וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם עיניים דומעות וקול רועד: הנאום האחרון של מישל אובמה

שבועיים לפני סיום תפקידה כגברת הראשונה, השתתפה אובמה בטקס חינוך שבו נשאה דברים למען הדור הצעיר. "אני רוצה שצעירים ידעו שהם שייכים", אמרה וקראה להם: "השתמשו במה שלמדתם כדי לבנות מדינה ראויה"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

הגברת הראשונה היוצאת, מישל אובמה, נשאה אמש (שישי) את הנאום האחרון שלה בתפקיד. בעיניים דומעות ובהתרגשות רבה היא הודתה לתומכיה בכל התקופה בבית הלבן ואמרה: "להיות הגברת הראשונה שלכם היה הכבוד הגדול ביותר של חיי ואני מקווה שהצלחתי להסב לכם גאווה".

את דבריה נשאה אובמה בטקס הוקרת תודה ליועצי בתי הספר לשנת 2017, שבועיים לפני כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, מה שהפך את הנאום להיות האחרון עבורה. זהו טקס שאובמה יזמה בשנת 2015 ומאז מתקיים מדי שנה והוא מבקש להודות ליועצים שגילו כישורי מנהיגות יוצאי דופן. מדובר בחלק מפרויקט גדול יותר לקידום ההשכלה הגבוה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי שהכתירו אותו בובה של פוטין, טראמפ מתכנן נקמה בגופי המודיעין
חקירת הירי בפלורידה: "היורה טען כי שמע קולות להילחם עבור דאעש"
חרף ההתנגדות: נמשכת ההיערכות לצעדה הניאו-נאצית בארה"ב

מישל אובמה בנאום בטקס חינוך 07 ינואר 2017. AP
"אל תפחדו, תיהיו נחושים ומלאי תקווה". אובמה/AP

"אני רוצה שצעירים ידעו שהם חשובים, שהם שייכים", המשיכה אובמה בקול שבור, "אז אל תפחדו, אתם שומעים אותי, אנשים צעירים? אל תפחדו. תהיו נחושים, מלאי תקווה. הסמיכו את עצמם לכך עם השכלה וחינוך טוב ואז צאו לעולם והשתמשו במה שלמדתם כדי לבנות מדינה ראויה. הובילו עם דוגמא אישית ותקווה ולעולם לא עם פחד".

במהלך תקופתה בבית הלבן הנושאים שבהם דגלה אובמה ופעלה לקידומם הם חינוך, כושר גופני ומשפחות צבאיות. היא אירחה לא מעט אירועים בבית הלבן, בין היתר מופעי תיאטרון ומוזיקה כשהיא מזמינה תלמידים שמעולם לא חוו אירועי תרבות מעין אלה.

הנאום אתמול לא צפוי להיות הפעם האחרונה שבה הציבור יראה את אובמה בתפקידה כגברת הראשונה. ביום רביעי הקרוב צפויה אובמה להשתתף בתכנית האירוח הלילית של ג'יימי פאלון "The Tonight Show".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully