וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח סוכנויות המודיעין: פוטין הורה להשפיע על הבחירות בארה"ב

שעה קלה לאחר שהנשיא הנבחר טראמפ עודכן על מתקפות הסייבר של רוסיה, פורסם הדוח שהועבר לו בתדרוך. "מטרת רוסיה הייתה לחתור תחת אמון הציבור ולפגוע בקמפיין של קלינטון". טראמפ בתגובה לדוח: "ההתערבות לא השפיעה על הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דוח מודיעין בנושא מתקפות הסייבר של רוסיה שפורסם אמש(שישי) - זמן קצר לאחר שרשויות הביון של ארצות הברית תדרכו את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בנושא - חושף כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה עליהן כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בארצות הברית. "המטרה של רוסיה היה לחתור תחת אמון הציבור ותחת ההליך הדמוקרטי של הבחירות ולפגוע בקמפיין של הילרי קלינטון".

עם זאת, על פי הערכת המשרד לביטחון המולדת, "המערכות ששימשו לניסיונות המתקפה ומקורן מרוסיה לא תקפו מערכות לספירת קולות". עוד עולה מהדוח, כי במסמכים שעלו באתר ההדלפות "ויקיליקס" לא נמצאו ראיות לזיוף בבחירות, כפי שטענו גורמים במפלגה הרפוליבקנית לפני הבחירות, בהם גם טראמפ. הדוח אף מזהיר כי מוסקבה יכולה להשפיע על בחירות במדינות שהן בעלות ברית של ארצות הברית.

בתגובה לדוח, כתב טראמפ בטוויטר שלו כי "רוסיה, סין, מדינות אחרות וקבוצות חיצוניות מנסות ללא הרף לפרוץ לתוך מחשבי המוסדות, העסקים והארגונים שלנו, אך לא הייתה לכך השפעה על תוצאות הבחירות האחרונות".

לקריאה נוספת:
טראמפ על סערת תקיפות הסייבר של רוסיה: "ציד מכשפות פוליטי"
ברקע התערבות רוסיה בבחירות: טראמפ מינה ראש קהילת מודיעין חדש
ראשי המודיעין בארה"ב מזהירים: "רוסיה - איום גדול לממשל ולצבא"

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ וסגנו מייק פאנס בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, 20 ביולי 2016. AP
טראמפ/AP

על פי הדוח, שמהווה את הגרסה הלא מסווגת לתדרוך שעבר מוקדם יותר היום בנושא, ממשלת רוסיה פיתחה "העדפה ברורה לנשיא הנבחר דונלד טראמפ". עוד נכתב, כי לא בוצעה הערכה של השפעת מתקפות הסייבר על תוצאות הבחירות, אם הייתה כזו.

כאמור, ראשי סוכנויות המודיעין לדירתו של טראמפ במגדל הנושא את שמו בניו יורק ותדרכו אותו לגבי החשדות בהתערבות של מוסקבה, שבהן הטיל ספק באופן פומבי בכמה מועדים עד כה. לאחר התדרוך מסר טראמפ: "בזמן שמדינות אחרות, יחד עם קבוצות ואנשים, מנסים כל הזמן לפרוץ את מערכות הסייבר המגנות על מוסדות השלטון, בהם הוועדה הדמוקרטית, כאן לא הייתה שום השפעה על תוצאות הבחירות ולא שובשו מערכות ההצבעה".

עם זאת, הדגיש כי "נעשו ניסיונות לפרוץ לוועדה הרפובליקנית, אבל יש לה מערכות הגנה חזקות וההאקרים לא הצליחו". הנשיא הנבחר הורה למנות צוות שיבנה תכנית תוך 90 ימים מרגע כניסתו לתפקיד. מטרת הצוות יהיה "לעצור באופן מידי את מתקפות הסייבר".

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ושגריר רוסיה בטורקיה אנדריי קרלוב נוחתים באיסטנבול, אוקטובר 2016. רויטרס
"העדפה ברורה לטראמפ". פוטין/רויטרס

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין גינה את רוסיה לאחר פרסום דוח המודיעין, ומסר כי "לרוסיה יש עבר של פעילות נגד האינטרסים שלנו, וברור שהיא ניסתה להתערב במערכת הפוליטית שלנו". עם זאת, הבהיר כי אין ראיות לכך שהייתה השפעה על תהליך ההצבעה. "אנו לא יכולים להרשות לאף אחד לנצל את הדוח בניסיון לדה-לגיטימציה של ניצחונו של הנשיא הנבחר. דונלד טראמפ ניצח ביושר, בגלל שהקשיב לקולותיהם של האמריקנים שהרגישו ששכחו אותם".

קולות גינוי נשמעו גם מדמוקרטים בכירים בסנאט ובבית הנבחרים, שמסרו כי יש צורך בתגובה חריפה לפעולות רוסיה להתערבות בבחירות. "חוזקה של הדמוקרטיה האמריקנית תימדד, בחלקה, לפי תגובתנו, והצעדים שניקח כדי לפתח אסטרטגיה רחבה ופרו-אקטיבית בתחום הסייבר", אמר מארק וורנר, סנאטור דמוקרטי. אדם שיף, מקבילו בבית הנבחרים, אמר כי הקונגרס חייב לפתוח בחקירה מקיפה כדי לקבוע מה קרה וכיצד להגן על הממשל.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully