וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההתנגדות: נמשכת ההיערכות לצעדה הניאו-נאצית בארה"ב

6.1.2017 / 18:56

המגזין האנטישמי "דיילי סטרומר" טען כי נקבע תאריך לצעדה החמושה שתתקיים במדינת מונטנה. לדבריו, באירוע אף ישתתף פעיל חמאס שידבר נגד "האיום היהודי הבינלאומי". העירייה מכחישה: "האירוע טרם אושר"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

אנדרו אנגלין, המוציא לאור של המגזין הניאו-נאצי "דיילי סטורמר", טען אתמול (חמישי) כי הגיש את מסמכי הבקשה לקיום צעדה חמושה, שתתקיים במרכז העיירה ווייטפיש שבמונטנה ב-16 בינואר. הצעדה צפויה להיות בעלת אופי אנטישמי מובהק והוגדרה "נגד יהודים, עסקים של יהודים, ומי שמשתף איתם פעולה".

ממסמכי הבקשה שהוגשו עולה כי לפחות 200 משתתפים צפויים לקחת חלק בצעדה. האירוע יתקיים ביום הציון להולדת פעיל זכויות האדם, מרטין לות'ר קינג, ואף כונה "יום ג'יימס ארל ריי", שרצח את הכומר השחור בשנת 1968 על רקע דעותיו.

אנגלין הצהיר שבצעדה ישתתפו פעילי ימין קיצוני ממגוון מדינות בהן בריטניה, צרפת, שבדיה ויוון, ואף טען כי פעיל חמאס ידבר באירוע על "האיום היהודי הבינלאומי". בפוסט שהעלה לאתר שלו כתב "הם יקללו את היום הזה, שבו הם יראו 200 נאצים גלוחי ראש, צועדים עם בחור מחמאס ונושאים כלי נשק במרכז העיירה שלהם". את ההודעה חתם במילים "הייל לניצחון", בצירוף תמונה של חיילים נאצים.

עוד בוואלה! NEWS:
"הייל, לניצחון": הארגון הניאו-נאצי שמאיים על יהודים בארה"ב
הקונגרס האמריקני גינה את החלטת האו"ם נגד ההתנחלויות
הנחקר הנוסף ב''תיק 2000": איש עסקים פרטי שמקורב לנתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייל לניצחון". כרזה שפורסמה ב"דיילי סטורמר" לקראת הצעדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, גורמים בקהילה היהודית בווייטפיש מסרו לוואלה!NEWS כי נכון לרגע זה לא ידוע להם על אישור שניתן לקיום האירוע. "עדיין לא הוגשו המסמכים הדרושים לקיום הצעדה", אמרה פעילה בקהילה, שהעריכה כי עדיין קיימת אפשרות שהיא לא תתקיים. "אם בסופו של דבר האירוע יקבל את האישורים הנדרשים, נימנע ממגע עם הצועדים ונהפוך את מרכז העיר לשקט ככל האפשר", הוסיפה.

במגזין היהודי-אמריקני "פורוורד" פנו לעיריית ווייטפיש וניסו לברר אם הצעדה אושרה. העיתון נענה כי טרם הוגשה בקשה הכוללת את כל המסמכים, לרבות ביטוח ואישור מבעלי הרכוש שעל אדמתם אמורים המפגינים לצעוד. גם כאשר עבודת הטפסים תסתיים, הדרך עד לקיום הצעדה האנטישמית עוד ארוכה, שכן לפי המגזין המשטרה והעירייה יצטרכו לאשר זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ג'ון מולפלד, ראש עיריית וויטפיש ל-CNN: "לא נסבול גזענות וקנאות". מערכת וואלה! NEWS
"לא נסבול גזענות". ראש העיר בנאום נגד הצעדה, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר הביעו בכירי הפוליטיקאים במדינה גינוי לאירוע והבהירו כי לא ישתפו פעולה עם הצעדה. "אנחנו אומרים לאותם מעטים המבקשים לפרסם דעות אנטישמיות, שהם לא ימצאו כאן מקלט בטוח. תהיו בטוחים, לא נסבול כל הפגנה, איום או הפחדה כנגד חופש הדת במונטנה. כל תושבי המדינה צריכים לעבוד יחד כדי לבער את חוסר הסובלנות הדתי", כתבו בפנייה למארגנים.

בעקבות התקוממות הקהילה היהודית על פעילות ראש ארגון "אלט-רייט", ריצ'רד ספנסר, פורסמו ב"דיילי סטורמר" דברי נאצה. "היהודים הם גזע מרושע של פסיכופתים מלאי שנאה", נכתב. באתר פורסמו תמונות של חברי הקהילה ובעלי עסקים שעל דמויותיהם הוצמד טלאי צהוב ונכתבו פרטים אישיים. בין היתר, הקוראים נתבקשו להשאיר ביקורת שלילית לדף העסק של חלק מאנשי הקהילה בגוגל על מנת לפגוע במוניטין שלו.

"כמה משפחות הוטרדו בצורה נוראית", סיפרה חווה שאו מהארגון "האהבה שוכנת כאן". "הרשויות המקומיות וה-FBI התערבו, וזה גרם לנו לחוש בטוחים יותר. התחושות נעות על הציר שבין פחד עמוק לביטחוננו האישי לבין ההרגשה שאנחנו חזקים יותר יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully