וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התערבות רוסיה בבחירות: טראמפ מינה ראש קהילת מודיעין חדש

6.1.2017 / 0:01

לפי וושינגטון פוסט, נשיא ארה"ב הנבחר בחר את הסנאטור הוותיק לשעבר דן קואטס כמחליפו של ג'יימס קלאפר, שאמר אמש בשימוע בסנאט כי מוסקבה אחראית למתקפות הסייבר. קואטס יהיה אחראי על התיאום בין סוכנויות המודיעין השונות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ צפוי למנות את הסנאטור לשעבר דן קואטס כראש קהיליית המודיעין הבא - כך דווח אמש (חמישי) ב"וושינגטון פוסט". קואטס יחליף את ג'יימס קלאפר, שיסיים את תפקידו בקרוב. התפקיד נוצר לאחר פיגועי 11 בספטמבר במטרה לתאם בין זרועות המודיעין והמחקר השונות. קואטס בן ה-73 שימש סנאטור מטעם מדינת אינדיאנה בשתי תקופות זמן ארוכות, שבהן היה חבר בוועדות המודיעין והשירותים המזויינים. בתקופת ממשלו של ג'ורג' וו. בוש הוא כיהן כשגריר בגרמניה. מינויו דרוש את אישור הסנאט.

המינוי של קואטס מגיע בעיצומה של מתיחות מתמשכת בין הנשיא הנבחר ושירותי המודיעין באשר לשאלה אם רוסיה התערבה בבחירות שנערכו בחודש נובמבר האחרון. רק את נערך בוועדת השירותים המזויינים דיון בנושא ביוזמת סנאטור ג'ון מקיין, ובו קבעו ראשי המודיעין האמריקני כי "רוסיה מהווה איום מרכזי על הממשל, על הצבא ועל תשתיות אחרות".

קלאפר אמר כי מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' "מעמיד בסיכון את חייהם של אמריקנים". לדבריו, המניע של המתקפה יפורסם בשבוע הבא. הוא לא פירט מה הביא אותו למסקנות הללו, אך אלו נתמכו גם בהערכות סוכנות הביון המרכזית (CIA) וחברות אבטחה פרטיות.

ראש קהילת המודיעין של ארצות הברית, דן קואוטס. GettyImages
היה שגריר ארה"ב בגרמניה. דן קואטס/GettyImages

הנשיא הנבחר טראמפ דחה בימים האחרונים את ההערכות הללו, והפנה להכחשה של אסאנג', שטען בריאיון לרשת פוקס כי לא קיבל את ההדלפות שהביכו את הילרי קלינטון ממשלת רוסיה. היום הוא אמור לקבל תדרוך בנושא מצד גורמי מודיעין. מוקדם יותר השבוע ניסה טראמפ לרמוז כי לגופי המודיעין שיקולים זרים וצייץ כי התדרוך שהיה אמור לקבל "לגבי מה שמכונה הפריצה הרוסית", כהגדרתו, נדחה. "מאוד מוזר!", הוסיף הנשיא הנבחר.

בגופי המודיעין דחו את הדברים ומסרו לרשת CNN כי תדרוכי מודיעין מתקיימים בדרך כלל בימי שישי. על רקע המתיחות המתמשכת הזו, גם מסרו גורמים בצוות המעבר של טראמפ לרשת ABC כי הנשיא המיועד שוקל שינוי בהגדרות התפקיד של ראש קהיליית המודיעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully