וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: צבא ארה"ב ערך ניסוי מוצלח המדמה יירוט טיל בין-יבשתי

30.5.2017 / 23:20

עדיי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מערכת GMD יירטה טילים בליסטיים מבסיס חיל האוויר בקליפורניה. הניסוי, המתרחש ברקע המתיחות הגואה בין וושינגטון וקוריאה הצפונית, הוגדר כמוצלח

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא ארצות הברית ערך אמש (שלישי) ניסוי ראשון מסוגו במערכת הגנה מפני טילים, הכולל דימוי של מתקפת טילים בליסטיים בין-יבשתית - כך אישר הצבא האמריקני. עוד נמסר כי הניסוי, שבוצע במערכת המוצבת על הקרקע, הוגדר כמוצלח, שכן המיירט פגע במטרתו. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, מערכת ה-GMD יירטה טילים בליסטיים מבסיס חיל האוויר האמריקני בוונדנברג שבקליפורניה. האירוע מתרחש ברקע המתיחות הגואה בין וושינגטון וקוריאה הצפונית, המקדמת את יכולותיה הבליסטיות וממשיכה לבצע ניסויי טילים.

אתמול בלילה ערכה קוריאה הצפונית שיגור טיל מדגם "סקאד" לטווח קצר. על פי הודעת צבא קוריאה הדרומית, השיגור נערך מאזור וונסאן שבמזרח המדינה והעצם ששוגר טס לכיוון מזרח, למרחק של 450 קילומטרים. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין הודיע על כינוס המועצה לביטחון לאומי בעקבות השיגור. בהמשך הלילה אמר דובר הצבא בתדרוך לעיתונאים כי שורת השיגורים בתקופה האחרונה נועדה להפעיל לחץ על הנשיא מון לשנות את מדיניותו כלפי פיונגיאנג.

עוד בוואלה! NEWS
קוריאה הדרומית: הצפון ערך שיגור נוסף - הנשיא כינס דיון ביטחוני
נשיא דרום קוריאה זועם: משגרי טילים אמריקניים הוצבו ללא ידיעתו
קוריאה הצפונית: קים פיקח על ניסוי במערכת נשק חדשה נגד מטוסים

תיעוד ניסוי השיגור:

דובר ממשלת יפן יושיהידה סוגה הודיע כי הטיל ששוגר נחת בתחומי המים הכלכליים במדינה. לדבריו, השיגור הוא "בעייתי ביותר" מבחינת בטיחות כלי השיט והתעופה בארצו והוא נתפס כ"הפרה ברורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". בדברים שנשא במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה בארצו הוסיף סוגה כי "יפן אינה יכולה לסבול את הפרובוקציות החוזרות ונשנות של קוריאה הצפונית. מחינו על כך בתוקף מול נציגיה ואנו מגנים פעולות אלה במלוא מובן המילה". בתוך כך הודיעה המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן על אודות השיגור.

עוד באותו נושא

הגנרל, מדען הטילים ומפתח הנשק: האנשים שלוחשים על אוזנו של קים

לכתבה המלאה
ניסוי בטיל מיירט נגד טילים בליסטיים בין יבשתיים, בסיס ונדנברג, קליפורניה, ארה"ב, 30 במאי 2017. רויטרס
לא ברור עדיין אם הצליח. תיעוד ניסוי השיגור, ארצות הברית/רויטרס

לארצות הברית 28 אלף חיילים המוצבים בקוריאה הדרומית, חלקם מתפעלים את מערכת ההגנה מפני טילים THAAD שמשגריה נפרסו במדינה וגרמו למתיחות רבה מול סין, הרואה בהם איום על ביטחונה. סוללה של המערכת הוצבה במדינה במרץ כחלק מהניסיון להרתיע את פיונגיאנג.

השבוע הורה נשיא קוריאה הדרומית מון על חקירה לאחר שמשרד הביטחון בארצו לא הודיע לו על פריסת ארבעה משגרי THAAD נוספים. "הנשיא מון היה המום לשמוע על הצבתם של ארבעה משגרים נוספים, מבלי שדווח על כך לממשלה החדשה או לציבור", מסר דוברו של הנשיא, שקרא לגישה מפויסת יותר כלפי פיונגיאנג, אולם מאז ניצחונו בתחילת החודש כבר חווה שלושה שיגורים של טילים בליסטיים.

ניסוי בטיל מיירט נגד טילים בליסטיים בין יבשתיים, בסיס ונדנברג, קליפורניה, ארה"ב, 30 במאי 2017. רויטרס
ניסוי השיגור בקליפורניה, הלילה/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully