וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ במעוז מורדים בצפון המדינה

7.1.2017 / 15:26

משאית דלק התפוצצה בשוק הומה אדם בעיירה אעזאז במחוז חאלב, בסמוך לגבול עם טורקיה. מרבית ההרוגים הם אזרחים. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך בטורקיה דווח כי דאעש הוא האחראי

מקור: טוויטר

לפחות 43 בני אדם נהרגו היום (שבת) בפיצוץ של משאית דלק בשוק הומה אדם בעיירה אעזאז במחוז חאלב שבצפון סוריה, בסמוך לגבול עם טורקיה – כך מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון, רוב ההרוגים הם אזרחים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו בפיצוץ בעיירה שבשליטת המורדים. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוץ, אך סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" דיווחה כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוא האחראי.

סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה "אנדולו" ציטטה רופא שאמר שלפחות 60 בני אדם נהרגו, אך לא ניתן לכך אישור רשמי. לדברי הרופא, יותר מ-50 בני אדם נפצעו. עד ראיה שפונה לבית חולים מקומי אמר לרויטרס שראה כ-30 גופות מוטלות בזירה. העיירה אעזאז היא המעוז העיקרי של צבא סוריה החופשי המגובה בידי טורקיה. היום הודיע צבא טורקיה כי ביומיים האחרונים נהרגו 21 אנשי דאעש בקרבות עם הצבא ועם המורדים בצפון סוריה. בנוסף, נהרסו מבנים וכלי רכב בתקיפות אוויריות של מטוסי קרב טורקיים על 12 יעדי "המדינה האסלאמית".

עשרות הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בעיירה אעזאז בצפון סוריה, 7 בינואר 2017. טוויטר, צילום מסך
פיצוץ המשאית בסוריה, היום/צילום מסך, טוויטר

שלשום נהרגו 25 איש בפיצוץ מכונית תופת בעיירה ג'בלה, שבמחוז לטקיה, מעוזו של השליט בשאר אסד ושל המיעוט העלוואי. עשרות מכוניות עלו באש וחנויות סמוכות ניזוקו בשל הפיצוץ העז. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע. העיירה שוכנת מדרום לשני בסיסים אוויריים המשמשים את חיל האוויר הרוסי המסייע לאסד מאז אוקטובר 2015. רצועת החוף של סוריה נותרה יחסית יציבה בהשוואה ליתר חלקי המדינה, אולם ביום ראשון נהרגו שני אנשי ביטחון בעיר טרטוס, גם היא ברצועת החוף. דאעש קיבל אחריות וטען כי שניים מאנשיו פוצצו שתי מכוניות תופת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת המתקפה בג'בלה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר נכנסה לתוקף הפסקת האש בסוריה, שנשמרת למרות המשך הלחימה בין כוחות המשטר לבין המורדים בכמה אזורים. עם ההכרזה על הפסקת האש הורה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על צמצום הכוחות המוצבים במדינה. אתמול הודיעה רוסיה כי היא תשיב את נושאת המטוסים שלה מחופי סוריה. "משרד ההגנה של רוסיה מתחיל בצמצום הכוח הצבאי בסוריה", אמר רמטכ"ל צבא רוסיה, גנרל ואלרי גרסימוב.

"אדמירל קוזניצוב" הגיעה לאזור בסוף השנה שעברה, כשהיא מלווה בקבוצת ספינות קרב במטרה להפגין את עוצמתה של מוסקבה. היא שימשה יותר למטרות תעמולה והייתה אמורה לשוב לבסיסה בתקופה הקרובה עוד לפני ההסכם שהושג בין רוסיה לטורקיה. לפי צילומי לוויין, רוב מטוסי הקרב שנשאה הוצבו בבסיס חמימים בלטקיה, וכלל לא יצאו לגיחות מסיפונה. שני מטוסים אף התרסקו במהלך שהותה באזור, כשניסו לשוב אל נושאת המטוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully