וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"

ב-CNN דווח כי בוושינגטון סבורים שסלמאן עבדי התאמן בשורות הארגון לפני המתקפה. באי-פי דווח כי המחבל התקשר לאמו לפני הפיגוע וביקש סליחה. בריטניה חידשה את שיתוף המודיעין עם ארה"ב אחרי שקיבלה הבטחות כי ההדלפות ייפסקו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סלמאן עבדי, המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות במנ'צסטר, התאמן במחנה אימונים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה בחודשים שקדמו למתקפה - כך דיווחה הערב (חמישי) רשת CNN. לפי גורם אמריקני, בוושינגטון סבורים שבמהלך ההכשרה שקיבל הצעיר שמוצאו מלוב תוכנן הפיגוע שבו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עוד עשרות רבות, רבים מהם בני נוער. לפי סוכנות הידיעות אי-פי, לפני הפיגוע התקשר המחבל לאמו בלוב ואמר לה כי הוא מצטער.

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, שאירע ביום שני, אולם טען כי הוא בוצע על ידי מטען שהוטמן במקום. עד כה לא נמצא קשר ישיר בין עבדי לבין הארגון, אך הדיווח עשוי להצביע על כך שמדובר במתקפה שתוכננה היטב ולא בפעולה ספונטנית שעליה קיבל הארגון הקיצוני אחריות.

עוד על הפיגוע במנצ'סטר
טראמפ גינה את ההדלפות מהפיגוע במנצ'סטר: "נחקור זאת לעומק"
משטרת בריטניה: "חקירת הפיגוע מתקדמת במהירות"; המלכה ביקרה פצועים
בשל ההדלפה: "משטרת מנצ'סטר הפסיקה לשתף מודיעין עם ארה"ב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוכשר בסוריה לפיגוע. עבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורם האמריקני הוסיף כי לפי החשד, גם בני משפחתו של עבדי עברו הקצנה דתית. אסמאעיל, אחיו של סלמאן, הוא אחד משמונת החשודים שנעצרו עד ככה בבריטניה בחשד למעורבות בפיגוע. בלוב, נעצרו אביו רמדאן ואחיו האשם, שלפי הרשויות בטריפולי היה מודע לתכנית של אחיו ותכנן פיגוע בעצמו. האב, שהיה חבר בעבר בארגון המזוהה עם אל-קאעדה, נעצר אתמול וטען לפני כי בנו סיפר למשפחה שהוא בדרכו למכה.

על אף המעצרים הרבים, בבריטניה סבורים עוד כי חלק מחברי התא טרם נתפסו, כמו גם האדם שהרכיב את המטען הרב-עוצמה. עם זאת, גורם המעורה בחקירה אמר לרויטרס כי ייתכן שעבדי הרכיב בעצמו את המטען, בניגוד למה שסברו בתחילה החוקרים.

ככל הנראה, עבדי שב לאירופה דרך טורקיה, אולם שני גורמים טורקיים אמרו לרויטרס כי הרשויות לא היו מודעות לכך שהוא היה בסוריה, ולא קיבלו שום מידע עליו ממדינות אירופה - ולכן אפשרו לו לטוס בחזרה ליבשת בתאריך שאינו פורט. לפי דיווח בגרמניה, הוא ביקר בדיסלדורף ארבעה ימים לפני הפיגוע, מה שעשוי להצביע על היקף התא שתכנן אותו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חיילות ושוטר בסיור מחוץ לדאונינג 10, לונדון, בריטניה, 25 במאי 2017. רויטרס
חיילות ושוטר מחוץ לדאונינג 10, מעונה של מיי/רויטרס

חקירת הפיגוע גרמה למתיחות בין בריטניה לארצות הברית, בשל מידע שהודלף לכלי תקשורת אמריקניים. בעקבות זאת, הודיעה משטרת מנצ'סטר בשעות הצהריים כי היא עוצרת את שיתוף המידע המודיעיני עם וושינגטון וגם ראש הממשלה תרזה מיי שוחחה על כך עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי פסגת נאט"ו בבריסל. טראמפ בעצמו גינה את ההדלפות והבטיח לחקור את הנושא לעומק ולהעמיד לדין את האחראים. בערב הודיע ראש היחידה ללוחמה בטרור כי שיתוף הפעולה המודיעני חודש אחרי שבלונדון קיבלו הבטחות שההדלפות ייפסקו.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully