וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"

25.5.2017 / 21:35

נשיא ארה"ב התבטא בחריפות נגד נאט"ו במהלך הוועידה בבריסל וניפץ את התקווה שיפגין אחדות שורות. טראמפ סירב להתחייב על עקרון ההגנה ההדדית והזהיר מפני פיגועים נוספים. רגע מביך נוסף נרשם כשהשתחל לשורה הראשונה ודחף את ראש ממשלת מונטנגרו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר היום (חמישי) על טענותיו שחברות נאט"ו לא משתתפות מספיק במימון הברית ואמר כי פיגועים כמו זה שאירע השבוע במנצ'סטר ימשיכו לקרות אם המדינות החברות לא יעשו יותר כדי לעצור טרוריסטים.

כשמנהיגי נאט"ו לצדו, הפתיע טראמפ בהתבטאויותיו ואמר כי מדינות מסוימות "חייבות סכומי כסף עצומים" לארצות הברית ולברית, על אף שהחברות לא מחויבות לתרום לה. דבריו התקיפים נאמרו חרף ניסיונות נאט"ו להציג אחדות בשורותיה עם הזמנתו של טראמפ לטקס חניכה של אנדרטה לזכר קורבנות הרוגי פיגועי 11 בספטמבר במטה הברית בבריסל.

"לעולם לא נמעיט בנחישותינו להביס את הטרור ולהשיג שלום, ביטחון ושגשוג", אמר טראמפ בטרם החלה ארוחת הערב עם מנהיגי הברית. הנשיא, שאמר במהלך קמפיין הבחירות שלו כי נאט"ו היא "מיושנת", אף לא הצהיר מפורשות כי ארצות הברית מחויבת לאחד מעקרונות המפתח שלה - הגנה הדדית.

מבוכה נוספת נרשמה לפני התצלום הקבוצתי, כשטראמפ נראה דוחף את ראש ממשלת מונטנגרו מילו דוקאנוביץ', שתצטרף לברית בחודש הבא, כדי להגיע לשורה הראשונה לצדו של מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"
עריפות ראשים וירי צלפים: דאעש זורע הרס בעיר שכבש בפיליפינים

טראמפ, מיי ומנהיגים נוספים של נאט"ו בפסגה בבריסל, 25 במאי 2017. רויטרס
מצג שווא של אחדות. טראמפ לצד מיי ומזכ"ל נאט"ו, היום/רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר ניסה לצנן את האווירה, ואמר כי טראמפ מחויב ב-"100%" לעקרון ההגנה הקולקטיבי של הברית. הוא אמר כי הוא לא ראה את הסרטון שבו דחף הנשיא את ראש ממשלת מונטנגרו, אך הוסיף כי הוא מעריך שטראמפ ניסה להגיע למקום שיועד לו.

"חייבים לעצור את הטרור אחרת הזוועה שראיתם במנצ'סטר ובמקומות אחרים ימשיכו לעד", אמר טראמפ, בהתייחסותו למתקפה ביום שני, שבה נרצחו 22 בני אדם, בהם ילדים. טראמפ קרא לנאט"ו, שהוקמה בתקופת המלחמה הקרה כדי להתמודד עם ברית המועצות, קרא לכלול את הגבלת ההגירה בחלק ממשימותיה, לצד המלחמה בטרור והרתעת רוסיה.

לדברי טראמפ, "23 מתוך 28 חברות הברית עדיין לא משלמות על הגנתן כפי שהן צריכות". הנשיא הוסיף כי "זה לא הוגן כלפי משלמי המסים בארצות הברית, ומדינות רבות חייבות כספים רבים משנים עברו".

בעוד טראמפ לא נשא עמו מסר של אחדות כפי שציפו באירופה, מזכ"ל נאט"ו ניסה לעשות זאת במקומו. "נאט"ו היא יותר ממועדון ויותר מברית. נאט"ו מגלמת את הקשר המיוחד בין אירופה לצפון אמריקה", אמר. "הברית שלנו חזקה באחדותה ובנחישותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully