וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החלטת הקבינט: חמאס חוגג החזרת גופות "שניים ממחבליו"

גופות שני המחבלים, שלא השתייכו לארגון, הושבו אתמול לחברון. אחרי מותם פרס חמאס את חסותו עליהם וקרא להשתתף בהלווייתם. השבוע החליט הקבינט כי גופות מחבלים מחמאס ייקברו ולא יוחזרו

ישראל השיבה גופת מחבל מחמאס, ינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
אחת הגופות שהוחזרו אתמול/צילום מסך, טוויטר

ישראל העבירה אתמול (שישי) לידי הפלסטינים שתי גופות מחבלים, שעליהם פרס חמאס את חסותו לאחר מותו. שני המחבלים נהרגו במחסום רומיידה הסמוך לחברון. חאתם שלודי, בן 25, ביצע פיגוע דקירה במחסום ופצע חייל באורח קל. מוחמד אל-רג'בי, בן 15, ניסה לדקור חייל באותו המחסום. גופותיהם הועברו אתמול בשעות הצהריים דרך מעבר תרקומיא לחברון.

בתחילת השבוע החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי גופות מחבלים ייקברו ולא יוחזרו לחמאס. זאת במסגרת תכנית פעולה לקידום השבתם של שני האזרחים וגופות שני חיילי צה"ל המוחזקים ברצועת עזה. בתגובה מסר ארגון חמאס כי החלטה זו היא "נקמנית וברברית".

תנועת חמאס בחברון קראה לתושבי העיר והכפרים בסביבה להשתתף בהלווייתם של אל-רג'בי ואל-שלודי במסגד אבו-עאיישה בעיר. "ההשתתפות בהלוויה היא חובה לאומית כלפי השהידים שהלכו בדרך ההתנגדות", מסר חמאס בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
אתר החרמון נסגר למבקרים: התחזית לשבוע - רוחות, גשם ושלג
"לא רוצים להתאמץ": התמיכה באזריה רחבה – אך הציבור נותר ברשת
האם מעכו שחשודה ברצח בנה צולמה לפני חודש: "הילד הוא ברכה"

זירת פיגוע דקירה בתל רומיידה, חברון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע ברומיידה שליד חברון, בחודש ספטמבר/רויטרס

הדיון הוא הראשון בנושא מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. במהלכו קיבלו השרים סקירה מליאור לוטן, המתאם מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא שבויים ונעדרים, בנוגע למגעים להשבת הגופות, וכן נידונו אמצעי לחץ שונים שניתן להפעיל על חמאס כדי לקדם את הנושא.

בהודעה מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר כי הקבינט אימץ פה אחד את תכנית הפעולה לקידום השבת הגופות, אך לא פורט אילו צעדים ייכללו בתכנית. בין הצעדים הענישתיים שנבחנו: צמצום ביקורי משפחות בבתי הכלא או שלילה מוחלטת של ביקורי משפחות מעזה או החמרת תנאי כליאה של אסירי חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
אורון שאול והדר גולדין/באדיבות המשפחה

עם זאת, על חלק מהצעדים ישנן מגבלות משפטיות מתוקף החקיקה הישראלית או הדין הבינלאומי. גם במערכת הביטחון הביעו התנגדות למהלך, והציגו עמדה הסוברת כי החמרת היחס כלפי האסירים לא תוביל להתגמשות חמאס בעניין הגופות. על כן, השרים הסכימו על יישום מדורג ומבוקר של הצעדים נגד אסירי חמאס.

הדיון התקיים על רקע לחץ משפחות גולדין ושאול על הממשלה מאז חתימת ההסכם מול טורקיה. בישיבת הקבינט ביוני בה אושר ההסכם, דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן לקיים דיון על תנאי כליאת אסירים ביטחוניים וראש הממשלה הקים צוות שרים שיטפל בנושא בהשתתפותו, שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי. לפני הדיון קיים הצוות דיונים ונפגש עם משפחות החללים הנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully