וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הירי בפלורידה: "היורה טען כי שמע קולות להילחם עבור דאעש"

הרקע לתקרית הירי שבה נהרגו חמישה בני אדם בנמל התעופה פורט לודרדייל טרם התברר, אך הרשויות אישרו כי היורה הוא אסטבן סנטיאגו בן ה-26, אזרח אמריקני וחייל לשעבר. דודתו: "התנהג מוזר מאז חזר מעיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

היורה ירד מטיסה שנחתה ממינסוטה, בנמל התעופה בפלורידה, אסף את מזוודתו, הלך לשירותים ופתח באש - כך עולה מחקירה ראשונית של אירוע הירי שהתרחש אתמול (שישי) בנמל התעופה פורט לודרדייל-הוליווד שבפלורידה, ארצות הברית. בתקרית, שאירעה באזור איסוף הכבודה, נהרגו לפחות חמישה בני אדם ונפצעו שמונה נוספים. עוד דווח כי היורה פעל כחוק ואחסן את הנשק שבו השתמש לביצוע הירי במזוודה שנשלחה לבטן המטוס שממנו ירד בנמל התעופה.

במסיבת עיתונאים שקיים ה- FBI אושר כי היורה הוא אסטבן סנטיאגו, אזרח אמריקני בן 26 שנולד בניו ג'רזי. לפי הרשויות, סנטיאגו הגיע לפני כמה חודשים מרצונו למשרדי ה-FBI באנקורג', אלסקה, כשהוא בעיצומו של משבר נפשי, וסיפר כי הוא "שומע קולות", בין היתר, כאלה הקוראים לו להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולהילחם עבורם. עדי ראייה סיפרו כי סנטיאגו היה מעורב בקטטה שהתרחשה במהלך הטיסה ממנה ירדה בפלורידה.

לסנטיאגו עבירות קודמות מתחום אלימות במשפחה. זאת, לאחר שבינואר 2016 תקף את זוגתו, אישה כבת 40 ואם לילד אחד מנישואים קודמים. לפי האישום, במהלך ויכוח ביניהם שקלל גם אלימות מילולית קשה, היא נעלה את עצמה בחדר השירותים. הוא דרש ממנה לצאת, וכשלא עשתה כן - פרץ לחדר האמבטיה, חבט בראשה וחנק אותה. עד שהמשטרה הגיעה למקום, סנטיאגו הצליח להימלט. לאחר כמה ימים נעצר והתיק נגדו עדיין עומד. לסנטיאגו עבר פלילי נוסף עם שורה של עבירות תנועה קלות. נוסף לכך, רישומים נוספים מראים כי ב-2015 הוא גורש על ידי בעל הדירה שלו לאחר שלא שילם שכר דירה.

עוד ידיעות מהעולם:
טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"
חרף ההתנגדות: נמשכת ההיערכות לצעדה הניאו-נאצית בארה"ב
רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצמים כוחות"

נוסעים מפונים משדה התעופה פורט לודרדייל-הולייווד שבפלורידה, ארצות הברית, לאחר אירוע ירי. 6 בינואר 2016. רויטרס
נוסעים מפונים מאזור איסוף הכבודה, הערב/רויטרס

סנטיאגו שירת במשמר הלאומי של פורטו ריקו במשך כשש שנים, ולאחר מכן גם במשמר הלאומי של מדינת אלסקה, שממנו הודח. במהלך שירותו נשלח גם לעיראק, שם שהה כשנה. שמונה סוכני FBI הגיעו לבית דודתו של סנטיאגו בניו ג'רזי לתשאול. הדודה סיפרה לעיתונאים כי לאחיינה נולד ילד לאחרונה, וכי הוא "התנהג מוזר מאוד מאז שחזר מעיראק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"המניע לא ברור ונראה כי הוא פעל לבד"

על פי שריף סקוט יזראל, האחראי על הטיפול באירוע, החקירה נמשכת והמניע לירי טרם התברר. "לא בוצע ירי נוסף בשום אזור אחר בשדה. נעצר חשוד אחד שאת פרטיו אנחנו עדיין לא מפרסמים", אמר יזראל, והוסיף: "נראה שהוא פעל לבד". יזראל הוסיף כי מוקדם לקבוע אם מדובר במעשה טרור, אך אמר כי אינו יכול לאשר את הדיווחים על כך שהיורה נחת בטיסה של "אייר קנדה" והוציא את נשקו ממזוודה. משגרירות קנדה בוושינגטון נמסר כי היורה לא עלה על טיסה שהמריאה מקנדה.

דובר הבית הלבן לשעבר ארי פליישר צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהיה בשדה התעופה בזמן הירי. "נשמעו יריות. כולם רצים", כתב. זמן קצר לאחר מכן כתב כי "כולם נראים רגועים עכשיו אבל המשטרה לא מאפשרת לנו לצאת משדה התעופה". בזמן האירוע, צייץ הנשיא הנבחר דונלד טראמפ כי הוא מתעדכן במתרחש וקרא לקוראיו "לשמור על עצמם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיווח על "קולות בראשו". סנטיאגו/מערכת וואלה!, צילום מסך
ירי בנמל התעופה פורט לודרדייל שבפלורידה ארצות הברית, 6 בינואר 2017. רויטרס
אנשי כוחות הביטחון בנמל התעופה, הערב/רויטרס

דובר נמל התעופה, מארק גייל, הוסיף כי החקירה נמצאת בשלביה המוקדמים וכי יש מידע רב שיש לטפל בו. הפעילות בנמל התעופה הושעתה והוא יחזור לפעילות לפי שיקול דעת אנשי כוחות הביטחון.

אריק ווייטסייד, עד ראייה שהיה באזור בזמן הירי, סיפר לרשת CNN כי בעת האירוע הוא בדיוק ירד ממטוס עם אשתו ושני ילדיו, בני שנתיים ושלוש. "הלכנו לאזור איסוף הכבודה בטרמינל 2 ואז החל הירי. כולם התחילו לרוץ, תפסתי את הילדים שלנו והתחלתי לרוץ", סיפר. "התחבאנו מאחורי עגלות כבודה".

ווייטסייד הוסיף כי לאחר מכן הנוסעים הורשו לחזור לטרמינל, שבו פועלות טיסות חברות "דלתא" ו"אייר קנדה". "המקום היה נראה כמו אזור מלחמה, מזוודות בכל מקום, אוכל על הרצפה וכובעים מושלכים על הקרקע. זו הייתה חוויה סוריאליסטית ומצב מעורר חרדה", הוסיף.

עד ראייה נוסף ששהה במקום סיפר: "אנשים פחדו וכולם התחילו לרוץ באמוק כדי להימנע מפגיעה. כולם מעדו זה על זה כשניסו לצאת דרך דלת הכניסה לטרמינל".

(עדכון ראשון: 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully