וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חפרפרת בשגרירות": תחקירן "אל ג'זירה" תיעד פעילות למען ישראל בבריטניה

6.1.2017 / 18:26

פרומו לתכנית שתשודר ברשת הקטארית מגלה כי תחקירן סמוי הצליח לחדור לאירועים של השגרירות בלונדון ולארגונים פרו-ישראליים ולתעד מבפנים את פעילות הלובי הישראלי. הוא אף נכח באירוע שבו השתתף השר ארדן. השגרירות בתגובה: "לא מייחסים אמינות רבה לתחקיר של רשת זו"

צילום מסך

רשת "אל ג'זירה" הקטארית תשדר השבוע תחקיר מיוחד העוסק בפעילות הלובי למען ישראל בבריטניה וכולל תיעוד של מפגשים ודיונים שאורגנו על ידי או נכחו בהם נציגים של שגרירות ישראל בלונדון. התיעוד הושג על ידי תחקירן סמוי שהצליח לחדור לשורות ארגונים פרו-ישראליים, ועובדה זו מחוללת סערה בקהילה זו לקראת שידורה של התכנית.

"יחידת התחקירים של 'אל ג'זירה' חושפת כיצד הלובי הישראלי משפיע על הפוליטיקה הבריטית. אחרי חקירה סמויה של חצי שנה, הסדרה חושפת מבפנים כיצד ישראל חודרת לרמות השונות של הדמוקרטיה הבריטית", נאמר בסרטון הפרומו שהחל להיות משודר השבוע, שכולל, בין היתר, גם תיעוד של מפגש שבו השתתף שגריר ישראל בבריטניה, מארק רגב.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצים כוחות"
משנה כיוון: כדי להכריע את דאעש - מצרים מתקרבת לחמאס
הקונגרס האמריקני גינה את החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות

תחקיר אל ג'זירה על פעילות הלובי למען ישראל בבריטניה. יוטיוב, צילום מסך
קטע מתוך הפרומו/צילום מסך, יוטיוב

בריטניה נחשבת לאחד המרכזים הבולטים של פעילות החרם והדה-לגיטימציה נגד ישראל, ובעשור האחרון קמה רשת מסועפת ונרחבת של עשרות ארגונים וגופים המנסים להיאבק בתופעה, המרוכזת על ידי השגרירות בלונדון. בשנים האחרונות התרחבה הפעילות האינטנסיבית בממלכה, והובילה להקמת אגודות פרו-ישראליות בקמפוסים, פעילות נרחבת בתקשורת, ארגון משלחות וביקורים לישראל של מובילי דעת קהל ופעילות פוליטית. בשנה האחרונה נחלה הפעילות הצלחה יתרה, עם פרסומן של הנחיות מחייבות על ידי הממשלה האוסרות על גופים ציבוריים להטיל חרם כלכלי על ישראל, ושורה של התבטאויות מחברי ממשלה בכירים בגנות החרם.

בחודש שעבר קיבלו שורה של ארגונים פרו-ישראליים בבריטניה בקשות לתגובה מרשת "אל גז'ירה", עם שאלות לגבי פעילותם בתקופה שבין אפריל לאוקטובר 2016. גורמים המעורים בנושא, שהעדיפו לא להזדהות, אמרו לוואלה! NEWS כי בתקופה זו הצטרף לפעילות איש שהציג עצמו תחת השם רובין הארו, שהזדהה כחצי אנגלי וחצי צרפתי ואמר כי התגורר במשך שנה בישראל. הארו התחזה לפעיל ממפלגת הלייבור ובארגון "ידידי ישראל בלייבור LFI – LABOUR FRIENDS OF ISRAEL". לטענת הגורמים, הפעיל קיים פגישות עם כל הארגונים היהודיים המשמעותיים בבריטניה, בתיווך השגרירות, ואף נכח באירוע של השר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן במהלך ביקור בלונדון בספטמבר האחרון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

שגרירות ישראל בלונדון: "לא מייחסים אמינות לתחקיר של רשת זו"

הארו אף כתב שני מאמרים פרו-ישראליים בבלוג באתר "טיימס אוף ישראל", אך בשבועות האחרונים הוא הסיר את כתבותיו ואף מחק את חשבונות המדיה החברתית שהיו על שמו. "חיברנו את הנקודות והבנו שמדובר בשתול", אמר לוואלה! NEWS פעיל בריטי באחד הארגונים. בשגרירות ישראל בלונדון אישרו שגם הם נערכים לשידור התחקיר, אך הדגישו כי הפעיל או העיתונאי "השתול" מעולם לא עבד בשגרירות או קיבל את חסותה.

לפי ההערכה בירושלים, התחקיר יתמקד בטענה שישראל עומדת מאחורי משבר האנטישמיות שהרעיד את שורות מפלגת הלייבור בשנה החולפת ועשוי לחשוף חלק מדרכי הפעולה של השגרירות בבחינת דיפלומטיה פוליטית וציבורית. בסרטון הפרומו שהופץ השבוע מופיעים שני מרואיינים – פעילת הלייבור בשם ג'קלין ווקר שהושעתה מהמפלגה פעמיים על רקע התבטאויות אנטישימיות, ועיתונאי בריטי בשם פיטר אובורן, שכבר ערך בעבר שורה של תחקירים אנטי-ישראליים על פעילות למען ישראל במסדרונות הממשל הבריטי. דובר שגרירות ישראל בלונדון, יפתח קוריאל, מסר בתגובה כי "נגיב לאחר שנראה את התחקיר אבל איננו מייחסים אמינות רבה לתחקיר של 'אל ג'זירה', שכן לרשת היסטוריה ארוכה של תיעוד מעוות נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully