וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה מתרחבת: פרקליטו של טראמפ זומן להעיד על הקשרים עם רוסיה

עורך דינו הפרטי של נשיא ארה"ב, מייקל כהן, זומן על ידי בית הנבחרים להעיד במסגרת חקירת קשרי מטה טראמפ עם הקרמלין. זאת, אחרי שסיפר לרשת ABC כי התבקש למסור עדות וסירב

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

עורך דינו הפרטי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מייקל כהן זומן אתמול (שלישי) על ידי ועדת המודיעין של בית הנבחרים להעיד בחקירת קשרי מטה טראמפ ורוסיה במהלך הבחירות לנשיאות. מוקדם יותר אמר כהן לרשת ABC כי התבקש למסור מידע במסגרת החקירה. כהן, שנחשב לאחר מאנשי סודו הקרובים של טראמפ, התבקש לדבריו "לספק מידע ועדות" בנוגע לכל קשר שיש לו עם אנשים המקושרים לממשלת רוסיה. עם זאת, לטענתו הוא סירב לבקשת החוקרים.

כהן הסביר כי הוא "סירב להזמנה להשתתף בחקירה מאחר שהבקשה נוסחה באופן לקוי, רחבה מדי וכזו שלא ניתן לתת עליה מענה". לאחר דחיית בקשות הקונגרס לשתף פעולה עם החקירה, ועדת המודיעין של הסנאט הצביעה ביום חמישי האחרון להעניק ליושבי הראש שלה את הסמכות להוציא זימונים למתן עדות לפי ראות עיניהם.

בימים האחרונים התמקד סיקור הפרשה בקשריו של חתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, שנחשב לאחד מיועציו הקרובים, עם מוסקבה. דובר הבית הלבן שון ספייסר הגיב אתמול לשאלות עיתונאים בנושא, ואמר כי "ערוצים עקיפים הם דרך לגיטימית לדיפלומטיה". עוד הוסיף ספייסר כי "עורך הדין של קושנר אמר שהוא יתנדב לחלוק עם הקונגרס את המידע שיש לו לגבי הפגישות עם גורמים מרוסיה, וכנ"ל לגבי חקירות אחרות אם יידרש. לא אכנס למה הנשיא דן איתו, יש הרבה ידיעות שמתבססות על מקורות אנונימיים".

עוד בנושא:
טראמפ עונה למרקל: "גרמניה לא משלמת מספיק, זה הולך להשתנות"
דיווח: רוסיה שקלה לפרסם מידע מכפיש על טראמפ במהלך הבחירות
משטיחים אדומים לדיווחים מביכים: טראמפ שב לארה"ב - ולמציאות

מייקל כהן עורך דינו הפרטי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 2016. AP
איים בעבר על עיתונאים שביקרו את טראמפ. כהן/AP

גורמים המעורים בנושא מחשיבים את כהן כ"פיטבול" של טראמפ, וככזה שצפוי לקחת חלק פעיל בפעולות משפטיות נגד מבקריו של הנשיא. כהן, לפי הגורמים, נודע באיומים על עיתונאים המסקרים את הפרשה.

בשנת 2015, אמר כהן לכתבי ה"דיילי ביסט", שביקרו את טראמפ, כי "ייקח מהם כל אגורה" שאפילו עדיין לא הרוויחו. "אני ארדוף את ה'דיילי ביסט' וכל אדם אחר שאתם מכירים, אז אני מזהיר אתכם. התנהגו בזהירות, כי אני מה שאני הולך לעשות לכם יהיה מגעיל". ב-2016, במהלך הופעה ב-CNN, הביע כהן כעס רב כלפי המנחה בריאנה קיילר, שאמר כי הקמפיין של טראמפ לנשיאות "בירידה". "מי אמר? אילו סקרים אמרו את זה?", אמר אז כהן לקיילר, והוסיף: "אתם הולכים להיות מופתעים מאוד כשהתוצאה תהיה גבוהה יותר מזו שכולכם מעניקים לו".

אחרי סיום הקמפיין של טראמפ ועם זכייתו בבחירות לנשיאות, עזב כהן את המטה והפך לפרקליטו האישי של הנשיא. הוא עדיין מופיע לעתים בכלי התקשורת ומביע את עמדת טראמפ ואף תומך בו בטוויטר. לדוגמה, לאחר פיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי, כהן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאמין שלנשיא ארצות הברית היו סיבות מוצדקות לפטר את קומי. צייצו מחדש אם אתם מסכימים איתי!".

עוד באותו נושא

אחרי פחות משלושה חודשים בתפקיד: מנהל התקשורת של טראמפ התפטר

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ נואם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
ככל הנראה עורך שורת צעדים בצוותו ברקע החקירה. טראמפ/רויטרס

לאחר הזכייה בבחירות, החל כהן גם להחזיק במשרת סגן הוועדה הכלכלית של הוועידה הרפובליקנית. באפריל, הוא הודיע כי יצר "ברית אסטרטגית" עם חברת הלוביסטים "פאטון בוגס", שאחד מלקוחותיה הוא הבנק השלישי בגודלו ברוסיה, "גזפרום בנק". ההסדר מול החברה מאפשר לכהן לעבוד ממשרדיה בניו יורק, בוושינגטון ובלונדון.

הלילה דווח כי היועץ לביטחון לאומי האמריקני לשעבר, מייקל פלין, ימסור מסמכים הקשורים לחקירתו של טראמפ, כפי שנדרש מוועדת המודיעין של הסנאט. בשבוע שעבר פורסם כי היועץ לשעבר סירב לזימון שדרש ממנו להתייצב לשימוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט. פלין, שמונה לתפקיד על ידי טראמפ והודח ממנו בחודש פברואר האחרון, בחר לנצל את זכותו לשמור על שתיקה בהתאם לתיקון החמישי לחוקה האמריקנית.

מוקדם יותר אתמול פורסם ב"וושינגטון פוסט" כי יועץ התקשורת של טראמפ, מייקל דאבקי, התפטר מתפקידו לאחר שלושה חודשים בלבד. בדיווח הודגש כי ייתכן שהמהלך הוא הראשון בשורת צעדים שעורך הנשיא בצוותו ברקע החקירות סביב קשריו עם רוסיה. לפי דיווחים שונים, טראמפ לא מרוצה גם מהתנהלותו של הדובר שון ספייסר, וכמה פעמים הוזכרה אפשרות כי הוא יוחלף או שתפקידו יצומצם. עם זאת, האדם המרכזי העומד כעת במרכז החקירות, לפי דיווחים, הוא יועצו וחתנו קושנר – שעל פי דיווחים שונים קיים שיחות עם גורמים רוסיים על הקמת ערוץ חשאי בין טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully