וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בירך את מקרון: "צריך להתגבר על חוסר האמון"

8.5.2017 / 15:55

נשיא רוסיה שלח מברק לנשיא צרפת הנבחר, ברקע הטענות שמוסקבה אחראית לפריצה למחשביו של מקרון לפני הבחירות. "בתקופה כה קשה באירופה ובעולם, יש לשלב כוחות כדי להבטיח יציבות"

צילום: רויטרס ודף הטוויטר של עמנואל מקרון, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שני) לנשיא צרפת הנבחר עמנואל מקרון כי הוא רוצה לבנות מחדש את האמון בין הצדדים ולשתף עמו פעולה, אחרי שהקרמלין תמך ביריביו במהלך קמפיין הבחירות, בהן יריבתו בסיבוב המכריע מארין לה פן. בנוסף לכך, מחשבי צוות הקמפיין של מקרון נפרצו וכמות עצומה של מיילים מהם הודלפו ביום שישי האחרון - לפי החשד בידי מוסקבה.

"אזרחי צרפת שמו בך את מבטחם בהובלת המדינה בתקופה מורכבת באירופה ובקהילה הבינלאומית כולה", כתב פוטין במברק שנשלח למקרון. "סכנת הטרור והקיצוניות הגוברת מלווה בהסלמה בעימותים מקומיים ובערעור על היציבות בכל מקום. בתנאים אלו, חשוב במיוחד להתגבר על חוסר האמון ההדדי ולשלב כוחות כדי להבטיח את יציבות וביטחון הקהילה הבינלאומית".

פוטין הכחיש לפני הבחירות כי הקרמלין מתערב בבחירות במדינות זרות, אחרי ההאשמות של קהילת המודיעין בארצות הברית כי הוא פעל לטובת דונלד טראמפ ונגד הילרי קלינטון. מומחה סייבר אמריקני העריך כי הפריצה למטה של מקרון בוצעה על ידי אותה קבוצת האקרים שהייתה אחראית לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית.

מקרון, בן 39, ניצח את לה פן בפער ניכר, גדול יותר מאשר חזו הסקרים. הוא גרף 66.1% מהקולות, לעומת 33.9% שקיבלה יריבתו. הוא יושבע לתפקיד ביום ראשון, ויחליף את פרנסואה הולנד.

לקריאה נוספת:
העימות הכושל וההדלפה המרושלת: הסיבות למפלת לה פן בבחירות
עידן חדש בצרפת: הטירון הפוליטי שכבש בתוך שנה את ארמון האליזה
מקרון הביס את לה פן בבחירות בצרפת: "דף חדש בהיסטוריה שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יצטרכו לפתח יחסים. פוטין ומקרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully