וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אין שום הוכחה לכך שאסד השתמש בנשק כימי"

לאחר פגישתו עם נשיא צרפת, שהבטיח כי "יהיו השלכות" למתקפה כימית בסוריה, טען נשיא רוסיה בריאיון ל"לה פיגארו" כי מדינות המערב סירבו לחקור את המתקפה באזור אידליב. על מדינות נאט"ו: "אתם מפחידים את עצמכם עם מידע מומצא"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכחיש בריאיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו" שפורסם בחלקו היום (שלישי) את הטענות שלפיהן כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד השתמשו בנשק כימי. בהתייחסות למתקפה הכימית בעיירה חאן שייחון שבאזור אידליב בחודש שעבר, שבה נהרגו כמעט מאה בני אדם, הבהיר פוטין: "על פי המידע שברשותנו, אין הוכחה לשימוש בנשק כימי בידי אסד".

"אנחנו לא משוכנעים שהוא עשה זאת", הבהיר הנשיא הרוסי, בניגוד גמור להערכות שהגיעו ממרבית שירותי המודיעין המערביים, כולל זה הצרפתי. פוטין הוסיף, בריאיון שנערך אתמול בפריז לאחר פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כי הוא הציע לארגן בדיקות באתר המתקפה, אולם לדבריו נציגי מדינות המערב סירבו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ עונה למרקל: "גרמניה לא משלמת מספיק, זה הולך להשתנות"
נשיא דרום קוריאה זועם: משגרי טילים אמריקניים הוצבו ללא ידיעתו
בדרך לרצף יבשתי עם אסד: מיליציות שיעיות הגיעו לגבול עיראק-סוריה

נשיא צרפת מקרון ונשיא רוסיה פוטין בארמון ורסאיי, 29 במאי 2017. רויטרס
"לא צריך להמציא איומים מדומיינים". פוטין ומקרון, אתמול/רויטרס

לטענת פוטין, הטענות הקושרות את השליט הסורי למתקפה בחאן שייחון נועדו לערער את מעמדו של אסד. מדינות המערב ביקשו בכך, לדברי נשיא רוסיה, "להסביר לקהילה הבינלאומית מדוע היה זה נחוץ להמשיך ולנקוט צעדים על מנת להפעיל לחץ על אסד, כולל באמצעים צבאיים".

הנשיא התייחס בריאיון, שיתפרסם במלואו מחר, גם ליחסים בין מוסקבה למדינות נאט"ו, וקרא ל"שיתוף פעולה בכל התחומים, כולל הביטחוני". לדבריו, "לא צריך להמציא איומים מדומיינים מצד רוסיה. אתם מפחידים את עצמכם". פוטין הבהיר כי "אתם מתבססים על נתונים מדומיינים".

עוד באותו נושא

דיון באו"ם על סוריה: "כמה ילדים ימותו עד שלרוסיה יהיה אכפת?"

לכתבה המלאה

פוטין בריאיון ל"לה פיגארו":

במסיבת העיתונאים המשותפת שערכו אתמול מקרון ופוטין בארמון ורסאי, הבהיר הנשיא הצרפתי כי לתקיפה כימית נוספת בסוריה "יהיו השלכות". עם זאת, הוא לא פירט בנושא ולא התייחס באופן ספציפי למתקפה בחאן שייחון. מקרון, שהושבע לתפקיד נשיא צרפת לפני כשבועיים, הוסיף כי דו-שיח עם רוסיה הוא חיוני בשביל לפתור את המשברים ברחבי העולם.

בנוסף לכך, מקרון תקף בחריפות את RT וספוטניק, שתי רשתות תקשורת רוסיות המקורבות לקרמלין, וטען כי הן פעלו כמכשירי תעמולה במהלך הבחירות לנשיאות צרפת. הוא האשים אותן בהפצת "פייק ניוז" (חדשות מזויפות) ואמר כי בשל סיבה זו הוא אסר על עיתונאים מטעמן להיכנס למטה הקמפיין שלו במהלך הבחירות.

פוטין מצדו הכחיש את הטענות שלפיהן מוסקבה התערבה בבחירות בצרפת, ואמר כי הקרמלין לא ניסה להשפיע על הקולות במדינה. בהמשך הוא הגן על פגישתו עם יריבתו של מקרון, מארין לה פן, לפני הבחירות. פוטין תיאר אותה כפוליטיקאית שרצתה לפתח קשרים ידידותיים עם רוסיה, ואמר כי הפגישה ביניהם לא הייתה ניסיון להשפיע על המרוץ. "אם היא ביקשה להיפגש עמי מדוע שאסרב?", שאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully