וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוש הרג חמישה בארה"ב, ישראל קיצצה תרומתה לאו"ם: כותרות השבת

שמונה בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהירי שהתרחש בנמל תעופה בפלורידה; חמאס חגג קבלת שתי גופות מחבלים מישראל; באופוזיציה תקפו את נתניהו וכינו אותו "מושחת". החדשות שעשו את השבת

ארה"ב: חמישה הרוגים בתקרית ירי בנמל תעופה בפלורידה

לפחות חמישה בני אדם נהרגו ושמונה נוספים נפצעו אמש בתקרית ירי בנמל התעופה הבינלאומי פורט לודרדייל-הוליווד שבפלורידה, ארצות הברית. על פי המשטרה המקומית, חשוד נעצר בידי המשטרה לאחר שפתח באש באזור הכבודה של הנמל.

מחקירה ראשונית של אירוע הירי עולה כי היורה ירד מטיסה שנחתה ממינסוטה, בנמל התעופה בפלורידה, אסף את מזוודתו, הלך לשירותים ופתח באש. במסיבת עיתונאים שקיים ה- FBI אושר כי היורה הוא אסטבן סנטיאגו, אזרח אמריקני בן 26 שנולד בניו ג'רזי. לפי הרשויות, סנטיאגו הגיע לפני כמה חודשים מרצונו למשרדי ה-FBI באנקורג', אלסקה, כשהוא בעיצומו של משבר נפשי, וסיפר כי הוא "שומע קולות", בין היתר, כאלה הקוראים לו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולהילחם עבורם.

מזג האוויר: התקררות, רוחות ערות ושלג בחרמון

ירידה ניכרת בטמפרטורות הורגשה היום ברחבי הארץ, ובעיקר במישור החוף ובדרום. הערב יתחזקו הרוחות, והלילה יהיה מעונן חלקית עד בהיר.

מחר ימשיכו לנשוב רוחות חזקות. בדרום הארץ ייעשה אביך. הטמפרטורות יירדו ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. משעות הערב יחל לרדת גשם בצפון הארץ, שילווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון יחל לרדת שלג.

ישראל קיצצה 6 מיליון ד' מתרומתה לאו"ם במחאה על גינוי ההתנחלויות

ישראל הודיעה רשמית אתמול לאו"ם על קיצוץ של שישה מיליון דולר מתרומתה השנתית לארגון לשנת 2017, כחלק מצעדי המחאה של ירושלים בעקבות החלטה 2334 של מועצת הביטחון, המגנה את ההתנחלויות. לדברי גורמים מדיניים, הסכום שווה לזה שמעביר האו"ם מדי שנה למימון גופים אנטי-ישראליים הפועלים תחת חסותו למען הפלסטינים.

מיד לאחר הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם שקבעה כי ההתנחלויות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מנוגדות לחוק הבינלאומי, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת צעדים דיפלומטיים נגד המדינות שהצביעו בעד ההחלטה, והנחה את משרד החוץ להפסיק מימון של חמישה גופים הפועלים תחת חסות האו"ם בנושאים פלסטיניים.

אחרי החלטת הקבינט: חמאס חוגג החזרת גופות "שניים ממחבליו"

ישראל העבירה אתמול לידי הפלסטינים שתי גופות מחבלים, שעליהם פרס חמאס את חסותו לאחר מותו. שני המחבלים נהרגו במחסום רומיידה הסמוך לחברון. חאתם שלודי, בן 25, ביצע פיגוע דקירה במחסום ופצע חייל באורח קל. מוחמד אל-רג'בי, בן 15, ניסה לדקור חייל באותו המחסום. גופותיהם הועברו אתמול בשעות הצהריים דרך מעבר תרקומיא לחברון.

בתחילת השבוע החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. זאת במסגרת תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טראמפ: אין ראיות להתערבות רוסית במערכת הבחירות

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ התייחס פעם נוספת לדוח מודיעיני שפרסם המשרד להגנת המולדת בוושינגטון, החושף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על מתקפות סייבר במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות האחרונות לנשיאות בארצות הברית. בשני ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, שב והבהיר טראמפ כי אין ראיות כלשהן להתערבות במערכת ניהול הבחירות.

"המידע המודיעיני ציין בפירוש כי אין כל ראיה לכך שהמתקפות השפיעו על תוצאות הבחירות", כתב, "לא נגעו במכונות ההצבעה!". בציוץ נוסף, עוד טען הנשיא הנבחר, שייכנס לבית הלבן בעוד פחות משבועיים: "הסיבה היחידה שמדברים על הפריצה למפלגה הדמוקרטית, שההגנה שלה גרועה, היא העובדה שההפסד של הדמוקרטים בבחירות הוא כה גדול שהם מובכים לחלוטין!".

דוח סוכנויות המודיעין: פוטין הורה להשפיע על הבחירות בארה"ב

דוח מודיעין בנושא מתקפות הסייבר של רוסיה שפורסם אמש - זמן קצר לאחר שרשויות הביון של ארצות הברית תדרכו את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בנושא - חושף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה עליהן כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית. "המטרה של רוסיה היה לחתור תחת אמון הציבור ותחת ההליך הדמוקרטי של הבחירות ולפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון".

עם זאת, על פי הערכת המשרד לביטחון המולדת, "המערכות ששימשו לניסיונות המתקפה ומקורן ברוסיה לא תקפו מערכות לספירת קולות". עוד עולה מהדוח, כי במסמכים שעלו באתר ההדלפות "ויקיליקס" לא נמצאו ראיות לזיוף בבחירות, כפי שטענו גורמים במפלגה הרפוליבקנית לפני הבחירות, בהם גם טראמפ. הדוח אף מזהיר כי מוסקבה יכולה להשפיע על בחירות במדינות שהן בעלות ברית של ארצות הברית.

באופוזיציה תוקפים את נתניהו: "קרב הרגע שבו יצטרך להשעות עצמו"

עם התגברות הדיווחים על פרטי החקירה של ראש הממשלה, ניצלו היום באופוזיציה את אירועי שבתרבות כדי לתקוף את בנימין נתניהו. "מדובר בראש ממשלה מושחת במובן הרחב והציבורי של המילה", טענה בתקיפות ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני. "גם אם החקירות יתבררו ולא יסוכמו בהאשמות פליליות. את זה אנחנו יודעים באופן ודאי אחרי עשור של קבלת החלטות שלטוניות אך ורק לפי אינטרס ההישרדות האישי".

גם חברתה למפלגה, ח"כ ציפי לבני, נדרשה לחקירות נתניהו. באירוע שבתרבות במודיעין עם עמליה דואק, אמרה כי "נתניהו איבד את התוקף המוסרי להיות ראש ממשלה. הוא צריך להחליט אם הוא רוצה להיות אוליגרך או ראש ממשלה. משפחתו חיה בתפיסה אוליגרכית, שכולם חייבים לה, שחבריה הם רשימת ספקים קבועים. היועץ המשפטי צריך להכריע כמה שיותר מוקדם, ההתמשכות של חקירות בישראל הופכת להיות בעיה".

סוריה: עשרות הרוגים בפיצוץ במעוז מורדים בצפון המדינה

לפחות 43 בני אדם נהרגו בפיצוץ של משאית דלק בשוק הומה אדם בעיירה אעזאז במחוז חאלב שבצפון סוריה, בסמוך לגבול עם טורקיה – כך מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון, רוב ההרוגים הם אזרחים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ בעיירה שבשליטת המורדים. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוץ, אך סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" דיווחה כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוא האחראי.

סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה "אנדולו" ציטטה רופא שאמר שלפחות 60 בני אדם נהרגו, אך לא ניתן לכך אישור רשמי. לדברי הרופא, יותר מ-50 בני אדם נפצעו.

עם עיניים דומעות וקול רועד: הנאום האחרון של מישל אובמה

הגברת הראשונה היוצאת, מישל אובמה, נשאה אמש את הנאום האחרון שלה בתפקיד. בעיניים דומעות ובהתרגשות רבה היא הודתה לתומכיה בכל התקופה בבית הלבן ואמרה: "להיות הגברת הראשונה שלכם היה הכבוד הגדול ביותר של חיי ואני מקווה שהצלחתי להסב לכם גאווה".

את דבריה נשאה אובמה בטקס הוקרת תודה ליועצי בתי הספר לשנת 2017, שבועיים לפני כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, מה שהפך את הנאום להיות האחרון עבורה. זהו טקס שאובמה יזמה בשנת 2015 ומאז מתקיים מדי שנה והוא מבקש להודות ליועצים שגילו כישורי מנהיגות יוצאי דופן. מדובר בחלק מפרויקט גדול יותר לקידום ההשכלה הגבוהה.

"חפרפרת בשגרירות": תחקירן "אל ג'זירה" תיעד פעילות למען ישראל בבריטניה

רשת "אל ג'זירה" הקטארית תשדר השבוע תחקיר מיוחד העוסק בפעילות הלובי למען ישראל בבריטניה וכולל תיעוד של מפגשים ודיונים שאורגנו על ידי או נכחו בהם נציגים של שגרירות ישראל בלונדון. התיעוד הושג על ידי תחקירן סמוי שהצליח לחדור לשורות ארגונים פרו-ישראליים, ועובדה זו מחוללת סערה בקהילה זו לקראת שידור התכנית.

"יחידת התחקירים של 'אל ג'זירה' חושפת כיצד הלובי הישראלי משפיע על הפוליטיקה הבריטית. אחרי חקירה סמויה של חצי שנה, הסדרה חושפת מבפנים כיצד ישראל חודרת לרמות השונות של הדמוקרטיה הבריטית", נאמר בסרטון הפרומו שהחל להיות משודר השבוע, שכולל, בין היתר, גם תיעוד של מפגש שבו השתתף שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב.

פעוט כבן שנה נהרג בתאונה ברהט; קשיש בן 102 נהרג בצפון

פעוט בן כשנה וחודשיים מת אתמול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, לאחר שנפצע באורח אנוש ברהט, ככל הנראה בתאונת דרכים. הפעוט הובא למרפאה בעיר, שם קיבל טיפול רפואי מחובשים ופרמדיקים של מד"א. הם פינו אותו לסורוקה תוך פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו.

קשיש בן 102 מדיר חנא שבצפון נהרג אתמול לאחר שנפצע בתאונת דרכים בין הקלנועית שבה נהג לכלי רב פרטי בסמוך ליציאה מהיישוב. הקשיש נפצע באורח קל בתאונה ופונה לבית החולים פוריה שבטבריה, ונפטר מפצעיו בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה, ובמהלכה נחקר נהג כלי הרכב הפרטי, בן 36.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully