וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן: נזירה שבדית שהצילה יהודים בשואה הוכרה כקדושה

בטקס בפני אלפי משתתפים, הכריז האפיפיור פרנציסקוס על הנזירה מריה אליזבת הסלבלאט כקדושה, וסיפר כי היא הקדישה את חייה לקידום אחדות בין-דתית. לצדה, הוכר גם כומר פולני מהמאה ה-17

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

האפיפיור פרנציסקוס הכריז אתמול (ראשון) בטקס רשמי בוותיקן על האחות והנזירה השבדית מריה אליזבת הסלבלאט, שהצילה יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, כקדושה. בטקס בכיכר פטרוס הקדוש, בנוכחות בכירים שבדים, סיפר פרנציסקוס כי הסלבלאט, שמתה בשנת 1957 בגיל 87, הקדישה את חייה לקידום אחדות בין-דתית וסיוע לעניים.

על פי הרשומות ב"יד ושם", הסלבלאט פעלה ברומא, בירת איטליה, במהלך השואה, וסייעה ל-12 בני משפחת פיפרנו-סד היהודית להסתתר מדצמבר 1943 עד לשחרור העיר ביוני 1944. למרות שבתחילה בני המשפחה לא חשפו את הסיבה לבקשתם למקלט במנזר שניהלה, צוין כי לאחר שהתברר כי הם יהודים "הנזירות העניקו להם טיפול מיוחד, והרעיפו עליהם חיבה".

עוד בוואלה! NEWS:
"הטפה ליופי היא דבר נפלא": כשהאפיפיור פגש בלוגרית אופנה
"הפגישה היא המסר": המנהיג הסוני הבכיר בעולם נפגש עם האפיפיור
האפיפיור חזר לוותיקן מהביקור ביוון - עם 12 פליטים סורים

טקס ההכרה בנזירה השבדית מריה אליזבת הסלבלאט כקדושה, הוותיקן, 5 ביוני 2016. רויטרס
"מברך את כל מי שהשתתף בחגיגה הזאת". טקס ההקדשה, היום/רויטרס
טקס ההכרה בנזירה השבדית מריה אליזבת הסלבלאט כקדושה, הוותיקן, 5 ביוני 2016. רויטרס
נזירה אוחזת בדגל שבדיה במהלך הטקס בוותיקן/רויטרס

בנוסף להסלבלאט, האפיפיור הכריז על הכומר הפולני סטניסלב, שהקים את קהילה "אבות מריה" בפולין במאה ה-17, קדוש. סטניסלב, שמת בשנת 1701 בגיל 70, היה סופר שקרא בכתביו לקבל את רחמיו של האל ואת הדרכתו. "אנו מכריזים כי סטניסלב המבורך ומריה אליזבת הסלבלאט המבורכת הם קדושים", קרא פרנציסקוס, "וקובעים כי הם יכובדו על ידי הכנסייה כולה".

לצד אלפי האורחים בטקס, האפיפיור פרנציסקוס גם הודה למשלחות הפולניות והשבדיות שהשתפו באירוע. "אני מברך את כל מי שהשתתף בחגיגה הזאת", אמר, "באופן מיוחד, אני מעוניין להודות למשלחות הרשמיות שהגיעו לטקס ההקדשה: המשלחת הפולנית בראשות נשיא הרפובליקה, והמשלחת השבדית. האל, דרך שני הקדושים החדשים, יברך את אומותיכם".

טקס ההכרה בנזירה השבדית מריה אליזבת הסלבלאט כקדושה, הוותיקן, 5 ביוני 2016. רויטרס
פרנציסקוס לצדה של שרת התרבות של שבדיה, אליס בה קונקה/רויטרס

מי שהוכר על ידי הכנסייה הקתולית כקדוש נחשב לטהור מספיק במהלך ימי חייו כדי להגיע לגן העדן ולבצע ניסים בהשראה אלוהית. טקס ההקדשה הבא יהיה של אימא תרזה מכלכותה, נזירה שנודעה ברחבי העולם לאחר שהקדישה את חייה לסייע לעניים. היא תוכר כקדושה בטקס רשמי בוותיקן ב-4 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully