וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חמישה הרוגים בתקרית ירי בנמל תעופה בפלורידה

חמוש פתח בירי בנמל התעופה הבינלאומי בפורט לודרדייל ופצע עוד 13 בני אדם. החשוד נעצר בידי המשטרה, הרקע לאירוע נבדק. טראמפ: "עוקב אחר האירוע, שמרו על עצמכם". תיעוד: הרגעים שאחרי הירי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

לפחות חמישה בני אדם נהרגו ו-13 נוספים נפצעו הערב (שישי) בתקרית ירי בנמל התעופה הבינלאומי פורט לודרדייל-הוליווד שבפלורידה, ארצות הברית. על פי המשטרה המקומית, חשוד נעצר בידי המשטרה לאחר שפתח באש באזור הכבודה של הנמל. שמונה בני אדם נפצעו. משרד החוץ בירושלים בודק אם ישנם ישראלים בשדה התעופה.

"מדובר באירוע מתמשך בטרמינל 2, באזור איסוף הכבודה", נכתב בטוויטר הרשמי של שדה התעופה. אנשי האבטחה הטילו עוצר על המקום והובילו את הנושאים לכמה אזורים, בהם מסלולי המראה. לפי עדי ראייה, היורה פתח באש באופן אקראי ולא צעק דבר. מחקירה ראשונית עולה כי הוא נחת בשדה התעופה בטיסה כלשהי, הלך לשירותים ולאחר מכן פתח באש באזור איסוף הכבודה. לפי דיווחים, הנשק שלו אוחסן במזוודה ששלח לבטן המטוס.

"החקירה נמשכת וצוותים מפנים את האזור. לא בוצע ירי נוסף בשום אזור אחר בשדה", מסר השריף סקוט יזראל במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר התקרית. "נעצר חשוד אחד שאת זהותו לא מפרסמים. נראה כי הוא פעל לבד, כשנדע מה המניע נחליט מי ימשיך את החקירה. אנחנו לא בטוחים מתי נחזיר את שדה התעופה לפעילות".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"
חרף ההתנגדות: נמשכת ההיערכות לצעדה הניאו-נאצית בארה"ב
רוסיה הודיעה על החזרת נושאת המטוסים מסוריה: "מצמצמים כוחות"

יריות בנמל תעופה בפורט לודרדייל בפלורידה, 6 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
"נשמעו יריות. כולם רצים". זירת הירי, הערב/צילום מסך, טוויטר
נוסעים מפונים משדה התעופה פורט לודרדייל-הולייווד שבפלורידה, ארצות הברית, לאחר אירוע ירי. 6 בינואר 2016. רויטרס
נוסעים מפונים משדה התעופה, הערב/רויטרס

מסוקי משטרה שריחפו מעל שדה התעופה תיעדו מאות בני אדם עומדים על מסלול המראה, בעוד שאמבולנס וכמה רכבי משטרה נוהרים אל הזירה. דובר הבית הלבן לשעבר ארי פליישר צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהיה בשדה התעופה בזמן הירי. "נשמעו יריות. כולם רצים", כתב. זמן קצר לאחר מכן כתב כי "כולם נראים רגועים עכשיו אבל המשטרה לא מאפשרת לנו לצאת משדה התעופה".

על פי דיווחים שונים, שמו של היורה, כפי שעולה מתעודת הזיהוי הצבאית שלו, הוא אסטבן סנטיאגו. הוא בן 26 ונולד בניו ג'רזי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אנשי האבטחה הטילו עוצר על המקום. שדה התעופה, הערב/מערכת וואלה, צילום מסך

צילומים שפורסמו ברשת "מיאמי TV" הראו את אולם הכבודה של שדה התעופה שבו שוכבים כמה פצועים על הרצפה, בעוד נוסעים אחרים קוראים לעזרה רפואית. עוד דווח כי מושל פלורידה ריק סקוט נמצא בדרכו לאזור ומתודרך על האירוע בידי כוחות הביטחון. נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "עוקב אחר המצב בפלורידה" וכי שוחח עם המושל סקוט. "מחשבותיי ותפילותיי עם כולכם, הישארו בטוחים", כתב.

ג'ין מסינה, נוסעת שהגיעה לפני זמן קצר לשדה התעופה, סיפרה לרשת CNN כי אנשים מפונים מהטרמינל. "ירדתי מהמטוס וראיתי אנשים רצים וצורחים", סיפרה. "תחילה הייתי בבהלם אבל כשראיתי את הסוכנים המיוחדים רצים כאן, קפאתי".

בחודש נובמבר האחרון כמעט שני מיליון וחצי נוסעים עברו בשדה התעופה בפורט לודרדייל, שלו ארבעה טרמינלים.

(עדכון ראשון: 20:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully