועסקה בגביית מזונות, ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס להתאבדויות של גברים בעקבות גירושין, אולם "התעלם ממותן של נשים ברקע סכסוכים בזוגיות". לדבריה, "לא הזכירו שבתקופה כל כך קצרה נרצחו ארבע נשים. הרצף של המקרים והסמיכות של המקרים פשוט מזעזע, אנחנו נמצאים במדינה שאין בה אכיפה מספיק חזקה".

עוד בנושא:
חשד לרצח: גופת נערה בת 18 נמצאה עם סימני אלימות בדירה ברמלה
הוארך מעצר החשוד ברצח בת זוגו: "שמעתי קולות שאני חייב להרוג אותה"
אישה בת 60 נמצאה מתה במלון בתל אביב; בן זוגה במצב קשה

13 ביוני - רמלה, הנרייט קרא בת 18

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח של הנרייט קרא, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד ממקרי האלימות אירע אתמול ברמלה, כאשר גופתה של הנרייט קרא, בת 18, נמצאה עם סימני אלימות בפלג גופה העליון בדירה ברחוב שפיק עדס בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של הנערה, תלמידת כיתה י"ב. שלושה חשודים עוכבו לחקירה, ביניהם גם הורי הנערה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

11 ביוני - בת ים, מיה גורן בת 41

מיה גורן 11 ביוני 2017. באדיבות בית ליסין, מערכת וואלה! NEWS
בן זוגה טען כי שמע קולות שקראו לו להרגה. מיה גורן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית ליסין

ביום ראשון בלילה נמצאה גופתה של מיה גורן, בת 41, עם סימני אלימות קשים על גופה בדירתה בבת ים. בן זוגה, בן 29, נעצר בחשד למעשה. במהלך דיון בבית המשפט, נמסר כי החשוד ברצח אמר לחוקרים כי לפני כמה ימים שמע קולות לפיהם "הוא מחויב להרוג" את בת זוגו.

13 ביוני - תל אביב, דליה ברוך בת 63

מלון רנסנס בתל אביב יוני 2017. אבי כהן
נבדק חשד לרצח והתאבדות. מלון רנסנס בתל אביב, השבוע/אבי כהן

בשני מקרים שונים שאירעו השבוע, נבדק החשד לרצח והתאבדות בקרב בני הזוג. אתמול נמצאה גופתה של דליה ברוך, בת 63 מאשדוד, נמצאה במלון רנסנס בתל אביב. בחדר נמצא גם בעלה, בן 65, כשהוא פצוע באורח קשה. על פי החשד, הגבר רצח את בת זוגו ולאחר מכן ניסה לשים קץ לחייו. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב בעיר. על גופתה של ברוך לא נמצאו סימני אלימות והיא ככל הנראה הורעלה או נחנקה. בחדר נמצא מכתב התאבדות שבו נכתב כי השניים סבלו ממחלות קשות.

11 ביוני - אילת, אודליה בכר

אודליה בכר, הצעירה שגופתה נמצאה אתמול במלון הרודס באילת יוני 2017. פייסבוק, צילום מסך
אודליה בכר שגופתה נמצאה לצד בן זוגה במלון באילת, השבוע/צילום מסך, פייסבוק

ביום ראשון נמצאו גופותיהם של אודליה בכר וברוך אינדיג, בשנות ה-20 לחייהם, בחדר מלון הרודס באילת. בחדר נמצא מכתב פרידה. המשטרה ביקשה לערוך נתיחה כדי לקבוע את סיבת מותם של השניים – אם מדובר בהתאבדות משותפת או ברצח והתאבדות, אך לבסוף משכה את בקשתה בשל התנגדות המשפחות. משפחותיהם של השניים סבורות כי אינדיג רצח את בכר ושם קץ לחייו, אולם המקרה עדיין בגדר תעלומה.

15 באפריל - אשדוד, אלמונית בת 30

זירת אירוע החשוד כרצח והתאבדות ברחוב בן עטר באשקלון. 15 באפריל 2017. מד"א
זירת התקרית באשקלון, באפריל/מד"א

בחודש אפריל נמצאו ללא רוח חיים גבר בן 41 ואישה בת 30 בחצר בניין ובדירה באשקלון. המשטרה מצאה מכתב התאבדות אותו השאיר הגבר, טרייבוס ולדלן. לפי החשד, ולדלן חנק למוות את זוגתו בדירה באמצעות כבל של טלפון ולאחר מכן קפץ אל מותו מחלון הקומה שמינית של ביתם. במכתב כתב כי סבל מקשיים ולכן החליט לרצוח את בת זוגו ולשים קץ לחייו.

3 באפריל - כפר ראמה, לינא אחמד איסמעיל בת 35

זירת רצח האישה בכפר ראמה, 3 באפריל 2017. ג'יליס
זירת הרצח בכפר ראמה, באפריל/ג'יליס

מוקדם יותר באותו חודש נרצחה לינא אחמד איסמעיל, בת 35 מכפר ראמה שבגליל. היא נורתה מטווח קצר בעת שנהגה ברכבה. בעבר היא התלוננה על אלימות מצד בעלה, והוא נעצר על ידי המשטרה בחשד לרצח.

29 במרץ - טבריה, אדל גולדשטיין בת 30

אדל קלמן, שנרצחה על ידי גרושה בטבריה ב29 במרץ 2017. באדיבות המצולמים
אדל גולדשטיין, נרצחה בידי בעלה בטבריה, בחודש מרץ/באדיבות המצולמים

בחודש מרץ נרצחה אדל גולדשטיין, בת 30 מטבריה, על ידי בעלה לשעבר מאיר גולדשטיין. הבעל כרת את ראשה, התהלך אתו ברחוב והשליך אותו לפח. לאחר מכן חזר לדירתה והצית אותה. לאחר הרצח הסביר כי "בת קול קראה לי ואמרה – זה זרע עמלק". כתב אישום הוגש נגדו בגין רצח. לפני כשבועיים זיכה אותו בית המשפט המחוזי בנצרת בשל אי-שפיות. בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות וגזר עליו אשפוז בכפייה במוסד פסיכיאטרי למשך 25 שנה.

26 במרץ - לוד, סיהאם אזברגה בת 29

ירי ברחוב רמת אשכול בלוד, 26 במרץ 2017. מד"א
זירת הרצח בלוד, במרץ/מד"א

שלושה ימים קודם לכן נורתה בביתה שבלוד סיהאם אזברגה, פעילת זכויות נשים בת 29, ומתה כעבור יומיים מפצעיה. רעולי פנים שהגיעו לדירת מגוריה של אזברגה ירו בה מטווח אפס, בעוד אחיה ניסה לגונן עליה. בעקבות מותה של אזברגה נערכה בעירה הפגנה של פעילות חברתיות במגזר הערבי שמחו על "גל מתמשך" של מקרי רצח נשים הנמשך מאז השנה שעברה.

17 במרץ - פתח תקווה, פז בן יוסף בת 35

בית החולים גהה. דצמבר 2013. יותם רונן
בעלה של בן יוסף נעצר לאחר שהתאשפז. בית החולים גהה/יותם רונן

ב-17 במרץ נרצחה פז בן יוסף, בת 35 מפתח תקווה, על ידי בעלה שאשפז את עצמו מיד לאחר מכן בבית חולים פסיכיאטרי. הוא נעצר עשרה ימים לאחר שנמצאה גופת אישה. הגופה נמצאה מתחת לחלון ביתה, במשטרה העריכו בתחילה כי מדובר בהתאבדות אולם לאחר נתיחתה התברר שהאישה מתה זמן רב לפני שהגופה נמצאה על המדרכה, וכי סיבת המוות אינה נפילה.

28 בינואר - מגדל, דור כרסנטי בת 23

דור כרסנטי-סלע. באדיבות המשפחה
דור כרסנטי. נרצחה בידי בעלה במגדל, בינואר/באדיבות המשפחה

בחודש ינואר נרצחה על ידי בעלה דור כרסנטי, בת 23, במושבה מגדל, יחד עם שני ילדיה ובן השכנים. על פי כתב האישום שהוגש נגד הבעל, נדב סלע, הוא הגיע הביתה מבית הכנסת, התיישב בשולחן האוכל, פתח ספר תהילים ודקר למוות את כל יושבי הבית. סלע הואשם בארבע עבירות רצח בכוונה תחילה ועבירה אחת של ניסיון רצח.

15 בינואר - אשדוד, אלמונית בת 66

אישה בת 66 נרצחה באשדוד, בנה נעצר בחשד למעשה, 15 בינואר 2017. דוברות המשטרה,
זירת הרצח באשדוד, בינואר/דוברות המשטרה

ב-15 בינואר נרצחה אישה בת 66 באשדוד ובנה נעצר בחשד למעורבות במעשה. האישה, ששמה לא פורסם, נמצאה בדירתה כשסימני אלימות על גופה. הבן התקשר באותו לילה למשטרה והתלונן כי אמו "משתוללת" אך בחקירתו הכחיש מעורבות במעשה. כתב אישום הוגש נגד הבן, ארטיום קפוסטין, באשמה כי תקף את אמו באלימות באמצעות חפצים שונים וללא מניע ידוע.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully