וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לרצף יבשתי עם אסד: מיליציות שיעיות הגיעו לגבול עיראק-סוריה

29.5.2017 / 15:09

הכוחות הנאבקים בדאעש ממערב למוסול התקדמו אל הגבול, במטרה לחבר את השטחים שבשליטתם עם אלו של המשטר בדמשק, שמתקדם מהצד השני. בשלב זה, השטחים שמעבר לגבול נמצאים בידי דאעש והכורדים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

מיליציה שיעית הנתמכת על ידי איראן הודיעה היום (שני) כי היא הגיעה לגבול עם סוריה, כחלק מהתקדמות הכוחות בקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). המטרה שלהן היא ליצור רצף טריטוריאלי עם שטחים שנמצאים בשליטת משטרו של בשאר אסד בסוריה השכנה, שמתקרב אף הוא לגבול מהצד השני.

בשלב זה, הטריטוריה שנמצאת מעבר לגבול עם עיראק נמצאת בשליטת דאעש או הכורדים הסורים, אך אלו משתפים פעולה במידה מסוימת עם הממשל בדמשק לצד תמיכת ארצות הברית בהם. כך, לאסד עשוי להיות מסדרון יבשתי חיוני, מאיראן ודרך עיראק, אם כי עדיין לא ברור אם אכן הכורדים יאפשרו את המעבר הזה. מעבר לגבול, כוחות המשטר מתקדמים לעבר הגבול עם עיראק דרומה יותר, באזור א-תנף.

כוחות מיליציות שיעיות עיראקיות בסמוך לגבול עם סוריה, 29 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
הכוחות השיעיים אחרי הגעתם לגבול עם סוריה/צילום מסך, טוויטר

בהודעה שפרסמו כוחות "הגיוס העממי", הכוללים קבוצת מיליציות שיעיות, נכתב כי ההתקדמות אל הגבול היא "נס של הרמדאן", שהתחיל ביום שבת האחרון. בתמונות שפורסמו בטוויטר נראים לוחמי המיליציה ליד שלטים המציינים כי בהמשך הדרך נמצא מעבר א-תנף, שבסמוך לו פועלים מורדים הנתמכים בידי ארצות ברית.

במהלך החודש נרשמה תקרית בין הקואליציה הבינלאומית לבין צבא סוריה ונאמני המשטר, כשאלו הותקפו לאחר שהתקדמו לעבר הבסיס בא-תנף, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים ובריטיים מיוחדים. לפי המורדים, באותה תקיפה הושמדה שיירה, שכלל גם מיליציות שיעיות פרו-איראניות.

ההתקדמות של המיליציות השיעיות לעבר הגבול עם סוריה נרשמה בזמן שכוחות הביטחון העיראקיים פועלים לטיהור כיס ההתנגדות האחרון של דאעש במוסול. ההכרזה על כיבושה הסופי של העיר עשויה לקרות בעוד כשבוע וחצי, ביום השנה השלישי לנפילת מוסול בידי דאעש. ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי הגיע לעיר היום כשהוא לבוש מדי צבא, במטרה לפקח מקרוב על הקרב ולעודד את הכוחות.

כוחות מיליציות שיעיות עיראקיות בסמוך לגבול עם סוריה, 29 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
כוחות מיליציות שיעיות עיראקיות בסמוך לגבול עם סוריה, 29 במאי 2017/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully