וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ צפוי לפרוש מהסכם פריז, 80 נהרגו בפיגוע באפגניסטן: כותרות החג

הנשיא צייץ כי יודיע על החלטתו בנושא הסכם האקלים הבינלאומי בתוך ימים. בת 16 נהרגה בתאונת פגע וברח בחיפה. ברגותי איים כי האסירים הפלסטינים ישובו לשבות אם שב"ס לא ימלא את דרישותיהם. כותרות החג

דיווח: טראמפ החליט על פרישת ארצות הברית מהסכם האקלים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכוון למשוך את חתימת ארצות הברית מהסכם פריז - כך דווח לפני זמן קצר (רביעי) באתר " AXIOS". בשבוע שעבר סירב טראמפ להתחייב בכנס G7 כי מדינתו תחתום בברית הבינלאומית להתמודדות עם שינויי האקלים, שנחתמה לפני כשנתיים תחת ממשל אובמה.

הסכם פריז, שנחתם בוועידת האקלים שנערכה ב-2015 בבירה הצרפתית, עוסק בניסיון להאט את פליטת גזי החממה. נשיא ארצות הברית, המדינה השנייה בעולם בפליטת גזי חממה אחרי סין, קרא במהלך הקמפיין שלו להתחממות הגלובלית "הונאה".

אפגניסטן: כ-80 נהרגו בפיגוע במרכז הדיפלומטי של קאבול

מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתוך מכלית ביוב התפוצץ היום (רביעי) במרכזה של קאבול, בירת אפגניסטן, וגרם למותם של לפחות 80 בני אדם. ממשרד הבריאות במדינה נמסר כי יותר מ-350 בני אדם נפצעו. על פי דיווחים, המכונית התפוצצה בסמוך לארמון הנשיאות בעיר, באזור שבו נמצאות שגרירויות זרות רבות, בהן של צרפת וגרמניה. ממשרד החוץ הגרמני נמסר כי כמה מעובדי השגרירות נפצעו בפיגוע, וכי אחד ממאבטחיה נהרג. משרד החוץ הצרפתי מסר כי נגרם נזק לבניין שגרירות המדינה בבירה, אולם טרם ברור אם נפגעו עובדי השגרירות.

בעקבות הפיצוץ העוצמתי התנפצו חלונות ודלתות במבנים במרחק מאות מטרים מזירת הפיצוץ. לפי שעה, אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע וטליבאן אף הכחיש קשר לפיצוץ. ואולם, בחודש שעבר הכריז הארגון כי הוא פותח במבצע התקפי באפגניסטן כשהמיקוד הוא כוחות זרים.

נער בן 14 טבע במהלך בילוי בחוף בקריית ים; מצבו אנוש

ער בן 14 נפגע היום (רביעי) באורח אנוש לאחר שטבע בחוף ימית שבקריית ים. הנער, שבילה במים בחוף שאינו מוכרז, נקלע ככל הנראה למצוקה ובשלב מסוים נמשה מהמים על ידי עוברי אורח. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, העניקו לו טיפול רפואי מתקדם ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

חובש מד"א איתי מזור, סיפר כי מצבו של הנער היה קשה מאוד כשהגיע למקום. "בסמוך לקו המים שכב בן 14 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, לאחר שנמשה מהמים על ידי
אזרחים שהיו במקום", אמר. "התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, כשבמקביל הצטרפה אלינו ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמשיכה להעניק לו טיפול רפואי מתקדם. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים רמב"ם תוך כדי פעולות החייאה".

יממה לפני המועד האחרון: טראמפ "לא החליט" אם השגרירות תעבור לי-ם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם החליט אם לחתום על דחיית העברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים - כך אמר אמש (שלישי) דובר הבית הלבן שון ספייסר במענה לשאלות עיתונאים. מחר יחול המועד האחרון שבו יכול טראמפ לחתום על דחיית העברת השגרירות לפי חוק מ-1995, לפיו ירושלים היא בירת ישראל ועל כן השגרירות האמריקנית צריכה לעבור אליה.

נשיאי ארצות הברית נמנעו מחתימה על החוק מ-1995 ועד היום. על כן, הם חותמים מדי חצי שנה על דחיית יישומו בחצי שנה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פגע וברח בחיפה: נערה בת 16 נהרגה מפגיעת רכב; הנהג נעצר

בשעות הצהריים (רביעי) הובאה למנוחות בכפר סמיר שבחיפה נדא איבדאח, בת ה-16 שנהרגה הלילה בתאונת "פגע וברח" ברחוב אבן גבירול. מסע ההלוויה, שבו לקחו חלק מאות משתתפים, נפתח במסגד הסמוך לקריית הממשלה והסתיים בבית הקברות. במקביל, המשטרה הודיעה כי עצרה תושב חיפה כבן 65 בחשד לדריסתה של נדא והפקרתה. בוחני המשטרה הצליחו לאתר גם את כלי הרכב שעל פי החשד פגע בנערה. החשוד שנעצר מכחיש כי נהג ברכב הפוגע.

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שחלף הלילה בסמוך לזירה מצא את הנערה כשהיא במצב אנוש ברחוב, העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים רמב"ם שבעיר כשהיא סובלת מחבלת ראש. מאוחר יותר מתה מפצעיה בבית החולים.

ברגותי: "נשוב לשביתת רעב אם שב"ס לא ימלא את דרישותינו"

בכיר פתח מרואן ברגותי, שהוביל את שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, טען בהודעה מטעמו שפורסמה אמש (שלישי) בכלי התקשורת הפלסטיניים כי האסירים "מוכנים לשוב לשביתה אם שירות בתי הסוהר לא ימלא את דרישותינו". בהודעה הרשמית, שעליה חתום ברגותי המוחזק בכלא הדרים, שם הוא מרצה חמישה עונשי מאסר עולם בגין מעורבותו בפיגועי טרור, הובהר כי הוקמה ועדת מעקב שנועדה להבטיח את יישום ההסכמות שהושגו בסוף השבוע בין נציגי האסירים לשב"ס.

לראשונה: צבא ארה"ב ערך ניסוי המדמה יירוט טיל בין-יבשתי

צבא ארצות הברית החל אמש (שלישי) בניסוי ראשון מסוגו במערכת הגנה מפני טילים, הכולל דימוי של מתקפת טילים בליסטיים בין-יבשתית - כך עולה מדיווחים של עדי ראייה בארצות הברית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מערכת ה-GMD יירטה טילים בליסטיים מבסיס חיל האוויר האמריקני בוונדנברג שבקליפורניה. מצבא ארצות הברית נמסר כי הניסוי הושלם בהצלחה.

פוטין: "אין שום הוכחה לכך שאסד השתמש בנשק כימי"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש בריאיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" שפורסם בחלקו אתמול (שלישי) את הטענות שלפיהן כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד השתמשו בנשק כימי. בהתייחסות למתקפה הכימית בעיירה חאן שייחון שבאזור אידליב בחודש שעבר, שבה נהרגו כמעט מאה בני אדם, הבהיר פוטין: "על פי המידע שברשותנו, אין הוכחה לשימוש בנשק כימי בידי אסד".

"אנחנו לא משוכנעים שהוא עשה זאת", הבהיר הנשיא הרוסי, בניגוד גמור להערכות שהגיעו ממרבית שירותי המודיעין המערביים, כולל זה הצרפתי. פוטין הוסיף, בריאיון שנערך אתמול בפריז לאחר פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי הוא הציע לארגן בדיקות באתר המתקפה, אולם לדבריו נציגי מדינות המערב סירבו.

החקירה מתרחבת: פרקליטו של טראמפ זומן להעיד על הקשרים עם רוסיה

עורך דינו הפרטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מייקל כהן זומן אתמול (שלישי) על ידי ועדת המודיעין של בית הנבחרים להעיד בחקירת קשרי מטה טראמפ ורוסיה במהלך הבחירות לנשיאות. מוקדם יותר אמר כהן לרשת ABC כי התבקש למסור מידע במסגרת החקירה. כהן, שנחשב לאחר מאנשי סודו הקרובים של טראמפ, התבקש לדבריו "לספק מידע ועדות" בנוגע לכל קשר שיש לו עם אנשים המקושרים לממשלת רוסיה. עם זאת, לטענתו הוא סירב לבקשת החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully