וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ עונה למרקל: "גרמניה לא משלמת מספיק, זה הולך להשתנות"

נשיא ארה"ב שב לתקוף את ברלין, אחרי שהקנצלרית אמרה כי לא ניתן לסמוך יותר על וושינגטון, והחריף את המשבר בין שתי בעלות הברית. יריבה של מרקל בבחירות הקרובות היה תקיף במיוחד: "טראמפ הורס את ערכי המערב"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שלישי) שוב את גרמניה וביקר את מדיניות הסחר שלה ואת תרומתה לנאט"ו. זאת אחרי שהקנצלרית אנגלה מרקל אמרה בימים האחרונים כי אירופה כבר לא יכולה לסמוך על ארצות הברית ולראות בה שותפה מהימנה, זאת לאחר פסגות מאכזבות של מדינות ה-G7 ונאט"ו.

"גרמניה משלמת מעט מכפי שהיא צריכה על הסיוע הצבאי, זה הולך להשתנות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. במהלך ביקורו באירופה תקף את חברות נאט"ו על כך שלטענתו הן לא עומדות ביעד שהוצב להן למימון הברית - 2% מהתקציב - אולם הבטיח כי המצב מתחיל להשתנות וכי "הכסף מתחיל לזרום".

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ סיכל - ופסגת ה-G7 הסתיימה ללא תמיכת ארה"ב בהסכם האקלים
טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"
כבוד מלכים במזה"ת ועצבנות באירופה: המסע הראשון של טראמפ

נשיא ארה"ב טראמפ וקנצלרית גרמניה מרקל בפסגת G7 באיטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
משבר ביחסים. טראמפ ומרקל/רויטרס

אחרי שדבריה ביום ראשון על המשבר בין גרמניה לארצות הברית ולבריטניה גרמו לתדהמה, הרגיעה היום מרקל את הטון שלה. במהלך פגישתה עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, הדגישה קנצלרית גרמניה את החשיבות שהיא רואה ביחסים עם ארצות הברית, אך הקדישה תשומת לב גם ל"שיתוף הפעולה ההיסטורי" של גרמניה עם הודו ועם סין, כחלק מצעדיה של ברלין לחפש שווקים נוספים פרט לזה האמריקני. באותה נשימה, היא שבה על אמרתה כי על אירופה לקחת את גורלה בידיה.

דברים חריפים יותר נשמעו מצדו של יריבה של מרקל בבחירות, יו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מרטין שולץ. לדבריו, טראמפ "הורס את ערכי המערב". תומאס אופרמן, ראש סיעתו בפרלמנט, אמר כי טראמפ הוכיח בדבריו מהיום כי הוא רואה את גרמניה כיריבה פוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully