וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל שוב בראש, אנג'לינה ג'ולי בחוץ: מאה הנשים החזקות בעולם

סלבריטאיות פינו את מקומן לפוליטיקאיות ברשימת הנשים החזקות של "פורבס". 50 מקומות ברשימה הוענקו לאמריקניות, בהן הילרי קלינטון במקום השני. ומי האישה המבוגרת ביותר ברשימה?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל היא האישה החזקה ביותר בעולם, בשנה השישית ברציפות – כך על פי דירוג מאה הנשים החזקות בעולם שפרסם אתמול (שני) כתב העת האמריקני "פורבס". במקום השני, המועמדת המובילה במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, שגם בשנה שעברה הגיעה למקום זה.

את החמישייה הראשונה סוגרות יו"ר הבנק הפדרלי של ארצות הברית ג'נט ילן, מלינדה גייטס, יו"ר קרן הצדקה שהקימה עם בן זוגה ביל גייטס – שהחליפו מקומות מהדירוג בשנה שעברה – ומנכ"לית "General Motors" מארי בארה, במקום החמישי. עוד בעשירייה הפותחת, מנכ"לית קרן המטבע העולמית כריסטין לגארד, מנכ"לית יוטיוב סוזן ווצ'יצקי, ויו"ר הבנק הספרדי "בנקו סנטנדר", אנה פטריסיה בוטין.

עוד בוואלה! NEWS:
הוותיקן: נזירה שבדית שהצילה יהודים בשואה הוכרה כקדושה
אונס, רצח - וזיהום: האי היפני שדורש לפנות את צבא ארה"ב משטחו
קלינטון מריחה את הניצחון - וקוראת לסנדרס להתאחד סביבה

פתיחת הפרלמנט החדש במיאנמר, 1 בפברואר 2016. רויטרס
"משפיעה באופן מקומי ועולמי". אונג סון סו צ'י בפתיחת הפרלמנט במיאנמר, פברואר/רויטרס

בין השמות החדשים ברשימה, שבע ראשי מדינות, חמש מנכ"ליות, שתי מיליארדריות ושלוש שופטות בית המשפט העליון בארצות הברית – שחולקות יחד את המקום ה-23. מנגד, נשיאת ברזיל המודחת דילמה רוסף ונשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה קירשנר-פרננדז נעדרו מהרשימה, בניגוד לשנה שעברה. גם סלבריטאיות כמו אלן דג'נרס, טיילור סוויפט ואנג'לינה ג'ולי הוסרו השנה מהרשימה, לדברי עורכי הרשימה, "על מנת לפנות יותר מקום לנשים מובילות בפוליטיקה, שמשפיעות באופן מקומי ועולמי".

במנהיגות שנכנסו השנה לרשימה ראשת ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן, זוכת פרס נובל לשלום אונג סון סו צ'י ממיאנמר ונשיאת טייוואן החדשה טסאי אינג-וון, שהספיקה לעורר את זעמו את הממשל המרכזי בבייג'ינג. האחרונה מצטרפת לייצוג מכובד למדי לסין – עם ארבע נשים ברשימה – ולמדינות נוספות הקשורות לבייג'ינג, כמו הונג קונג, עם שלוש נשים ברשימה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנהלת ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן, בכינוס של האו"ם על נגיף הזיקה, 25 בינואר 2016. רויטרס
אחת מהנשים שהקדישו את חייהן לתיקון עוולות העולם. צ'אן/רויטרס

עם זאת, הרשימה נשלטת ביד רמה על ידי לא פחות מ-50 נשים אמריקניות. המדינה הבאה במספר הייצוגים ברשימה היא בריטניה, עם שישה מקומות ברשימה. האישה הצעירה ביותר שנכנסה לרשימה היא מנכ"לית יאהו מריסה מאייר, בת 41, במקום ה-55. המבוגרת ביותר ברשימה היא המלכה אליזבת השנייה, שחגגה רק לאחרונה את יום הולדתה ה-90.

עורכי הרשימה הדגישו כי כללו ברשימה השנה נשים שהקדישו את חייהן לתיקון עוולות העולם. כך, הגיעו לרשימה מנכ"לית סוכנות האו"ם לחינוך ולתרבות אירינה בוקובה, נשיאת ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן, מנהלת תכנית המזון של האו"ם ארתרין קוזין, ונשים רבות שעוסקות בפילנתרופיה ובניהול קרנות סיוע.

(עדכון ראשון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully